Hoofdmenu

ObsMapp en Waardplanten

Gestart door Alex Kwak, oktober 31, 2015, 16:35:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

ObsMapp 6.3 krijgt ondersteuning voor waardplanten.
Is er iemand die dit regelmatig gebruikt en dat voor mij wil testen?
Zo ja, reageer hier of stuur een mailtje naar info@alexkwak.nl
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Melchior van Tweel

Hallo Alex,

Ik zou er eerst (nog een keer) voor willen pleiten dat niet alleen waardplanten worden opgenomen, maar ook de andere soortgroepen. Voor paddenstoelen is het belangrijk te kunnen aangeven dat een soort juist op een mos zit, of op een rups van een nachtvlinder,  ....
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

hiskodevries

#2
Het heeft weinig zin voor Alex om daar over na te denken als daar in Waarneming.nl niets mee gebeurt.
Ik wil Melchior nog wel even wijzen op de optie Substraat bij het invoeren van paddestoelen. Deze optie is slechts bij 4020 paddestoel waarnemingen daadwerkelijk gebruikt
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Klopt Melchior, ObsMapp kan alleen wrn.nl volgen. Dus alleen functionaliteit die wrn.nl wel heeft maar ObsMapp niet kan je opgeven als verzoeknummer.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Melchior van Tweel

Citaat van: hiskodevries op november 03, 2015, 15:10:48 PM
Het heeft weinig zin voor Alex om daar over na te denken als daar in Waarneming.nl niets mee gebeurt.
Ik wil Melchior nog wel even wijzen op de optie Substraat bij het invoeren van paddestoelen. Deze optie is slechts bij 4020 paddestoel waarnemingen daadwerkelijk gebruikt
Substraat is toch echt wat anders dan waardplant (of organisme zoals dat genoemd wordt bij de NMV). Het was ook geen oproep aan Alex, maar (enigszins verkapt) aan jou Hisko.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

De waardplanten zitten in ObsMapp 6.3 die inmiddels op Google Play staat.
Indien nodig download dan even de stamgegevens opnieuw zodat ObsMapp 'weet' welke soortgroepen een waardplant kunnen hebben.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!