Junner Koeland

Gestart door Geum rivale, juni 28, 2016, 19:07:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Geum rivale

Wil iemand die het gebied kent misschien even een pb sturen? Ik wilde voor dit gebied een paar waarnemingen invoeren, maar ik kan niet ontdekken waar ik precies geweest ben.
Kees van Reenen

Jacob Molenaar

Als je bij het gebied 'Ommen - Junner Koeland' intypt, moet het lukken. Succes!
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Geum rivale

Jawel, maar dat is een wel erg groot gebied, en het programma zal terecht vragen om een nadere plaatsbepaling.
Kees van Reenen

GijsB

Tja, als je niet weet waar in het gebied je bent geweest, dan weten wij het al helemaal niet :rolleyes:

Ik mag hopen dat je nog wel weet of je in het bos zat of niet. Dan kan je al de helft uitsluiten. Kan je verder de precisie nog op 1km zetten. Maar het ziet er op de kaart uit als een best wel overzichtelijk gebied. Als je een beetje opgelet hebt waar je gelopen hebt kan het niet moeilijk zijn om binnen het gebied de locatie te achterhalen.
Gijs

Geum rivale

Nee, het is verrekte moeilijk. Ik ben er a.d.h.v. de kaart heen gereden, heb op een grasland gelopen en langs een watertje, en heb naderhand lucht- en Streetviewfoto's bekeken, maar kwam er niet uit. Daarom vroeg ik om een kenner van het gebied, die kan er wellicht iets zinnigs over zeggen.
Kees van Reenen

Vincent Martens

Was er een heideveldje op de plek waar je de auto hebt geparkeerd?
groeten, Vincent

Geum rivale

Nee, een bospad naar een paar huizen. Ik dacht dat ik de Stegerdijk had, maar die (b)lijkt niet zo'n zijwegje te hebben.
Kees van Reenen

Vincent Martens

Dan was het vrijwel zeker aan de westkant. Daar staat ook een vogelhut op palen in de bosrand, maar misschien heb je die niet gezien.
groeten, Vincent

Vincent Martens

#8
Ik denk dat het bij de Arrieresweg was, weiland 228.9 - 505.2
Als je daar door het weiland naar het oosten loopt dan kom je bij de oude vechtarm.
Loop je naar het zuiden dan kom je bij de oever van de Vecht.
groeten, Vincent

Geum rivale

Dat lijkt ook niet helemaal te kloppen: het was een verharde weg met hier en daar een versmalling, waar aan het begin een bordje "Arriën" stond en na een kruispunt "Stegeren". Vanaf Arriën gezien was het onverharde zijwegje rechts na een brugje.
Alvorens in het weiland te komen passeerde ik twee plasjes in de bosrand, en dat weiland (waar pony's liepen) was een verrassing: helemaal vol weidemierbulten. Vogelhut heb ik niet gezien. Het watertje - vermoedelijk hetzelfde als van het brugje - kan goed een oude Vecht-arm zijn geweest, want was aan het verlanden. Aan de overkant was een flinke terreinverhoging met daarop wat Jeneverbessen.
Kees van Reenen

Henk Soepenberg

Vermoed dat het hier was Kees (zie kaartje):

De Coevorderweg is een weg met af en toe een versmalling.

1. brugje
2. zijwegje
3. weiland met weidemierbulten en er lopen (ook) pony's (het eigenlijke Junner Koeland)
4. verhoging met jeneverbesstruweel


Vriendelijke groeten,
Henk

Geum rivale

Dat lijkt er inderdaad op, Henk. Bedankt voor de inspanningen. De omlegging van de provinciale weg moet me van de wijs hebben gebracht, waardoor ik de Coevorderweg aanzag voor doorgaande weg i.p.v. zijweg. Volgende keer beter op straatnaambordjes letten.
Kees van Reenen