Hoofdmenu

Powerbank

Gestart door Alex Kwak, maart 08, 2016, 11:47:36 AM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

De zomer komt er aan, en dus worden de dagen langer. Zo lang dat de batterij van je toestel het wellicht niet de hele dag volhoud als je ObsMapp (en dus de GPS) veel gebruikt.
Ik heb net deze powerbank aangeschaft voor maar 15 euro. Voor zover ik kon behoorlijk goedkoop. Aanbieding is alleen vandaag. (En nee, ik heb geen aandelen Blokker)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Thijs Fijen

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Citaat van: Alex Kwak op maart 08, 2016, 12:14:13 PM
Citaat van: Thijs Fijen op maart 08, 2016, 12:00:43 PM
Beter nog via sponsorkliks! https://www.sponsorkliks.com/winkels.php?club=3997

Sh#t, wéér vergeten  :angry:
Jij draagt al genoeg bij ;). Geestelijk vader/facilitator van >40% van alle waarnemingen (schatting). (iets serieuzer: slechts 3% commissie, wat in de praktijk nog minder is.. die 50 cent kan wrn.nl nog wel missen..)
Thijs Fijen

marcel123

Werkt een powerbank goed?
Ik kreeg de indruk dat er bij het op- en overladen naar de telefoon veel verliezen zijn en dat je beter en extra telefoon mee kan nemen het veld in ipv van een powerbank. Is wel iets duurder...

Alex Kwak

Ik heb 'm nog niet in het veld gebruikt, maar wel een aantal keren 's nachts. Werkt perfect. Ga er wel vanuit dat de opgegeven capaciteit nooit gehaald wordt. Dus dat je bijvoorbeel een 1500mAh accu tweemaal op kunt laden met een 5000mAh lader.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Lowieke

Ik zet tijdens een dagje struinen zoveel mogelijk de gpslokatie "vast" in Obsmapp om energie te sparen maar heb, omdat dat niet genoeg was, sinds enkele maanden ook altijd een powerbank mee het veld in. Werkt prima en nu het buiten weer lichter is en de achtergrondverlichting van het scherm daardoor meer energie verbuikt zal de powerbank nog vaker van pas komen. Er zat een erg kort laadkabeltje bij, voor onderweg is een wat langere kabel wel zo handig: kan de powerbank in de broekzak blijven terwijl je de telefoon in de hand hebt.
Het rendement zal ongetwijfeld een stuk lager zijn dan opladen via het lichtnet. Ze zijn ook verkrijgbaar met ingebouwd zonnepaneeltje, al zal het opladen van zo'n powerbank wel een week in beslag nemen.

Jeroen.

M. Hoogteijling

Citaat van: Thijs Fijen op maart 08, 2016, 12:00:43 PM
Beter nog via sponsorkliks! https://www.sponsorkliks.com/winkels.php?club=3997

Ik zie dit eerlijk gezegd nu pas voor het eerst. Weet niet hoe hard het al gaat maar net eens geprobeerd en het is supermakkelijk. Kan dit niet extra worden gepromoot?
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling


Thijs Fijen

Citaat van: M. Hoogteijling op april 07, 2016, 16:20:22 PM
Citaat van: Thijs Fijen op maart 08, 2016, 12:00:43 PM
Beter nog via sponsorkliks! https://www.sponsorkliks.com/winkels.php?club=3997

Ik zie dit eerlijk gezegd nu pas voor het eerst. Weet niet hoe hard het al gaat maar net eens geprobeerd en het is supermakkelijk. Kan dit niet extra worden gepromoot?
Niet zo hard, maar het helpt. Je moet gericht zoeken via sponserkliks naar de goede deals. Zo heb ik wel >70€ gesponsord, maar dat is een grote uitzondering. 
Thijs Fijen

Bart van Hoogstraten

Als je een nieuwe telefoon zoekt kun je ook een zogenaamde 'phablet' overwegen. Doordat ze groter zijn kan er ook een grotere batterij in. Ik heb onlangs deze 5,5" phablet aangeschaft en die heeft een batterij van 6500 mAh (bijna het drievoudige van een Samsung S3). En in die prijsklasse zijn er nog zwaardere te krijgen. Deze aanbieding heeft een batterij van maar liefst 10.000 mAh (dat is de capaciteit van een gemiddelde powerbank) en kost maar € 160,- Met mijn Samsung S3 kon ik een uurtje of 5 a 6 obsmappen, theoretisch zou je met die Oukitel dus een uur of 20 uit de voeten moeten kunnen (zal in de praktijk lager zijn omdat het scherm ook veel groter is en dus ook meer verbruikt).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Lowieke

Citaat van: Bart van Hoogstraten op april 10, 2016, 11:45:22 AM
Deze aanbieding heeft een batterij van maar liefst 10.000 mAh
Ik denk dat je die waarde met een flinke korrel zout moet nemen. Dat zou wel een extreem hoge enrgiedichtheid zijn.
Ik heb ivm ouder toestel nog steeds ObsMapp5 dat een interface heeft met veel zwart. Zijn er mensen die nu ObsMapp6 hebben en een hoger verbruik merken met hun Oled scherm?
Jeroen.

Bart van Hoogstraten

#12
Citaat van: Lowieke op april 10, 2016, 15:17:11 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op april 10, 2016, 11:45:22 AM
Deze aanbieding heeft een batterij van maar liefst 10.000 mAh
Ik denk dat je die waarde met een flinke korrel zout moet nemen. Dat zou wel een extreem hoge enrgiedichtheid zijn.

Het is nu meer dan 24 uur geleden dat ik mijn phablet (volgens de productspecs. 6500 mAh) van de oplader heb gehaald. Het toestel is al die tijd aan geweest en de wifi en GPS heb ik constant aangehad, ik heb zitten bellen, surfen, whappen en facebooken en ben gistermiddag een eind wezen obsmappen. De batterij staat nu nog op 60%! Mijn Samsung S3 (2300 mAh) zou allang leeg geweest zijn... Het zit niet in de energiedichtheid maar in de omvang van de batterij. Phablets zijn groter en bieden dus meer plaats voor batterijvolume. Mijn Ulefone 5,5" phablet is dus goed voor een 48 uur mobiel zonder tussentijds opladen. Als de fabriek opgeeft dat er een batterij van 10.000 mAh in zit geloof ik dat heus wel en waarschijnlijk kun je met die Oukitel dus zonder problemen 72 uur uit de voeten. It's all about size -> in mijn motor zat een batterij van 10 Ah en die was zo groot als een baksteen en met 1 hand te vatten. In mijn auto zit een batterij van 45 Ah en die moet je met twee handen tillen. In mijn vrachtwagentje (met standkachel) zit 120 Ah en die twee 60 Ah-accu's in serie (24 volt) krijg je samen in je eentje niet meer getild.

Bijgaand mijn phablet (ik heb geen kleine handen).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Lowieke

Citaat van: Bart van Hoogstraten op april 11, 2016, 09:21:50 AM
Het zit niet in de energiedichtheid maar in de omvang van de batterij. Phablets zijn groter en bieden dus meer plaats voor batterijvolume.
Ik verwacht dan ook dat dat 10000mAh toestel dan ook een stuk zwaarder is, maar met net geen 190g is deze lichter dan bv een iphone 6+ die slechts 1/3 accucapaciteit heeft (zelfde accutechniek).
Jeroen.