Weet iemand welke libel dit is?

Gestart door f.walraven, februari 07, 2017, 15:31:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

f.walraven


Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/134404936
Waterjuffer onbekend - Coenagrion spec. gezien op 2016-11-15 Gambia - Central River Division CRD
Foto's:










bij voorbaat dank f. walraven

nick w

Hoi Francien, heb je geen foto van het hele beest voor ons?

bedankt, en groet,
Nick W

f.walraven

Nee, helaas toen we haar loslieten vloog ze meteen weg! Misschien heeft Dolf wat?
Groetjes,
Francien

Goyatlah

Is makkelijker als de tijd bij de waarneming staat, maar ik kijk vandaag wel even.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

f.walraven

Er staat een datum bij, en de tijd van de foto is 10.15-10.30
Succes!
Francien

Goyatlah

#5
Dit is mijn corresponderende waarneming https://gambia.observation.org/waarneming/view/133563501. Kijk dan m.n. naar foto's 3 en 4 (wat wel allebei vrouwtjes zijn, maar niet per se dezelfde soort). Helaas heb ik geen idee welke soorten er precies in de Senegambia regio voor (kunnen) komen, en lijkt er maar weinig overlap met de soorten in Zuid-Afrika, zodat je hierbij aan Tarboton niet zoveel hebt. Overigens heeft het beest van Francien (dezelfde als mijn 2e foto neem ik aan) zowel zwart op S8/9 als gereduceerde thorax tekening. Mijn beesten hebben of het een of het ander. Oftewel, kijk maar Nick, ik ben nog niet zo ver.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

f.walraven

Heb jij foto's bijgevoegd? Want ik zie ze niet.
Groetjes,
Francien

Goyatlah

Was de link vergeten. Is nu gerepareerd.  :'(
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

nick w

#8
ik denk dat je foto vijf apart moet invoeren Dolf, met die rode ogen. En iets oplichten?

Van de groene beestjes zie ik graag de tekening bij de man op S2 bovenop in meer detail, is dat mogelijk, een uitsnede? Er zijn nu wat veel pseudagrions die een stukje lijken op die van jullie...

edit: ik vermoed dat die laatste ook een andere is, die op het waterlelieblad zit.

bedankt, en groet,
Nick W