Waarnemingen van ge(kleur)ringde vogels

Gestart door Thijs Fijen, mei 03, 2015, 22:25:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

Henri25

Citaat van: Thijs Fijen op oktober 02, 2015, 00:37:02 AM
Henri, ik snap je frustratie. Maar vogeladmins krijgen dagelijks een paar 1000 (soms wat meer, soms wat minder) foto's te beoordelen. Dat gaat simpel en snel en het kost relatief veel tijd om, als je de ring al ziet op een thumbnail, al die waarnemingen van commentaar te voorzien. Stel je voor: 1 commentaar plaatsen of 10 waarnemingen valideren. Prioriteit is determinatie, niet gedrag (helaas). Daarnaast blijven we zo veel mogelijk van de waarnemingen af als het gaat om determinatie/gedrag/kleed.

PS: wat mij dan weer frustreert is dat er van al deze waarnemingen die hier gemeld worden, ogenschijnlijk niks mee gedaan wordt ;). Dit zal ongetwijfeld wel het geval zijn.

Het lijkt me goed om te kijken of we hier misschien iets voor kunnen verzinnen? Wat zou mogelijk zijn om in te bouwen, waardoor de admins makkelijker krijgen? Is het misschien mogelijk een knop te bouwen waarmee ze met 1 klik kunnen aangeven dat de vogel naar kleurringdragend moet? Of waardoor wij een mail krijgen met de waarneming-link?

Ik weet dat ik gefrustereerd overkom, maar ik ben ook wel iemand die het graag goed doet, ipv van half werk levert. En dan ga ik balen als het niet helemaal lukt zoals ik voor ogen had.

De meldingen die ik hier staan, staan idd nog open. Ik heb inmiddels rechten om de berichten aan te kunnen passen en als ik een melding behandeld heb zal ik er een groen vinkje voor plaatsen. Komende tijd moet ik daar wat meer aan toe gaan komen.
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Thijs Fijen

Citaat van: Henri25 op oktober 08, 2015, 10:56:58 AM
Citaat van: Thijs Fijen op oktober 02, 2015, 00:37:02 AM
Henri, ik snap je frustratie. Maar vogeladmins krijgen dagelijks een paar 1000 (soms wat meer, soms wat minder) foto's te beoordelen. Dat gaat simpel en snel en het kost relatief veel tijd om, als je de ring al ziet op een thumbnail, al die waarnemingen van commentaar te voorzien. Stel je voor: 1 commentaar plaatsen of 10 waarnemingen valideren. Prioriteit is determinatie, niet gedrag (helaas). Daarnaast blijven we zo veel mogelijk van de waarnemingen af als het gaat om determinatie/gedrag/kleed.

PS: wat mij dan weer frustreert is dat er van al deze waarnemingen die hier gemeld worden, ogenschijnlijk niks mee gedaan wordt ;). Dit zal ongetwijfeld wel het geval zijn.

Het lijkt me goed om te kijken of we hier misschien iets voor kunnen verzinnen? Wat zou mogelijk zijn om in te bouwen, waardoor de admins makkelijker krijgen? Is het misschien mogelijk een knop te bouwen waarmee ze met 1 klik kunnen aangeven dat de vogel naar kleurringdragend moet? Of waardoor wij een mail krijgen met de waarneming-link?

Ik weet dat ik gefrustereerd overkom, maar ik ben ook wel iemand die het graag goed doet, ipv van half werk levert. En dan ga ik balen als het niet helemaal lukt zoals ik voor ogen had.

De meldingen die ik hier staan, staan idd nog open. Ik heb inmiddels rechten om de berichten aan te kunnen passen en als ik een melding behandeld heb zal ik er een groen vinkje voor plaatsen. Komende tijd moet ik daar wat meer aan toe gaan komen.

Dank voor je uitleg :)
Thijs Fijen

Henri25

Zou je eens kunnen aangeven wat voor jou als vogel-admin lekker zou werken? Ik ken de schermen ook niet voor het goedkeuren dus kan me lastig inbeelden in wat voor makkelijke mogelijkheid er in gebouwd zou kunnen worden.
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Thijs Fijen

Een apart vinkje voor 'kleurring', net zoals 'escape' en 'determinatie zeker'...
Thijs Fijen

Henri25

Zou je me in een prive-bericht een goedkeur schermpje laten zien? Dan snap ik beter wat je bedoeld.
Ik vermoed nu dat een admin deze kan aanvinken als hij een ring ziet en dat de waarneming automatisch naar kleurringdragend moet worden?
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

OlivierO

Citaat van: Henri25 op oktober 08, 2015, 15:07:37 PM
Zou je me in een prive-bericht een goedkeur schermpje laten zien? Dan snap ik beter wat je bedoeld.
Ik vermoed nu dat een admin deze kan aanvinken als hij een ring ziet en dat de waarneming automatisch naar kleurringdragend moet worden?

Ik denk dat Thijs doelt op een apart vinkje bij de invoerder, niet bij de admin, zoals dus "escape" of "zeker". Nu staat "(kleur)ingdragend" bij gedrag, terwijl dat helemaal geen gedrag is.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Henri25

Citaat van: OlivierO op oktober 08, 2015, 15:20:14 PM
Citaat van: Henri25 op oktober 08, 2015, 15:07:37 PM
Zou je me in een prive-bericht een goedkeur schermpje laten zien? Dan snap ik beter wat je bedoeld.
Ik vermoed nu dat een admin deze kan aanvinken als hij een ring ziet en dat de waarneming automatisch naar kleurringdragend moet worden?

Ik denk dat Thijs doelt op een apart vinkje bij de invoerder, niet bij de admin, zoals dus "escape" of "zeker". Nu staat "(kleur)ingdragend" bij gedrag, terwijl dat helemaal geen gedrag is.

Maar daarmee maak je het controleren op ringen door de admins toch niet makkelijker?
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

OlivierO

Citaat van: Henri25 op oktober 08, 2015, 15:26:34 PM
Citaat van: OlivierO op oktober 08, 2015, 15:20:14 PM
Citaat van: Henri25 op oktober 08, 2015, 15:07:37 PM
Zou je me in een prive-bericht een goedkeur schermpje laten zien? Dan snap ik beter wat je bedoeld.
Ik vermoed nu dat een admin deze kan aanvinken als hij een ring ziet en dat de waarneming automatisch naar kleurringdragend moet worden?

Ik denk dat Thijs doelt op een apart vinkje bij de invoerder, niet bij de admin, zoals dus "escape" of "zeker". Nu staat "(kleur)ingdragend" bij gedrag, terwijl dat helemaal geen gedrag is.

Maar daarmee maak je het controleren op ringen door de admins toch niet makkelijker?

Oké, da
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

mgieskens

Citaat van: Henri25 op oktober 08, 2015, 15:26:34 PM
Citaat van: OlivierO op oktober 08, 2015, 15:20:14 PM
Citaat van: Henri25 op oktober 08, 2015, 15:07:37 PM
Zou je me in een prive-bericht een goedkeur schermpje laten zien? Dan snap ik beter wat je bedoeld.
Ik vermoed nu dat een admin deze kan aanvinken als hij een ring ziet en dat de waarneming automatisch naar kleurringdragend moet worden?

Ik denk dat Thijs doelt op een apart vinkje bij de invoerder, niet bij de admin, zoals dus "escape" of "zeker". Nu staat "(kleur)ingdragend" bij gedrag, terwijl dat helemaal geen gedrag is.

Maar daarmee maak je het controleren op ringen door de admins toch niet makkelijker?
Maar wel voor de waarnemer. Waardoor de kans groter wordt dat die het zelf al aangeven, want zoals Olivier al aangeeft ergens onder gedrag werkt niet. Als men het al weet, kun je dan geen andere vorm van gedrag meer meegeven. En daar zijn anderen dan weer niet blij mee.
Sterker nog, als je dit als waarnemer achteraf nog aan wilt passen, ben je de goedkeuring van de waarneming weer kwijt en moeten de admins die het al zo druk hebben hem weer opnieuw beoordelen.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)



Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)



Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)


Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)



Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)



Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

frankmeer

Frank van der Meer

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Henri25

Vooral blijven melden hoor! Er wordt gewerkt aan een effectievere samenwerking met meer mensen om alles wat vloeiender te laten verlopen. Kost nog erg veel tijd met zijn twee-en xD  :duim:
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)