Uploaden gegevens lukte pas tegen 05:00 sochtends

Gestart door Andre321, juli 16, 2015, 16:49:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

Andre321

Veel problemen met uploaden gehad in Jura ((1-6) juli2014) en afgelopen week in Belarus. Het uploaden mislukte om 19:00, 20:00, 21:00 uur, 23:00, 24:00, 01:00 en 02:00 en pas omstreeks 04:00 uur kon het uploaden goed gaan.
De melding die ik kreeg was
Unable to resolve hostname
Is daar ook nog iets op te verzinnen (opdelen van uploads in een aantal delen na overschrijven van een bepaalde upload tijd, aantal waarnemingen of grootte van de upload) ?
Volgens mij wordt ik uit de database gegooid tijdens het uploaden.

Verder nog een vraag:
Hoeveel data kost een upload van waarnemingen ? En per foto is dat rond de 800kb ?

hiskodevries

André jij bent verantwoordelijk voor een werkende en stabiele internet verbinding. De kosten kun je nakijken op de site van je provider.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

marcel123

#2
Bij 200 waarnemingen zijn er eigenlijk geen problemen, bij 400+ en andere mobiele hardware wel. Als de mobiele hardware geen factor is (ik had een HTC One), dan lijkt het dat Obsmapp of de interface op Observado niet schaalbaar is. Mijn device bevat geen simcard en dus geen provider? Dan zou het uploaden volgens jouw theorie niet werken. Toch staan er 1752 foto's op de site (heb ze nog niet nageteld en gecontroleerd).


ps: Obsmap 5.1

Andre321

#3
En werkt de verwerking van het uploaden van gegevens bij observado anders dan bij bij wrn.nl ?
Het probleem treedt op boven de 300 waarnemingen per upload denk ik en ik denk dat er een niet liniair (=exponentieel) verband is tussen het aantal fotos en het aantal waarnemingen icm de uploadtijd. 
Ik verwacht nl dat het probleem niet optreed op wrn.nl Ik vroeg niet de kosten maar naar de hoeveelheid data.

14 jul  ong 31 fotos
13 juli  ong 55 fotos
12 juli ong  75 fotos
11 juli ong 100 fotos
10 juli ong 125 fotos
9 juli ong 125 fotos
8 juli ong 125 fotos
7 juli ong 150 fotos

hiskodevries

Tussen uploaden naar observado.org en waarneming.nl zit geen verschil. Maar ik zou de aantallen niet zo laten oplopen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

1 foto is meer dan 1000x zo veel data als een waarneming.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Lowieke

Citaat van: andre123 op juli 16, 2015, 16:49:08 PM
Unable to resolve hostname
Is daar ook nog iets op te verzinnen (opdelen van uploads in een aantal delen na overschrijven van een bepaalde upload tijd, aantal waarnemingen of grootte van de upload) ?
Bij die foutmelding maakt het niet uit of je één byte  of 1TByte wilt versturen, de eindbestemming is immers niet bekend. Dit ligt aan het netwerk waar je op bent ingelogd, misschien is de DNS overbelast. Mogelijk dat je op je telefoon een backup DNS kan instellen, bv die van opendns.
Jeroen.

Andre321

#7
Lowieke,
Als ik het tig keer probeer lukt het de tigdekeer wel. Als de wifi niet aanstaat krijg je, dacht ik, al na een paar seconden een melding en niet na een (half?)uur.
Volgens mij krijg je dit ook als de eindbestemming een time out genereert. Probleem is dat ik geen idee heb van het netwerk, maar meestal was het netwerk verlaten (restaurant meerdere uren dicht, geen geluid of licht te bekennen in de verrre omtrek). Als je wifi gebruikt van een restaurant dat al twee uur eerder dicht gegaan is of wifi om 02:00 's nachts zijn er echt neit veel gebruikers.


Citeer1 foto is meer dan 1000x zo veel data als een waarneming.
Bedankt. Ik kreeg niet het idee dat minder fotos minder problemen gaf, maar zeker weten doe ik dat niet.'s ochtends om 08:00 10 waarnemingen en 10 fotos en dat ging toen supersnel.

hiskodevries

Ja na een half uur krijg je zeker een time out van de server. Die denkt dat een aanval bezig is.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Lowieke

Citaat van: andre123 op juli 17, 2015, 09:46:09 AM
Volgens mij krijg je dit ook als de eindbestemming een time out genereert.
Dan krijg je een ander foutmelding zoals time out...,  destination unreachable etc..Wel vreemd dat die foutmelding pas na zo lange tijd verschijnt.
Jeroen.

hiskodevries

Tip als je ver van huis bent voeg dan niet je foto's via obsmapp toe.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Andre321

Ja maar hoe verder van huis hoe ingewikkelder de materie en hoe handiger (veel en veel handiger mijn inziens) fotos zijn. Vooral omdat die georgische en russische bordjes knap lastig te lezen zijn. Helaas had ik mijn tweede telefoon uitgeleend maar bij een volgend ver oord neem ik twee of drie extra toestellen mee. Het ziet er naar uit dat de internet verbinding op locatie 1 (vlak bij het hotel van de ministerpresident en vlakbij het helicopterdek van de ministerpresident) veel beter was dat de internetverbinding op locatie 2 (voor de russiche boycot een geliefd vakantieoord voor russen). Het leek er op dat ik de eerste helft van de vakantie probleem loos fotos toe kon voegen terwijl dit op locatie 2 dus misging.