dit vind ik verwarrend.

Gestart door jfbouwmeester, juni 30, 2015, 22:54:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

peterv

Citaat van: lennartv op oktober 22, 2015, 21:33:47 PM
Katten zijn exoten die schade aanrichten, ook daar zijn voldoende onderzoeken naar verricht.
Ik ken heel wat onderzoeken, maar deze kennelijk niet: wil je een lijstje van je bronnen geven?
Peter Venema

gardensafari

Kattenliefhebbers zijn deels volstrekt onverantwoordelijke natuurverpesters.
Ze laten hun kat vrijelijk jagen op vogels, muizen enz.
Daar horen de echte wilde dieren in onze natuur op te jagen, niet deze "huisdieren".
En schijten doen ze bij voorkeur in de tuin van de buurman.
En de Partij voor de Dieren: ik heb er niks mee.
Vol met amazones: een kat of hond slaan is zielig, maar zelf zitten ze op een knol.
Vindt dat beest leuk!
En als hij het niet goed doet geven ze het "de sporen". Vindt zo'n beest lekker.
En dat beesten dood gaan in de winter van de honger is zielig.
Dus bijvoeren tot je er zoveel hebt, dat jagers ze wel af moeten schieten.
En aaseters krijgen ook al geen enkele kans.
Als GL minder links en meer groen zou zijn was ik er tevreden mee.
Maar de PvdD? Ik heb er niks mee.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Johan Helmus

Citaat van: gardensafari op oktober 25, 2015, 23:41:12 PM
Kattenliefhebbers zijn deels volstrekt onverantwoordelijke natuurverpesters.
Ze laten hun kat vrijelijk jagen op vogels, muizen enz.
Daar horen de echte wilde dieren in onze natuur op te jagen, niet deze "huisdieren".
En schijten doen ze bij voorkeur in de tuin van de buurman.
En de Partij voor de Dieren: ik heb er niks mee.
Vol met amazones: een kat of hond slaan is zielig, maar zelf zitten ze op een knol.
Vindt dat beest leuk!
En als hij het niet goed doet geven ze het "de sporen". Vindt zo'n beest lekker.
En dat beesten dood gaan in de winter van de honger is zielig.
Dus bijvoeren tot je er zoveel hebt, dat jagers ze wel af moeten schieten.
En aaseters krijgen ook al geen enkele kans.
Als GL minder links en meer groen zou zijn was ik er tevreden mee.
Maar de PvdD? Ik heb er niks mee.
Had zo uit een reactie op de telegraaf kunnen komen! Wat een suggestieve ongefundeerde onzin zeg :duim:

Even de resultaten uit een snelle google zoekactie:
Pvdd tegen bijvoeren dieren oostvaardersplassen
Zowel het CDA als de VVD, PVV en ChristenUnie zijn voor het bijvoeren van de Heckrunderen, edelherten en wilde paarden in de Oostvaardersplassen

O.a. juist de partijen die je volgens mij juist wel kunt beschouwen als pleitbezorgers van de jacht, maken zich sterk voor bijvoederen.
Groeten, Johan Helmus

jeroenroelofsen

Citaat van: Johan Helmus op oktober 26, 2015, 07:59:04 AM

Even de resultaten uit een snelle google zoekactie:
Pvdd tegen bijvoeren dieren oostvaardersplassen
Zowel het CDA als de VVD, PVV en ChristenUnie zijn voor het bijvoeren van de Heckrunderen, edelherten en wilde paarden in de Oostvaardersplassen

O.a. juist de partijen die je volgens mij juist wel kunt beschouwen als pleitbezorgers van de jacht, maken zich sterk voor bijvoederen.
Zijn de partijen die voor bijvoeren zijn niet juist ook partijen die nogal gevoelig zijn voor publieke opinie, meer re(a)geren met de waan van de dag?
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

jfbouwmeester

Citaat van: peterv op oktober 25, 2015, 23:13:55 PM
Citaat van: lennartv op oktober 22, 2015, 21:33:47 PM
Katten zijn exoten die schade aanrichten, ook daar zijn voldoende onderzoeken naar verricht.
Ik ken heel wat onderzoeken, maar deze kennelijk niet: wil je een lijstje van je bronnen geven?

Ik heb hier helemaal geen onderzoeken voor nodig. Dus ook geen bronnen,

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER



lennartv

Citaat van: peterv op oktober 25, 2015, 23:13:55 PM
Citaat van: lennartv op oktober 22, 2015, 21:33:47 PM
Katten zijn exoten die schade aanrichten, ook daar zijn voldoende onderzoeken naar verricht.
Ik ken heel wat onderzoeken, maar deze kennelijk niet: wil je een lijstje van je bronnen geven?


https://www.sciencenews.org/article/cats-kill-more-one-billion-birds-each-year
Dit is wat Google als eerste link gaf toen ik zocht naar impact of cats on birdlife. Zoals je
ziet zijn er meer onderzoeken dan deze verricht. Ik weet niet in welke mate verwilderde katten schade aanrichten in verhouding
tot huiskatten. Hoewel dit heel goed (en gelukkig maar) een niet significant groot effect zou kunnen hebben op het vogelleven is
iedere vogel die gedood wordt door een kat er een teveel. Verwilderde katten moeten toch in leven blijven, dat zullen ze, logischer wijze, voornamelijk van wilde (en waarschijnlijk) inheemse soorten doen. Katten horen niet in de Nederlandse natuur, daarom lijkt het mij een goed besluit om ze af te schieten. Steriliseren en vrijlaten zou uiteraard de meest diervriendelijke oplossing zijn, maar wie dat van plan is mist elke vorm van realiteitszin: te duur en praktisch onmogelijk.
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

lennartv

Ben overigens wel benieuwd naar de onderzoeken die jij blijkbaar wel kent waar niet in staat dat katten (veel) schade aanrichten. Dit lijkt toch wel het algemene beeld te zijn uit de verschillende onderzoeken.
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com