afgedekt holletje in de tuin

Gestart door ccastbroek, november 05, 2016, 15:31:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

ccastbroek

We hebben een holletje in het zand in de tuin van ca. 2-3 cm doorsnee, waarbij de bewoner het holletje de ingang telkens afdekt met bladeren. Welk (knaag)dier doet dat? Of zijn er meer soorten die dat doen? Het is naar alle waarschijnlijkheid in ieder geval een nachtdier, aangezien we overdag tot op heden nog helemaal geen activiteit hebben gezien. Gr. Crista

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

Hannie Luijten

Groet, Hannie

Rob Koelman

Citaat van: Rob Koelman op november 05, 2016, 16:09:28 PMIk vermoed een bosmuis...

Citaat van: Hannie Luijten op november 15, 2016, 20:03:34 PMMaar een bosmuis is ook overdag actief...

Bosmuizen zijn VOORAL in het donker actief. Overdag hooguit in beperkte mate...
Met vriendelijke groet, Rob

Hannie Luijten

Citaat van: Rob Koelman op november 15, 2016, 20:31:13 PM
Citaat van: Rob Koelman op november 05, 2016, 16:09:28 PMIk vermoed een bosmuis...

Citaat van: Hannie Luijten op november 15, 2016, 20:03:34 PMMaar een bosmuis is ook overdag actief...

Bosmuizen zijn VOORAL in het donker actief. Overdag hooguit in beperkte mate...

Tja ik zag ze toch altijd in de tuin lopen. Uit hun holletje komen en snel een vogelzaadje pakken en weer terug de gang in. En dat niet een keer maar telkens weer, keer op keer. Ook zat er met grote regelmaat eentje zich tegoed te doen in de pindakaaspot. Ik heb er vaak genoeg naar zitten kijken. Als dat beperkt actief was dan vraag ik me af wat ze doen als het donker is  ;D
Groet, Hannie

Rob Koelman

De praktijk is toch echt dat het grootste deel van de bosmuizen voornamelijk in het donker actief is. Dit soort individuele gevallen van overdag actieve bosmuizen zegt niets over de rest...
Met vriendelijke groet, Rob

Hannie Luijten

Daar heb je natuurlijk gelijk in. Het zijn alleen mijn ervaringen in mijn voormalige tuin in Purmerend. Daar  waren ze behoorlijk dagactief.
Groet, Hannie