wat kan dit zijn , in huis gevonden

Gestart door A Kreffer, mei 20, 2014, 23:51:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

A Kreffer


Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Gevonden onder de bank op katoen/synthetisch mengsel tapijt. Ik kom daar niet zo vaak heb er eentje opgezogen. Lijkt man en vrouw van eenzelfde soort (een andere pop vrouw, helaas,  zit nu in de stofzuigerzak)
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/84672850
Macronachtvlinder onbekend - Heterocera indet. gezien op 2014-05-20 Den Haag - Bomen- en Bloemenbuurt
Foto's:






bij voorbaat dank Anja Kreffer

Bert van Rijsewijk


Violet (en Remco)

Citaat van: Bert van Rijsewijk op mei 21, 2014, 18:57:04 PM
Uitgedroogde naaktslakken?
Bert.

Zat hier vanmorgen naar te kijken maar het deed me nergens aan denken...
Jouw suggestie van uitgedroogde naaktslakken vind ik zo slecht nog niet, je zou maar zo eens gelijk kunnen hebben.

Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

trautels

Neem me niet kwalijk voor de niet zo duidelijke fotoos,maar uitgedroogde slakken zijn het zeker niet. MEt de loep zie je al de contouren van het dier, kop en vleugels. Het zijn wel bijzondere poppen, met een soort vleugel aan een kant en een vreemde draaiing.
Mvrgr Anja

Bert van Rijsewijk

De details die je noemt kan ik niet zien maar poppen van een vlinder zijn het in ieder geval niet.
Bert.

beetlestitch

ik dacht eerst verdroogde schutblaadjes van populieren katjes maar die gedroogde slak komt toch wel erg dicht bij. groeten toon.
Toon Keukelaar

A Kreffer

Dank allen voor het kijken, maar echt .. het zijn geen verdroogde slakken. Ook iets plantaardigs is het niet. Het zijn ook geen vlinderpoppen, maar vele andere soorten insecten verpoppen zich, dacht dat dit forum voor alle soorten poppen was.

Ik hoop dat ze nog uitkomen, afwachten dus.

groet, Anja

Rayan Majoor

Toch zijn het wel uitgedroogde naaktslakken :rolleyes:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl