Grappige commentaren bij waarnemingen

Gestart door Rein Genuït, september 12, 2015, 18:55:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Tja, misschien is dat Alberts conclusie na afloop van zijn bezoek?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

canoorlander

#301
Citaat van: StevenGeurts op november 07, 2016, 16:11:31 PM
Fotografen die naar vogels gaan rijden om ze op de foto te zetten en dan zeuren over mensen die hetzelfde doen. Ach ja.

Citaat van: guusp op november 07, 2016, 17:05:21 PM
'maar die massa fotografie is niet aan mij besteed': beetje gelijk heeft Steven natuurlijk wel.

Volgens mij 'zeur' ik niet over dat er meerdere fotografen naar toe zijn gereden, maar meer over het concurrerende gedrag van sommige fotografen ('Op een gegeven ogenblik leek de groep te zijn weggepestvogeld door twee 'concurrerende' groepen fotografen'). Dus Steven heeft zelfs niet een klein beetje gelijk.

Citaat van: Vincent Hart op november 07, 2016, 17:48:28 PM
Tja, misschien is dat Alberts conclusie na afloop van zijn bezoek?

Ik had niet verwacht dat ik op een maandagochtend alleen zou staan maar zo'n drukte had ik nou ook weer niet verwacht. Op zich hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn als men rekening met elkaar (en met de vogels) houdt. Nu was het meer een teleurstelling in sommige medefotografen.

Albert 

Citaat van: migratorius op november 07, 2016, 15:22:16 PM
Verder doen we het zwijgen er maar weer toe.



Albert Noorlander

Mijn website met natuurfoto's uit Nederland en Thailand
http://www.pbase.com/albert_noorlander

Leon Olsthoorn

Citaat van: guusp op november 07, 2016, 17:05:21 PM
'maar die massa fotografie is niet aan mij besteed': beetje gelijk heeft Steven natuurlijk wel.

Een massa fotografen zou ik nog wel kunnen begrijpen, maar een massa fotografie? Er wordt ook nergens duidelijk gemaakt wat die massa fotografen nou fout heeft gedaan, behalve het zich in twee concurrerende groepen verdelen (dat klinkt al niet echt gemoedelijk). Als je dan toch iets aan de kaak zou willen stellen, dan mag het wel iets concreter.
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

zwarteleeuwerik

Er zijn inderdaad veel fotografen die hun boekje te buiten gaan , langdurig de zang afspelen, de omgeving aanpassen , te dicht gaan.... Maar wat mij opvalt bij al deze fotografen : het zijn meestal fotografen zonder interesse in hun onderwerp en zonder een achtergrond als 'vogelaar" en velen van hun lopen zelfs zonder verrekijker rond en zijn alleen geinteresseerd in de foto.
Ikzelf ben in de eerste plaats een 'vogelaar' en daar is fotografie bij gekomen, dus weet ik een beetje hoe ver ik kan gaan met betrekking tot afstand en zeker niet langdurig tapen met zang en heb ik respect voor mijn onderwerp.
Erik vb.

StevenGeurts

Citaat van: Vincent Hart op november 07, 2016, 16:33:44 PM
Dus als wij in dezelfde supermarkt boodschappen doen en ik in je wagentje schijt, moet jij daar ook niet over 'zeuren', Steven?

Ik doe zelden grote boodschappen in een wagentje, Vincent.  ;)

Jan2002

Citaat van: zwarteleeuwerik op november 07, 2016, 19:10:42 PM
Er zijn inderdaad veel fotografen die hun boekje te buiten gaan , langdurig de zang afspelen, de omgeving aanpassen , te dicht gaan....

Klopt, en er zijn nog veel meer mensen die op dat moment geen mond open doen en zich pas achteraf op dit forum gaan beklagen over dat gedrag

Maar wat mij opvalt bij al deze fotografen : het zijn meestal fotografen zonder interesse in hun onderwerp en zonder een achtergrond als 'vogelaar" en velen van hun lopen zelfs zonder verrekijker rond

Tja, als je een 600 mm telekanon hebt voegt die verrekijker niet zoveel meer toe.

en zijn alleen geinteresseerd in de foto.

Daar is op zich niks mis mee; ik fotografeer bijvoorbeeld gebouwen die ik mooi vind, maar heb nul komma nul interesse in architectuur of bouwkunde. Een foto kan ook gewoon mooi zijn zonder dat je je in het onderwerp verdiept.

Ikzelf ben in de eerste plaats een 'vogelaar' en daar is fotografie bij gekomen, dus weet ik een beetje hoe ver ik kan gaan met betrekking tot afstand en zeker niet langdurig tapen met zang

kortdurig tapen is dus wel OK?

en heb ik respect voor mijn onderwerp.

In het algemeen: deze discussie kunnen we over honderd jaar nog voeren. Laten we gewoon lief zijn voor elkaar, accepteren dat er verschillende mensen met verschillende belangen zijn en laat ieder genieten op zijn/haar manier. En als je vindt dat iemand problemen veroorzaakt, zeg dat dan daar op dat moment , en niet hier, dat lost niets meer op.
Groet,
Jan

StevenGeurts

Citaat van: zwarteleeuwerik op november 07, 2016, 19:10:42 PM
Er zijn inderdaad veel fotografen die hun boekje te buiten gaan , langdurig de zang afspelen, de omgeving aanpassen , te dicht gaan.... Maar wat mij opvalt bij al deze fotografen : het zijn meestal fotografen zonder interesse in hun onderwerp en zonder een achtergrond als 'vogelaar" en velen van hun lopen zelfs zonder verrekijker rond en zijn alleen geinteresseerd in de foto.
Ikzelf ben in de eerste plaats een 'vogelaar' en daar is fotografie bij gekomen, dus weet ik een beetje hoe ver ik kan gaan met betrekking tot afstand en zeker niet langdurig tapen met zang en heb ik respect voor mijn onderwerp.

Mijn punt is dit: er wordt vaak wat denegerend gedaan over "fotografen". Jij doet het ook al: zonder verrekijker ben je blijkbaar niet geïnteresseerd in vogels. Laat iedereen de natuur beleven zoals hij of zij wil, zolang de plantjes/beestjes/andere liefhebbers er maar geen last van hebben.

Elkaar even aanspreken op ongewenst gedrag heeft veel meer zin dan achteraf zeuren op een forum/database. Dat houdt het zowel in het veld als op internet een stuk gezelliger.

Dus, spreek elkaar gewoon aan. Beter voor fauna & fora.

lesley van loo

Citeeren velen van hun lopen zelfs zonder verrekijker rond
tsss, het zou verboden moeten worden, wat een onzin argument.

Aanspreken heeft niet zoveel zin bij sommigen heb ik afgelopen zaterdag bij de Pestvogels gemerkt, een grote mond kan je krijgen en dat is precies het groepje dat het voor de rest verpest en waardoor alle fotografen hier elke keer worden neergezet als malloten en asiocialen.
Lesley van Loo

http://www.ltdphoto.com/

zwarteleeuwerik

Citaat van: Jan2002 op november 07, 2016, 19:34:07 PM
Citaat van: zwarteleeuwerik op november 07, 2016, 19:10:42 PM
Er zijn inderdaad veel fotografen die hun boekje te buiten gaan , langdurig de zang afspelen, de omgeving aanpassen , te dicht gaan....

Klopt, en er zijn nog veel meer mensen die op dat moment geen mond open doen en zich pas achteraf op dit forum gaan beklagen over dat gedrag

Maar wat mij opvalt bij al deze fotografen : het zijn meestal fotografen zonder interesse in hun onderwerp en zonder een achtergrond als 'vogelaar" en velen van hun lopen zelfs zonder verrekijker rond

Tja, als je een 600 mm telekanon hebt voegt die verrekijker niet zoveel meer toe.

en zijn alleen geinteresseerd in de foto.

Daar is op zich niks mis mee; ik fotografeer bijvoorbeeld gebouwen die ik mooi vind, maar heb nul komma nul interesse in architectuur of bouwkunde. Een foto kan ook gewoon mooi zijn zonder dat je je in het onderwerp verdiept.

Ikzelf ben in de eerste plaats een 'vogelaar' en daar is fotografie bij gekomen, dus weet ik een beetje hoe ver ik kan gaan met betrekking tot afstand en zeker niet langdurig tapen met zang

kortdurig tapen is dus wel OK?

en heb ik respect voor mijn onderwerp.

In het algemeen: deze discussie kunnen we over honderd jaar nog voeren. Laten we gewoon lief zijn voor elkaar, accepteren dat er verschillende mensen met verschillende belangen zijn en laat ieder genieten op zijn/haar manier. En als je vindt dat iemand problemen veroorzaakt, zeg dat dan daar op dat moment , en niet hier, dat lost niets meer op.

- Tapen is nooit goed, misschien 1 of 2 keer de roep afspelen?
- Ik heb al mensen aangesproken op hun gedrag met een uitleg waarom ik hun aanspreek , maar het is alsof ik tegen een muur sprak . :-[
- Bij die fotografen is de foto het belangrijkst en niet het welzijn van het onderwerp .(dit heb ik al als uitleg gekregen wanneer ik iemand aansprak en niet 1 keer) en ze weten zelfs niet wat ze     
  fotograferen  :huh:
- En in mijn streek weet ik wie ze zijn ? altijd dezelfde. En ja , ze maken de naam slecht van de goedbedoelde fotografen.

Erik vb.

HPM

Citaat van: StevenGeurts op november 07, 2016, 19:32:30 PM

Ik doe zelden grote boodschappen in een wagentje, Vincent.  ;)

Ik juist altijd, want de kleintjes vallen tussen de spijlen door.
Herman van der Meer

Henri van Dodeweerd

Citaat van: HPM op november 07, 2016, 20:09:58 PM
Citaat van: StevenGeurts op november 07, 2016, 19:32:30 PM

Ik doe zelden grote boodschappen in een wagentje, Vincent.  ;)

Ik juist altijd, want de kleintjes vallen tussen de spijlen door.

Soms doe ik ze ook wel eens in de kar van iemand anders  :angel:
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

canoorlander

Citaat van: StevenGeurts op november 07, 2016, 19:37:37 PM
Mijn punt is dit: er wordt vaak wat denegerend gedaan over "fotografen".

Citaat van: StevenGeurts op november 07, 2016, 16:11:31 PM
Fotografen die naar vogels gaan rijden om ze op de foto te zetten en dan zeuren over mensen die hetzelfde doen. Ach ja.

Hmm, klinkt vrij denigrerend.

Citaat van: StevenGeurts op november 07, 2016, 19:37:37 PM
Elkaar even aanspreken op ongewenst gedrag heeft veel meer zin dan achteraf zeuren op een forum/database. Dat houdt het zowel in het veld als op internet een stuk gezelliger

Precies, ook op het internet

Citaat van: lesley van loo op november 07, 2016, 19:47:07 PM
Aanspreken heeft niet zoveel zin bij sommigen heb ik afgelopen zaterdag bij de Pestvogels gemerkt, een grote mond kan je krijgen en dat is precies het groepje dat het voor de rest verpest en waardoor alle fotografen hier elke keer worden neergezet als malloten en asiocialen.

Vergelijk de aantallen die vanochtend bij Ijmuiden zijn gezien eens met de aantallen die er vanmiddag zijn gezien. De grote groep zat twijfelachtig in de bomen en elke poging om bessen te gaan eten in de struiken werd verstoort door één of andere fotograaf die perse dichterbij wilde gaan staan. Dat de groep zou weggaan was te verwachten. Zeker als dit al sinds zaterdag gebeurt.
Albert Noorlander

Mijn website met natuurfoto's uit Nederland en Thailand
http://www.pbase.com/albert_noorlander

Henri van Dodeweerd

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd


snwja3

#314
Citaat van: lesley van loo op november 07, 2016, 19:47:07 PM
Citeeren velen van hun lopen zelfs zonder verrekijker rond
tsss, het zou verboden moeten worden, wat een onzin argument.

Aanspreken heeft niet zoveel zin bij sommigen heb ik afgelopen zaterdag bij de Pestvogels gemerkt, een grote mond kan je krijgen en dat is precies het groepje dat het voor de rest verpest en waardoor alle fotografen hier elke keer worden neergezet als malloten en asiocialen.

Tja, afgelopen zaterdag sprak ik daar in IJmuiden ook een fotograaf aan. De man stond gewoon in/tegen het bosje aan waar de vogels steeds terugkwamen. Beleefd werd er (niet alleen door mij) gevraagd een stapje terug te doen zodat de vogels wat meer rust zouden krijgen. Geen krimp gaf de man, wel het commentaar dat de vogels toch steeds terugkwamen, dus wat zeurden wij nou, wie had er nou verstand van vogels!? Werd bijgevallen door zijn vriend, die wel wat verder naar achter stond, dat hijzelf (over de Pestvogels ging het niet) er geen last van had. Uitleggen dat met wat meer terughoudendheid de Pestvogels regelmatiger, rustiger en meer aan de buitenkant zouden terugkeren, hielp niet. Pestvogels aten maar 5 besjes en zaten dan weer een uur in de boom, was hun antwoord, wij (niet zij) waren de malloten als we dat niet wisten. Uitleggen dat hun houding wel eens tot discussies op fora konden leiden en fotografen een slechte naam konden geven werden schouderophalend genegeerd, het interresseert hen geen eens! Eigen plaat eerst!
En nu ben ikzelf ook niet altijd de braafste, hier is men regelmatig ook te principieel, maar sommige fotografen tarten wel ......
Wietze Janse

Steven Wytema

Ik ben het ermee eens dat in dit geval er een aantal mensen er (blijkbaar) voor heeft gezorgd dat die fraaie groep Pestvogels de benen heeft genomen. Helaas zitten er in elk type vogelaar (fotografen, twitchers, ringers, tellers, you name it) wel een aantal rotte appels. Dit keer waren het waarschijnlijk een paar fotografen (let op "waarschijnlijk", ik was er niet bij).
Ik denk alleen dat dit NIET de plek is om (weer eens) met rotte tomaten en eieren naar elkaar te gaan gooien. Althans.. ik zie weinig grappige commentaren meer, een enkele 'boodschap' daar gelaten  ;D.
(PS edit: dit is dus niet een reactie op Wietze specifiek, want ik herken zeer veel van wat hij zegt; het is een reactie in het algemeen)

Zullen we over verstoring verder gaan in dit topic?
Steven Wytema


jeroenroelofsen

Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

HPM

Herman van der Meer

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

joost kaha

mijn dank is groot!
joost klein haneveld

Rein Genuït

Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

gardensafari

Ik begrijp er niks van.
Waarom schreeuwde die twitcher om hulp?
Werd hij aangevallen door dat vogeltje?
En dat kan toch niet, want dat zat toch al in de paté?
Ik word hier te oud voor, geloof ik.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

HPM

Bruine lijster
"Woensdag schrok de Groningse zich naar eigen zeggen rot. 'Ik kwam uit mijn badkamer en keek uit mijn raam. Ik zag daar ineens 150 vogelaars staan. Gelukkig keken ze niet mijn kant op. Ze waren blijkbaar op zoek naar een zeldzaam vogeltje.'"

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/170027/De-zeldzame-bruine-lijster-is-dood-killerkat-is-de-hoofdverdachte
Herman van der Meer

Lowieke

Dan zal die ander vogelaar uit het vorige bericht wél die kant hebben opgekeken en dat verlkaart wellicht zijn commentaar en sloeg dat niet op de Bruine Lijster.

"volop in beeld, toen paniek en gelijk gaan rennen en om hulp geschreeuwd, goed gezien, onmiskenbaar. Later meer "
Jeroen.

Rob Koelman

Citaat van: Lowieke op november 11, 2016, 13:02:25 PMDan zal die ander vogelaar uit het vorige bericht wél die kant hebben opgekeken en dat verklaart wellicht zijn commentaar en sloeg dat niet op de Bruine Lijster.

"volop in beeld, toen paniek en gelijk gaan rennen en om hulp geschreeuwd, goed gezien, onmiskenbaar. Later meer "

;D
Met vriendelijke groet, Rob

HPM

Citaat van: Lowieke op november 11, 2016, 13:02:25 PM

Dan zal die ander vogelaar uit het vorige bericht wél die kant hebben opgekeken en dat verlkaart wellicht zijn commentaar en sloeg dat niet op de Bruine Lijster.
"volop in beeld, toen paniek en gelijk gaan rennen en om hulp geschreeuwd, goed gezien, onmiskenbaar. Later meer "

Dat sloeg dus op haar killerpoes.
"Ik hoop dat hij niet gestenigd wordt door 150 vogelaars."
Herman van der Meer

Bart van Hoogstraten

Citaat van: HPM op november 11, 2016, 14:28:38 PM
Citaat van: Lowieke op november 11, 2016, 13:02:25 PM

Dan zal die ander vogelaar uit het vorige bericht wél die kant hebben opgekeken en dat verlkaart wellicht zijn commentaar en sloeg dat niet op de Bruine Lijster.
"volop in beeld, toen paniek en gelijk gaan rennen en om hulp geschreeuwd, goed gezien, onmiskenbaar. Later meer "

Dat sloeg dus op haar killerpoes.
"Ik hoop dat hij niet gestenigd wordt door 150 vogelaars."

Ik roep het al heel lang: "Alle huiskatten verplicht een belletje om de nek"!
(Bij voorkeur zo'n Zwitserse als op deze afbeelding)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Vincent Hart

De verwondingen van de vogel lijken de kat als killer uit te sluiten: enkel een gebroken staartpen maar dat kan heel goed op slepen duiden.
We mogen de kat dus vooral dankbaar zijn, als hij de vogel niet aan zijn baasje had getoond was die niet boven water gekomen.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rob Koelman

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 11, 2016, 16:01:00 PMIk roep het al heel lang: "Alle huiskatten verplicht een belletje om de nek"! (Bij voorkeur zo'n Zwitserse als op deze afbeelding)

Ehh, Bart, dat is dus geen huiskat...   ;)
Met vriendelijke groet, Rob