Glanskop?

Gestart door jeroenroelofsen, december 01, 2015, 22:38:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeroenroelofsen

Heb ik het inderdaad bij het recht eind met Glansklop? (nog een paar extra foto's bij de waarneming zelf)
http://waarneming.nl/waarneming/view/110700212
Glanskop - Poecile palustris gezien op 2015-11-24 Nieuw-Milligen - Rabit Hill
Foto's:








Toelichting:
Glanskop vanwege de "vlek" die te zien is op de snavel. Daarbij kleine vlek onder snavel en meer bruin dan grijze armpennen.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Wil

Groeten, Wil Lemmens
Geleen

jeroenroelofsen

Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

frankneijts

Grappig om hier op foto 1 een 'stierennek' te zien waar de gemiddelde toreador een moord voor zou doen (..), een kenmerk dat we zo graag aan Matkop toeschrijven ... (maar Wil heeft natuurlijk gelijk: 100% Glanskop). 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

jeroenroelofsen

Ik zie wat je bedoelt Frank, maar is dat niet ook de houding?
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Guus Peterse

Dat zal best de houding zijn, maar dat toont wel aan hoe verraderlijk dat kenmerk is.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

frankneijts

Citaat van: guusp op december 02, 2015, 22:58:33 PM
Dat zal best de houding zijn, maar dat toont wel aan hoe verraderlijk dat kenmerk is.

Precies Guus..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

jeroenroelofsen

Bedankt voor de reacties. Ben blij dat ik deze (voor mij nieuwe) soort gelijk goed heb gedetermineerd. De SOVON presentatie hielp er goed bij.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

frankneijts

Citaat van: jeroenroelofsen op december 03, 2015, 07:07:19 AM
Bedankt voor de reacties. Ben blij dat ik deze (voor mij nieuwe) soort gelijk goed heb gedetermineerd. De SOVON presentatie hielp er goed bij.


Goed bericht en goed voorbeeld Jeroen. Voor de samenstellers van zo'n presentatie is het altijd fijn om zoiets te horen!
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

jeroenroelofsen

Graag gedaan, als mensen ergens zo'n werk van maken mag dat best genoemd worden ;)

Voor die het gemist hebben, het gaat om de presentatie genoemd in de eerste post van dit topic
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)