Zeeeer beknopt verslagje

Gestart door thijs, juli 24, 2005, 16:36:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

thijs

Om mijn negenweken-lange vakantie nuttig op te vullen, was ik zaterdag 16 juli in de OVP, om daar naar vliegtuigen te kijken ;)
Het begon al goed in Lelystad, daar vloog en 747 laag over, sorry.
Nee, tijdens het verdwalen vloog een Boomvalk over, en vielen de vele mussen me op.
Toe een man die z'n hond uitliet me de weg naar de Knardijk uitlegde, liep het allemaal een stuk vlotter.
Onderweg daarheen vlogen werd ik vergezeld door vele Huiszwaluwen, en kleurrijke Putters.
Bij de Grauwe Gans zaten weinig vogels, wat R®ietzangers, maar verder niks.
Richting het bezoekerscentrum wel wat Grote Bonte Spechten, stuk of vier, en nog meer Putters.
Het pad richting de Zeearend was overwoekerd door riet, evenals de hut bij de Keersluisplas, waar het riet een metertje boven het dak stond, en zelfs naar binnen groeide...
Op het laatste stuk lieten Tuinfluiters zich opvallend goed zien, normaal hoor ik ze alleen.
Vanuit de Zeearend was het gewone spul te zien; Grote Zilverreiger, Wilde Eend, Buizerd, Bruine Kiekendief, Kievit enz.
Op de terugweg was een mooi jagende vrouw Blauwe Kiekendief te zien.
Bij de Praamweg waren, na veel geduld, en lang wachten (is eigenlijk hetzelfde :)), de drie grauwe Klauwieren te zien. Ma en kind waren al vaak te zien, maar de man was het wachten wel waard :) In het plasje bij de Poelruiter en de Krakeend, streek nog een Kleine Ziverreiger neer.

De Kleine Praambult leverde een enorme troep Koniks op (kijk mam, Fjorden!. Ohh, en daar een Haflinger volgens mij), maar verder niks.

De Grote Praambult was ook leeg, en leverde slechts een Grote Zilverreiger, wat Buizerds en een rugzak met een stuk of 15 rupsen van de St-Jacobsvlinder (heten die beesten nou Zebrarupsen?) op.

Richting het Jan vd Boschpad vloog een buizerd laag over, en lagen de vele eerder genoemde dode muizen.

Vooor het Jan vd Boschpad waren enkele Bruine Kiekendieven aan het jagen, eentje maakte ruzie met een Buizerd, en liepen veel Kemphanen.
Ook hier zaten Grote Zilverreigers, en een Waterral liet zich af en toe horen.
Dit is wat ik er van heb onthouden, de volgende keer misschien ietsepietsie eerder schrijven :)

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar