Dode muis in heidegebied Noord Limburg.

Gestart door Reintjes, maart 14, 2017, 22:17:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

Reintjes

Beste lezer

Weet iemand misschien de naam van deze muis. Gevonden in een heidegebied in noord limburg.

Alvast bedankt voor de reactie.

Mvg Bart Reintjes

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

Rob Koelman

Voor zover bekend komt de grote bosmuis tot iets ten noorden van de Meinweg voor. Noordelijker in Limburg zou je dan voorlopig nog automatisch op gewone bosmuis uitkomen...
Met vriendelijke groet, Rob

Douwe van der Ploeg

#3
Totdat dat niet meer zo is, zeker in grensgebieden is zo determineren natuurlijk wat natte vingerig.. Als Bart m nog heeft, even de hals kan fotograferen én de achtervoet op kan meten, weten we het zeker :)
Douwe van der Ploeg

laatvlieger

Citaat van: Douwe van der Ploeg op maart 15, 2017, 19:55:08 PM
Totdat dat niet meer zo is, zeker in grensgebieden is zo determineren natuurlijk wat natte vingerig.. Als Bart m nog heeft, even de hals kan fotograferen én de achtervoet op kan nemen, weten we het zeker :)
Inderdaad. Die muis is met een sterke opkomst bezig. Ik denk dat overal langs de grens het niet meer veilig is om de muizen zonder duidelijk bewijs te determineren.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Rob Koelman

Citaat van: Rob Koelman op maart 15, 2017, 10:35:37 AMVoor zover bekend komt de grote bosmuis tot iets ten noorden van de Meinweg voor. Noordelijker in Limburg zou je dan voorlopig nog automatisch op gewone bosmuis uitkomen...

Bovenstaande is niet meer dan een indicatie. De kans is groot dat het een gewone bosmuis is, maar dat is inderdaad onvoldoende zeker. In dit geval is invoeren als bosmuis spec. het meest verantwoord...
Met vriendelijke groet, Rob

Reintjes

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga de bosmuis in voeren als Bosmuis spec. Volgende keer de hals en achtervoet beter op de foto zetten voor de duidelijkheid.

Mvg Bart reintjes

Douwe van der Ploeg

Achterpoot vooral gewoon even opmeten (wel tenen, geen nagels), alleen een foto helpt niet heel veel  ;D
Douwe van der Ploeg

Rob Koelman

Citaat van: Reintjes op maart 25, 2017, 15:00:03 PMIk ga de bosmuis in voeren als Bosmuis spec. Volgende keer de hals en achtervoet beter op de foto zetten voor de duidelijkheid.

Citaat van: Douwe van der Ploeg op maart 25, 2017, 18:22:41 PMAchterpoot vooral gewoon even opmeten (wel tenen, geen nagels), alleen een foto helpt niet heel veel

In dit geval zal de aan- of afwezigheid van een doorlopende halsband nog net te zien zijn geweest...
Met vriendelijke groet, Rob

Reintjes

Bedankt Douwe en Bob
Ik zal er aan denken.

Mvg Bart