Waarnemingen van ge(kleur)ringde vogels

Gestart door Thijs Fijen, mei 03, 2015, 22:25:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

Cygnus

Citaat van: Edwin Schuller op juni 15, 2016, 13:58:53 PM
http://waarneming.nl/waarneming/view/119993936 klinkt alsof deze flamingo ringen omheeft. Wordt het dan een escape of een wilde vogel uit verre oorden (en dus erg leuk!)?

Ik zou maar uitgaan van een collectievogel. Wilde vogels worden alleen geringd met kleurringen met een inscriptie.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Cygnus op juni 15, 2016, 14:04:38 PM
Citaat van: Edwin Schuller op juni 15, 2016, 13:58:53 PM
http://waarneming.nl/waarneming/view/119993936 klinkt alsof deze flamingo ringen omheeft. Wordt het dan een escape of een wilde vogel uit verre oorden (en dus erg leuk!)?

Ik zou maar uitgaan van een collectievogel. Wilde vogels worden alleen geringd met kleurringen met een inscriptie.
Dit is een vogel uit het Zwilbrockerven in Duitsland.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankmeer

#122
Eerst stond er in de toelichting 'rechts grijs boven blauw, links metaal boven groen', dat is nu gewijzigd in ZV32...  :rolleye:
Is overigens een Chileen.
Frank van der Meer

Cygnus

Citaat van: frankmeer op juni 15, 2016, 21:36:08 PM
Eerst stond er in de toelichting 'rechts grijs boven blauw, links metaal boven groen', dat is nu gewijzigd in ZV32...  :rolleye:

Op die combinatie van kleurringen was mijn reactie gebaseerd. Is overigens wel raar dat er eerst een combinatie van 4 verschillende (kleur)ringen wordt aangegeven en dat die later wordt gewijzigd in een rode kleurring met inscriptie ZV32.

Citaat van: frankmeer op juni 15, 2016, 21:36:08 PM
Is overigens een Chileen.

Alleen niet uit Chili ;)
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Edwin Schuller

Ah ok. Met een ZV-ring is mijn vraag inderdaad beantwoord. Jammer wel, ik had gehoopt op iets leukers :).
Edwin Schuller

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: frankmeer op juni 15, 2016, 21:36:08 PM
Eerst stond er in de toelichting 'rechts grijs boven blauw, links metaal boven groen', dat is nu gewijzigd in ZV32...  :rolleye:
Is overigens een Chileen.
Ik verwacht dat het een een opmerking was over een gekleurringde Roodborsttapuit...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

OlivierO

Iemand die een ringproject voor Ooievaars kent met twee witte ringen (ogenschijnlijk zonder opschrift) op de tibia, één links en één rechts? Ringen schat ik met een lengte van een 5 tal centimeter.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: OlivierO op juli 29, 2016, 17:52:55 PM
Iemand die een ringproject voor Ooievaars kent met twee witte ringen (ogenschijnlijk zonder opschrift) op de tibia, één links en één rechts? Ringen schat ik met een lengte van een 5 tal centimeter.
Waarschijnlijk stond er wel wat op de ringen, zonder foto is er meer niet over te zeggen...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

OlivierO

Op de foto is geen tekst te zien (zie bijlage). De originelen heb ik helaas niet. Ik dacht, ik probeer het eens op deze manier ...

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Tim Zutt

Afgelopen zaterdag 30 juliheb ik een grutto met codevlag en egale kleurring afgelezen in de Kleimeer te Alkmaar.
Links lime vlag met code CL1 boven een egale blauwe ring. Aan de tibia's geen metalen ring gezien, die kan mogelijk aan de tarsus zitten,maar niet te zien door het water. CR-birding geeft geen match.
Groet,
Tim

mgieskens

Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Ted van der Knaap

Citaat van: mgieskens op augustus 01, 2016, 22:14:54 PM
Heb je hier al gekeken? http://www.cr-birding.org/node/3262
Vooral het PDF document onderaan bevat een heel verhaal over de verschillende Grutto coderingen: http://www.cr-birding.org/sites/default/files/prattachment/BTGodwit%20Key%20v%2017042016_0.pdf

Een vogel van Jos, zie rechtsonder op de pagina bijgaand
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

frankmeer

Frank van der Meer

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

mgieskens

Citaat van: Jacob Molenaar op augustus 08, 2016, 18:37:48 PM
Is hier nog wat van te maken? http://waarneming.nl/waarneming/view/121918235
Als de waarnemer ook raw-opnames heeft gemaakt, kan er misschien nog wat met belichting levels en contrast gespeeld worden. Dat wil wel eens helpen om het leesbaarder te maken. Maar anders wordt aflezen met deze foto's heel lastig.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

HPM

Citaat van: mgieskens op augustus 08, 2016, 18:51:34 PM

Als de waarnemer ook raw-opnames heeft gemaakt, kan er misschien nog wat met belichting levels en contrast gespeeld worden. Dat wil wel eens helpen om het leesbaarder te maken. Maar anders wordt aflezen met deze foto's heel lastig.

Dat kan zonder raw ook.
Herman van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Waarschijnlijk EZZ, in elk geval ene Nederlandse vogel. Ik zal er een commentaar bij plaatsen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

mgieskens

Citaat van: HPM op augustus 08, 2016, 19:34:55 PM
Citaat van: mgieskens op augustus 08, 2016, 18:51:34 PM

Als de waarnemer ook raw-opnames heeft gemaakt, kan er misschien nog wat met belichting levels en contrast gespeeld worden. Dat wil wel eens helpen om het leesbaarder te maken. Maar anders wordt aflezen met deze foto's heel lastig.

Dat kan zonder raw ook.
Uiteraard, maar op basis van raw gaat dat een stuk beter qua resultaat. Bij de jpeg conversie (is geen lossless compression) gaat al een hoop detail informatie verloren, met name aan de randen van het lichtbereik en in de fijne gradaties.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

PieterH

De Raaf gemeld bij Pascal Gijsen , blijkt nr E22 te zijn . Is dit jaar als een van vier pullen in Heidestein , Zeist geringd.
Groeten , Pieter Hilgeman

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)



Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)


Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Johan Bos

Groet,
Johan

Henri25

Snel paar berichten opgepakt... ga binnenkort weer even topic opschonen  ;)
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland


mgieskens

Citaat van: Menno op september 14, 2016, 17:48:30 PM
http://kleurringen.nederland.waarneming.nl/waarneming/view/123590459

Lijkt me een Haagse vogel: GPYT
Lijkt mij ook het meest waarschijnlijk. Al vind ik die groene erg moeilijk vast te stellen.
Met foto's mailen aan Frank Majoor f.majoor5@upcmail.nl zou ik zeggen.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft