Eigen boek: Van karrenspoor tot natuurgebied

Gestart door Albert-Willem Hummel, juli 19, 2015, 18:42:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Albert-Willem Hummel

Sinds 30 april is mijn tweede boek uit, het eerste deel van de geschiedenis over een oud en vergeten landweggetje. Van hoe een karrenspoor uit de achttiende eeuw veranderd is in de twintigste eeuw tot een prachtig en zeer uniek natuurgebied ten noorden van het Noord-Drentse dorp Roden. Naast de rijke geschiedenis van dit gebied en zijn eigenaren, wordt ook het buurtschap de Zulte en zijn inwoners, die in het jaar 1832 hier leefden en stierven, uitvoerig beschreven. Daarnaast beschrijf ik ook in dit deel de hier voorkomende boomsoorten.

In het tweede deel, dat naar verwachting in oktober uit gaat komen, behandel ik de plantensoorten. Hierbij heb ik veel hulp gehad van gebruikers op dit forum, waarvoor hartelijk dank!











Het boekwerk bevat 350 pagina's, de prijs is € 44,95 en verkrijgbaar bij: http://www.daannijman.nl/van-karrenspoor-tot-natuurgebied/?p=3&ean=2000000275222

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Albert-Willem Hummel

Bedankt Alex. Ik heb het bericht aangepast.

Alex Kwak

Even voor alle duidelijkheid: mijn reactie was op persoonlijke titel en niet als admin.
Maar het lijkt mij toch geen enkel probleem als iemand zelf een boek heeft geschreven met hulp van waarneming.nl, data dat geen probleem mag zijn om een beetje te promoten in het forum.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Albert-Willem Hummel

Da's duidelijk Alex. En wat je zegt, de hulp van de gebruikers - zowel leden als admins - wordt zeer gewaardeerd en ik heb er veel aangehad. In deel 2 maak ik hier zeker ook melding van. Ere wie ere toekomt!

Douwe van der Ploeg

Als ik de omschrijving van dit subforum lees, lijkt het me geen probleem te zijn.

CiteerAankondigingen en recensies van boeken en multimedia. Commerciële aankondigingen (nieuw boek, een nieuwe DVD, een beurs, een aanbieding) zijn toegestaan. Daadwerkelijk te koop aan bieden van (nieuwe of tweedehands) boeken hoort in Vraag en Aanbod. De nadruk in dit forum ligt op het informeren van gebruikers.
Douwe van der Ploeg

Albert-Willem Hummel

Dat was ook de bedoeling Douwe, ter informatie.  :duim:

Datura

Gefeliciteerd Albert-Willem! Ziet er interessant uit!
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Albert-Willem Hummel

Dank je Kim. De kritieken van de lezers waren op deel 1 zeer positief, net zoals de pers: http://rodenactueel.nl/cultureel-nieuws/boekpresentatie-roner-schrijver-wordt-boeiende-geschiedenisles.html

Deel 2 wordt in mijn ogen nog boeiender vanwege de hier voorkomende plantenwereld.