Hoofdmenu

Toelichting al ingevuld?

Gestart door Edwin Nagel, september 09, 2015, 10:43:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

Edwin Nagel

Heb verleden week aan waarneming ingevuld in Obsmapp 5.2.1 , en daarna weer verwijderd wegens twijfel, dus niet opgestuurd.
Echter had ik hier een toelichting bij gezet 'cirkelend boven A20".

Eergister al een keer "Cirkelend boven A20" weggehaald bij een waarneming, en gister naar Biesbosch en wat waarnemingen ingevoerd, later kon ik ze allemaal wijzigen, bij elke waarneming stond "Cirkelend boven A20".

Bug, of doe ik iets fout?

Alex Kwak

Als je een sterretje voor de tekst zet wordt deze herkend door ObsMapp als iets dat voor elke waarnemingen geldt. Handig voor bijvoorbeeld "Samen met Jan" oid.
Dus heb je misschien zo'n sterretje er voor gezet?
Zo niet, dan zou het een bug kunnen zijn, maar aangezien niemand anders dit meldt lijkt me dat onwaarschijnlijk.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Edwin Nagel

Het sterretje is mij niet opgevallen. Wel dat ik bij 24 ingevoerde waarnemingen gister, enkele had die het niet hadden staan.

Alex Kwak

Begrijp ik het dus goed dat die tekst bij een aantal waarnemingen wel stond en bij andere niet? Dat kan ik sowieso niet verklaren.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Edwin Nagel

Klopt. Een stuk of 3 waar dit niet stond.

Alex Kwak

Probeer het eens te reproduceren door bijvoorbeeld een paar huismussen op te voeren, de eerste mét, en de rest zonder omschrijving (en eventueel later weer verwijderen)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Edwin Nagel

Hai Alex,

Ik heb dit geprobeerd, en kan het niet meer reproduceren. Maar goed, zolang ik niet weer hoeft te editten is het probleem hoe dan ook opgelost.

Melchior van Tweel

Op het moment dat je een toelichting edit, verdwijnt het sterretje bij de toelichting. Als je die er dan niet tijdens het editen erbij zet, is bij een volgende waarneming het toelichting-veld weer leeg.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Alex Kwak

Citaat van: Melchior van Tweel op september 13, 2015, 16:23:32 PM
Op het moment dat je een toelichting edit, verdwijnt het sterretje bij de toelichting. Als je die er dan niet tijdens het editen erbij zet, is bij een volgende waarneming het toelichting-veld weer leeg.

Heb ik gelijk nog even meegenomen in ObsMapp 6.0
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Melchior van Tweel

Citaat van: Alex Kwak op september 13, 2015, 19:16:48 PM
Citaat van: Melchior van Tweel op september 13, 2015, 16:23:32 PM
Op het moment dat je een toelichting edit, verdwijnt het sterretje bij de toelichting. Als je die er dan niet tijdens het editen erbij zet, is bij een volgende waarneming het toelichting-veld weer leeg.

Heb ik gelijk nog even meegenomen in ObsMapp 6.0
:duim:
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl