Zo ongelooflijk mooi , maar ook ongelooflijk kwetsbaar .....

Gestart door bas waanders, juli 04, 2015, 11:34:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

bas waanders

Het lijkt wel of ik de hoofdprijs gewonnen heb . Ik ken een gebied in Oostelijk zuid Limburg met holle wegen en uitgerekend één stukje daarvan ben ik regelmatig te vinden . Dat kun je zien aan mijn waarnemingen en ik ben nog steeds verbaasd . Een kleine opsomming van mijn waarnemingen :
- Groot vliegend hert . Op twee avonden rond de tien stuks
- klein vliegend hert . ruim 5 op twee avonden
- lederloopkever , die kom ik vreemd genoeg elk jaar één keer tegen
- een keer een reuzengoudhaan gespot
- als klap op de vuurpijl een grote vierslippige aardster ( moet nog gevalideerd worden )

Ik praat over een stukje weg van pakweg honderd meter , hier valt je toch niets meer in . Vraag is : gaan waarnemingen ook naar andere organisaties die zich met natuurbeheer bezighouden ? Worden er analyses gemaakt en geanticipeerd op dit soort dingen ? Ik zou dit gebied bijna helemaal dichtspijkeren voor alle publiek :-)

hiskodevries

Bas, dat hangt van jouw af. Als jij ingesteld hebt dat je data gedeeld mag worden voor wetenschappelijk onderzoek en commercieel gebruik dan komen ze ook in de ndff en wordt je data gebruikt door pgo's en abonnementhouders. Dit is natuurlijk geen garantie dat niet alsnog de wegberm geklepeld wordt.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Douwe van der Ploeg

Voor de zekerheid kan je natuurlijk altijd even een mailtje sturen naar de terreineigenaar.
Douwe van der Ploeg

bas waanders

Ik dacht dat ik mijn waarnemingen vervaagd had , maar voor de zekerheid zal ik een mailtje sturen naar de Gemeente Onderbanken én EIS :-)