Geotrupes spanje

Gestart door Thomasr, augustus 24, 2015, 15:13:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Thomasr

Hallo, ik zou graag willen weten welke soort dit zou kunnen zijn. Gladde kever met groenige glans. Onderkant was dacht ik blauw/paars.
Het betreft deze waarneming
http://observado.org/waarneming/view/105718577
onzeker Geotrupes vernalis gezien op 2015-08-11 Spain - Picos de Europa P.N.
Foto's:






bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
Thomas

liptaster

daar komt ook nog G. pyrenaeus voor. In welke mate G. vernalis daar ook zit weet ik niet.
Handtekeningen worden getoond onderaan elk persoonlijk bericht van Tim Struyve. BBCode en smileys kunnen hierin gebruikt worden. Max. aantal tekens: 600; resterende tekens: 424

Thomasr

Hallo Tim, bedankt voor je reactie. Hoe weet je dat pyrenaeus daar voor komt?
Met vriendelijke groet,
Thomas

liptaster

Naam zegt het voor een groot deel zelf?

Kenmerken zou ik moeten opzoeken, maar gegarandeerd niet op foto te identificeren. Foto-identificatie raad ik eigenlijk altijd af.
Handtekeningen worden getoond onderaan elk persoonlijk bericht van Tim Struyve. BBCode en smileys kunnen hierin gebruikt worden. Max. aantal tekens: 600; resterende tekens: 424

Thomasr

Ok, vernalis heb ik nog nooit met groenige glans gezien in Nederland maar wellicht is het in de picos anders. Bedankt voor de hulp.
Met vriendelijke groet,
Thomas

liptaster

Voor veel soorten zijn kleurnuances net niet het verschil! Enige deftige identificatie kan via een determinatiesleutel en voor de meeste kevers via bino-onderzoek best gecombineerd met referentiecollectie.
Handtekeningen worden getoond onderaan elk persoonlijk bericht van Tim Struyve. BBCode en smileys kunnen hierin gebruikt worden. Max. aantal tekens: 600; resterende tekens: 424