Obsmapp 7 vragen, opmerkingen en bugs

Gestart door Alex Kwak, juli 10, 2016, 11:51:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

Maarten Hotting

Citaat van: OlivierO op juli 22, 2016, 20:33:00 PM
Het bureau blad icoon is weer naar het oude model gewijzigd na de laatste update.
Icoontje van je bureaublad verwijderen en opnieuw plaatsen kan helpen.
Ik heb in het begin toen Versie 7.0 net uit was ook een keer gehad.
Groet,
Maarten

Maarten Hotting

#91
Citaat van: Alex Kwak op juli 19, 2016, 20:55:18 PM
Citaat van: Bas vd Burg op juli 19, 2016, 20:24:12 PM
Vreemd bij mij niet. Ik voer Ekster in, aantal 10, daarna druk ik op wereldbol om pijl te verplaatsen naar juiste locatie, daarna vinkje, en dan staat aantal in invoerscherm weer op 1.

Heb je andere 'rare' instellingen? Ik had BMP-modus al aangezet, maar dat maakte bij ook niks uit.
Ik heb hetzelfde als Bas als ik doe wat hij beschrijft. Na aanpassen locatie (of ook al bij alleen het openen van de kaart) staat het aantal weer op 1.
Groet,
Maarten

OlivierO

Citaat van: Maarten Hotting op juli 23, 2016, 13:27:15 PM
Citaat van: OlivierO op juli 22, 2016, 20:33:00 PM
Het bureau blad icoon is weer naar het oude model gewijzigd na de laatste update.
Icoontje van je bureaublad verwijderen en opnieuw plaatsen kan helpen.
Ik heb in het begin toen Versie 7.0 net uit was ook een keer gehad.

Plots stond het weer juist na even OM te gebruiken.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op juli 23, 2016, 13:31:21 PM
Citaat van: Alex Kwak op juli 19, 2016, 20:55:18 PM
Citaat van: Bas vd Burg op juli 19, 2016, 20:24:12 PM
Vreemd bij mij niet. Ik voer Ekster in, aantal 10, daarna druk ik op wereldbol om pijl te verplaatsen naar juiste locatie, daarna vinkje, en dan staat aantal in invoerscherm weer op 1.

Heb je andere 'rare' instellingen? Ik had BMP-modus al aangezet, maar dat maakte bij ook niks uit.
Ik heb hetzelfde als Bas als ik doe wat hij beschrijft. Na aanpassen locatie (of ook al bij alleen het openen van de kaart) staat het aantal weer op 1.

BMP aan?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Hotting

Citaat van: Alex Kwak op juli 23, 2016, 21:02:46 PM
Citaat van: Maarten Hotting op juli 23, 2016, 13:31:21 PM
Citaat van: Alex Kwak op juli 19, 2016, 20:55:18 PM
Citaat van: Bas vd Burg op juli 19, 2016, 20:24:12 PM
Vreemd bij mij niet. Ik voer Ekster in, aantal 10, daarna druk ik op wereldbol om pijl te verplaatsen naar juiste locatie, daarna vinkje, en dan staat aantal in invoerscherm weer op 1.

Heb je andere 'rare' instellingen? Ik had BMP-modus al aangezet, maar dat maakte bij ook niks uit.
Ik heb hetzelfde als Bas als ik doe wat hij beschrijft. Na aanpassen locatie (of ook al bij alleen het openen van de kaart) staat het aantal weer op 1.

BMP aan?
Nee geen BMP aan.
Groet,
Maarten

Kees de Jager

#95
Citaat van: Maarten Hotting op juli 23, 2016, 21:51:49 PM
Citaat van: Alex Kwak op juli 23, 2016, 21:02:46 PM
Citaat van: Maarten Hotting op juli 23, 2016, 13:31:21 PM
Citaat van: Alex Kwak op juli 19, 2016, 20:55:18 PM
Citaat van: Bas vd Burg op juli 19, 2016, 20:24:12 PM
Vreemd bij mij niet. Ik voer Ekster in, aantal 10, daarna druk ik op wereldbol om pijl te verplaatsen naar juiste locatie, daarna vinkje, en dan staat aantal in invoerscherm weer op 1.

Heb je andere 'rare' instellingen? Ik had BMP-modus al aangezet, maar dat maakte bij ook niks uit.
Ik heb hetzelfde als Bas als ik doe wat hij beschrijft. Na aanpassen locatie (of ook al bij alleen het openen van de kaart) staat het aantal weer op 1.

BMP aan?
Nee geen BMP aan.

Bij mij hetzelfde probleem. App al verwijderd en opnieuw geinstaleerd, maar nog steeds hetzelfde.

Update: nog wat verder getest. Probleem doet zich alleen voor als je een aantal intypt en dan kaart opent als je nog in het veld staat. Bij gebruik van plus/min knopjes blijft aantal wel staan.

Alex Kwak

Citaat van: Kees de Jager op juli 24, 2016, 21:06:03 PM
Update: nog wat verder getest. Probleem doet zich alleen voor als je een aantal intypt en dan kaart opent als je nog in het veld staat. Bij gebruik van plus/min knopjes blijft aantal wel staan.

:duim: Bedankt, nu kan ik het oplossen  :blink:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bas vd Burg

Sorry Alex dat het onduidelijk was (ik gebruik die +/-knopjes nooit vandaar). Maar inderdaad als je je die knoppen gebruikt, dan doet het probleem zich niet voor.

Nog iets anders.
Gistermiddag bleef bij mij het gedrag hangen op "overvliegend zuidoost". En nee niks aan rare instellingen (geen BMP). Daarvoor had ik dit probleem niet. Ook gisteren (zo 24 juli) geen waarneming ingevoerd met dit gedragtype. Heb obsmapp maar verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Alex Kwak

Citaat van: Bas vd Burg op juli 25, 2016, 00:49:19 AM
Sorry Alex dat het onduidelijk was (ik gebruik die +/-knopjes nooit vandaar). Maar inderdaad als je je die knoppen gebruikt, dan doet het probleem zich niet voor.

...en ik gebruik alléén die +/- knopjes, vandaar...  :blink:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

De oplossing voor dit probleem staat nu online. ObsMapp 7.1
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Kees de Jager

 :duim:

Zo werkt het weer lekker met grote aantallen  ;)

Groet,
Kees

kanoet

Na updaten laatste versie obsmapp slaat hij niet meer het "gedrag op".

wespenbuizerd

Er is een probleem bij gebruik van BMP inzake de standaardwaarden van het 'gedrag' van de soortgroep 'vogels'. Ik gebruik hierbij de verzamelgroep.
Vroeger had elke vogelsoort een specifieke standaardwaarde, de meeste zangvogels 'baltsend / zingend', sommige echter 'paar in broedbiotoop', enz.
Nu staat de standaardwaarde  van het 'gedrag' van de soortgroep 'vogels' altijd op 'ter plaatse'.
Als ik niet BMP gebruik, worden  de standaardwaarden van het 'gedrag' van de soortgroep 'vogels' weergegeven, zoals ik ze heb ingegeven. Daar is dus geen probleem.
Het probleem is dus gelinkt aan het gebruik van BMP. Kan dat worden opgelost ?

Dirk
Dirk

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op juli 28, 2016, 09:38:30 AM
Er is een probleem bij gebruik van BMP inzake de standaardwaarden van het 'gedrag' van de soortgroep 'vogels'. Ik gebruik hierbij de verzamelgroep.
Vroeger had elke vogelsoort een specifieke standaardwaarde, de meeste zangvogels 'baltsend / zingend', sommige echter 'paar in broedbiotoop', enz.
Nu staat de standaardwaarde  van het 'gedrag' van de soortgroep 'vogels' altijd op 'ter plaatse'.
Als ik niet BMP gebruik, worden  de standaardwaarden van het 'gedrag' van de soortgroep 'vogels' weergegeven, zoals ik ze heb ingegeven. Daar is dus geen probleem.
Het probleem is dus gelinkt aan het gebruik van BMP. Kan dat worden opgelost ?

Dirk

Ga ik naar kijken Dirk!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op juli 28, 2016, 10:33:26 AM
Citaat van: wespenbuizerd op juli 28, 2016, 09:38:30 AM
Er is een probleem bij gebruik van BMP inzake de standaardwaarden van het 'gedrag' van de soortgroep 'vogels'. Ik gebruik hierbij de verzamelgroep.
Vroeger had elke vogelsoort een specifieke standaardwaarde, de meeste zangvogels 'baltsend / zingend', sommige echter 'paar in broedbiotoop', enz.
Nu staat de standaardwaarde  van het 'gedrag' van de soortgroep 'vogels' altijd op 'ter plaatse'.
Als ik niet BMP gebruik, worden  de standaardwaarden van het 'gedrag' van de soortgroep 'vogels' weergegeven, zoals ik ze heb ingegeven. Daar is dus geen probleem.
Het probleem is dus gelinkt aan het gebruik van BMP. Kan dat worden opgelost ?

Dirk

Ga ik naar kijken Dirk!

Bij mij gaat het wel goed, zowel bij de gewone soortgroep Vogels als de verzamelgroep.
Heb je wel de laatste versie van ObsMapp (7.1), en download voor alle zekerheid de stamgegevens opnieuw.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Ik heb de stamgegevens opnieuw gedownload en nu schijnt het probleem opgelost te zijn.

Dirk
Dirk

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op juli 28, 2016, 14:40:50 PM
Ik heb de stamgegevens opnieuw gedownload en nu schijnt het probleem opgelost te zijn.

Dirk

:duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Ik heb het probleem wat Dirk schetst ook, zelfs na het downloaden van de stamgegevens. Lijst Europe birds (Engels), standaardactiviteit is baltsend/zingend, maar na het selecteren van de soort gaat de activiteit vaak (niet altijd, lijkt soortspecifiek, maar onlogisch) naar ter plaatse. House Sparrow wel, Greenfinch niet..
Thijs Fijen

Alex Kwak

Citaat van: Thijs Fijen op juli 28, 2016, 19:57:00 PM
Ik heb het probleem wat Dirk schetst ook, zelfs na het downloaden van de stamgegevens. Lijst Europe birds (Engels), standaardactiviteit is baltsend/zingend, maar na het selecteren van de soort gaat de activiteit vaak (niet altijd, lijkt soortspecifiek, maar onlogisch) naar ter plaatse. House Sparrow wel, Greenfinch niet..

Dan heb je waarschijnlijk BMP aan staan. "It's not a bug, it's a feature"  ;D
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Ja, maar dat was voorheen niet. Is pas sinds meest recente update. Bleef standaard op baltsend/zingend staan, ook een huismus die prima kan zingen. Er lijkt dus weldegelijk wat te zijn veranderd, aan jou om te zien of het een bug is, of juist eentje die verholpen is. Hoe dan ook, mijn mening is dat het beter kon blijven staan op de standaardwaarde (mits dat een BMP waarde is natuurlijk)
Thijs Fijen

Alex Kwak

Citaat van: Thijs Fijen op juli 29, 2016, 19:35:22 PM
Ja, maar dat was voorheen niet. Is pas sinds meest recente update. Bleef standaard op baltsend/zingend staan, ook een huismus die prima kan zingen. Er lijkt dus weldegelijk wat te zijn veranderd, aan jou om te zien of het een bug is, of juist eentje die verholpen is. Hoe dan ook, mijn mening is dat het beter kon blijven staan op de standaardwaarde (mits dat een BMP waarde is natuurlijk)

Dan zal dat voorheen een bug zijn geweest: als je BMP gebruikt dan moeten ook de BMP-standaard-activiteiten geselecteerd worden. Punt.  ;D
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

#111
in verband met melding op het wensen-topic: geprobeerd om bmp telling aan te zetten. vervolgens ingevoerd: grauwe gans, enkele manlijk, enkele vrouwlijk... opgeslagen... vervolgens in de lijst de eigenschappen proberen te bekijken, dan krijg ik steeds een crash. om 1 of andere reden kan ik ook geen bugreport verzenden.

Opnieuw geprobeerd, andere soort, zelfde resultaat. soort invoeren in bmp-modus, geslacht selecteren, plus plus plus, ander geslacht, plus plus plus, opslaan. terug naar lijst, lang drukken op de waarneming voor eigenschappen => crash.

toestel: samsung galaxy s3, obsmapp versie 7.1.1
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op juli 30, 2016, 23:07:07 PM
in verband met melding op het wensen-topic: geprobeerd om bmp telling aan te zetten. vervolgens ingevoerd: grauwe gans, enkele manlijk, enkele vrouwlijk... opgeslagen... vervolgens in de lijst de eigenschappen proberen te bekijken, dan krijg ik steeds een crash. om 1 of andere reden kan ik ook geen bugreport verzenden.

Opnieuw geprobeerd, andere soort, zelfde resultaat. soort invoeren in bmp-modus, geslacht selecteren, plus plus plus, ander geslacht, plus plus plus, opslaan. terug naar lijst, lang drukken op de waarneming voor eigenschappen => crash.

toestel: samsung galaxy s3, obsmapp versie 7.1.1

Heb je het donkere thema gekozen? Dan crasht inderdaad de waarneminginfo. Met het 'gewone' lichte thema gaat het wel goed. Is opgelost in de eerstvolgende release.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op juli 30, 2016, 23:13:19 PM
Heb je het donkere thema gekozen? Dan crasht inderdaad de waarneminginfo. Met het 'gewone' lichte thema gaat het wel goed. Is opgelost in de eerstvolgende release.

Idd donkere thema... fijn dat het opgelost is... al zou zoiets imho niet van thema afhankelijk moeten zijn...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op juli 31, 2016, 02:04:18 AM
Citaat van: Alex Kwak op juli 30, 2016, 23:13:19 PM
Heb je het donkere thema gekozen? Dan crasht inderdaad de waarneminginfo. Met het 'gewone' lichte thema gaat het wel goed. Is opgelost in de eerstvolgende release.

Idd donkere thema... fijn dat het opgelost is... al zou zoiets imho niet van thema afhankelijk moeten zijn...

Het lichte thema is standaard, voor het donkere moet iets worden gedaan, en daar gaat nu even iets fout.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Douwe van der Ploeg

#115
Om de één of andere reden heb ik weer soorten van andere soortgroepen in mijn soortenlijsten staan.. Heb soortendatabase al verwijderd en opnieuw gedownload, en de hele app opnieuw geïnstalleerd. Nu nog eens geprobeerd om alle soortdatabases opnieuw te doen, hopelijk helpt dat. Laat het je weten.

Overigens ook af en toe een random crash (heb je net een rapport gestuurd), heb niet het idee dat het aan iets specifieks ligt.

Kan trouwens niet meer de optie vinden om aan te geven waar je de multimedia hebt opgeslagen als dat anders dan standaard is.. Kijk ik scheef, of is dat weg?
Douwe van der Ploeg

Alex Kwak

#116
Citaat van: Douwe van der Ploeg op augustus 01, 2016, 00:51:18 AM
Om de één of andere reden heb ik weer soorten van andere soortgroepen in mijn soortenlijsten staan.. Heb soortendatabase al verwijderd en opnieuw gedownload, en de hele app opnieuw geïnstalleerd. Nu nog eens geprobeerd om alle soortdatabases opnieuw te doen, hopelijk helpt dat. Laat het je weten.

Kan je exact aangeven welke soortgroepen je hebt gedownload, en bij welke soortgroep je soorten ziet van van welke verkeerde soortgroep?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Douwe van der Ploeg

Gedownload: Alle lijsten van Nederland + Zoogdieren wereldwijd. Zal straks eens kijken bij welke er extra soorten staan, maar het was bij meerdere groepen het geval en dan ook extra uit meerdere andere groepen.
Douwe van der Ploeg

Alex Kwak

Dit was overigens een fout in een vorige versie. Je hebt toch de laatste versie 7.1.x gedownload?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Douwe van der Ploeg

Ah, kijk aan, blijkbaar is er wat mis gegaan met updaten naar 7.1. Zal dat het wel geweest zijn, excuus!
Douwe van der Ploeg