"Alsof je met 2 ogen door een loupe kijkt.."

Gestart door frankneijts, mei 13, 2017, 16:22:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankneijts

Ze ik ooit over dit kijkertje in een topic daarover en nu te koop voor een (relatieve) spotprijs: https://www.kamera-express.nl/product/12205853/pentax-papilio-ii-8-5x21/ Stelt scherp tot op je knieƫn, zelfs als je zit ... B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

plurk

Ik was even naar reviews van dit, inderdaad wonderlijke, kijkertje op zoek en kwam een website tegen waar hij voor nog veel minder te koop is: http://store.birdwatching.net/binoculars/pentax/papilio.html
Dit is wel in Amerika, dus ik weet niet wat hier nog bij komt aan 'shipping costs' en douane.
B.P. den Herder

Rob Koelman

Tot een aantal jaren geleden werden pakjes uit de VS vrijwel altijd zonder invoerkosten doorgelaten. Tegenwoordig zijn invoerkosten zo goed als standaard en meestal nogal fors (die lui doen vaak maar wat; als je het teveel vindt kun je in principe bezwaar aantekenen, maar dat kost veel tijd en je hebt absoluut geen garantie dat je dan alsnog een deel van je geld terugkrijgt).

In dit specifieke geval zal de kijker inclusief verzendkosten en douanekosten zeer waarschijnlijk fors meer gaan kosten dan een direct in Nederland gekocht exemplaar (uitgaande van de aanbieding van euro 115,- inclusief verzending).

Bij Kamera Express is de aanbieding inmiddels alweer afgelopen. Bij Foto Konijnenberg is ie (voorlopig?) nog wel te koop voor euro 115,-: http://www.fotokonijnenberg.nl/pentax-papilio-ii-8-5x21?gclid=CjwKEAjwxurIBRDnt7P7rODiq0USJADwjt5DTxNu6fkywh-3vl_3s9fKTM7XTTGgfk7HyzT9hFo9uBoCYXvw_wcB#group124
Met vriendelijke groet, Rob

OJGoreng

#3
Bedankt voor de tip; ik kon het niet laten en heb er eentje aangeschaft. Dat valt bepaald niet tegen... zelfs bij weinig licht kan het ding zich nog aardig redden, merkte ik vanavond. Mijn normale kijker lijkt amper meerwaarde te hebben, terwijl dit ding bijna niets weegt, wat een hoop waard is als je altijd met praktisch gezien eigenlijk veel te zware fotospullen om je nek rondfietst. (Flink) wat meer chromatische aberratie en een wat kleiner beeldveld, maar dramatisch is het allemaal niet. En kijken naar de kat op schoot krijgt ook een heel andere dimensie ;).

Spelend kwam ik er van de week achter dat dat ding zich ook nog eens bijzonder aardig laat paren met een Pentax Q, voor afocale fotografie (digibinning?), als je even niets beters hebt. Voorbeeldje vanuit de huiskamer... bovenste plaatje alleen de Q met z'n standaardlens, onderste door de Papilio (ekster op de schotelantenne die ook in het bovenste plaatje te zien is), rechts een (verkleinde) uitsnede. Vanuit de losse hand en door dubbel glas. Geinig.


Met vriendelijke groet, Zainal

Douwe van der Ploeg

Maar wat vliegt er achter die ekster? Kan je m verder uitsnijden?  ;D
Douwe van der Ploeg

Alex Kwak

Citaat van: Douwe van der Ploeg op mei 23, 2017, 04:07:24 AM
Maar wat vliegt er achter die ekster? Kan je m verder uitsnijden?  ;D

Grijze wouw denk ik  ;D
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OJGoreng

Ja, dat valt dan weer tegen ;). Pontische Steppedraaikever, denk ik. Mogelijk Seebohms Pontische Steppedraaikever, daar wil ik vanaf zijn.




Met vriendelijke groet, Zainal

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

OJGoreng

Verrek, nou zie ik het. Ik blijf dit een lastig kleed vinden. 17kj?
Met vriendelijke groet, Zainal