Belgische meeuwen met ringen

Gestart door s.prins, april 20, 2016, 21:17:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

s.prins

Hallo ,


In 2015 een aantal Belgen afgelezen aan de Brouwersdam in Zeeland. Het gaat voornamelijk om Zilvermeeuwen en een kokmeeuw. Hiervoor heb ik contact opgenomen via de mail met Didier van Geluwe en Aurel vandewalle. Ik werd bedankt voor de ringegevens , maar heb verder nooit meer wat gehoord, ook niet na nog een paar keer gemaild te hebben nooit geen reactie meer gekregen..


Zijn er meer mensen die toevallig niks meer terugkrijgen?


Het gaat om :


Zilvermeeuw :


H903842
H963731
H-36866
H903763
H901512


Kokmeeuw : 8T52634


Ik ben benieuwd of iemand mij hier mee kan helpen.


Met vriendelijke groeten ,


Sven Prins




Jeroen Nagtegaal

Je kan ze het best invoeren in www.griel.nl, het duurt dan even maar meestal krijg je wel een mailtje met de gegevens

Voor wat betreft H-36866 was dat niet H-66866, dat is namelijk een vaste gast...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

s.prins

Hoi Jeroen ,


Ik weet het niet zeker meer , maar volgens mij heb ik ze al eerder ingevoerd op Griel , reactie bleef uit.
Ik ga het nog eens proberen.
Wat H36866 betreft ben ik vrij zeker die combinatie gezien te hebben.


Mvg ,


Sven Prins

Jeroen Nagtegaal

Voor wat betreft H-66866 zie: http://www.gull-research.org/hg/2011/hgh66866.html

Het zou wel heel veel toeval zijn denk ik... Daarnaast is H-36xxxx waarschijnlijk heel erg oud...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Mark Zevenbergen

De eerste 6 is ietwat versleten, maar het blijft een 6... En die vogel komt me bekend voor ;)

groet Mark

Mars Muusse

http://www.gull-research.org/hg/hg1cy/903842.html


H903842 staat -as we speak- nog niet in Griel.
H963731 is volgens mij nog niet gebruikt. tweede cijfer - de 6 - zou wellicht een 0 kunnen zijn en dan wordt het er eentje uit de 903 serie (veel gezien al) maar ik ben bang dat ring aflezingen zo niet werkt. Je moet wel zeker zijn van een code. Misschien heb je een foto?
H903763 heb ik zelf nooit gezien, maar ik heb wel een aantal van die serie, en die staan allemaal nog niet in Griel...
H901512 zou een code van zeebrugge uit 2010 moeten zijn, logischerwijs. Was het een adutl?

Ted van der Knaap

Citaat van: Mars Muusse op april 21, 2016, 16:50:21 PM
H901512 zou een code van zeebrugge uit 2010 moeten zijn, logischerwijs. Was het een adutl?

Identificatie
Metalen ring:  Bruxelles or Brussels [Belgium] (BLB) H...901512  [BLB H...901512] 
Andere merktekens:
geen andere (kleur)merktekens aanwezig
[ZZ] 


Ringgegevens (geringd door: Kon. Belgisch Inst. voor Natuurwetenschappen/ (BLB) Belgisch Ringwerk (BLB)) 
Datum (dd.mm.jjjj):  28-07-2014, 00:00, datum is exact op de dag af
  •  
    Soort:  Zilvermeeuw spec (Larus argentatus)  [05920] 
    Geslacht:  onbekend   
    Leeftijd:  nestjong, niet vliegvlug  [1] 
    Plaats:  Oostende, West-Vlaanderen,Belgium [-B00] 
    Coordinaten:  lat: 51° 15' 0 (51.23),
    lon: 2° 55' 0 (2.88)  toon op kaart 
    Nauwkeurigheid:  Ergens binnen een straal van 5 km 
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)