Wat is de minst populaire soortengroep op waarneming?

Gestart door Theo M Kiewiet, juni 09, 2015, 17:02:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Douwe van der Ploeg

Zijn die makkelijk tot op soort te determineren?
Douwe van der Ploeg

Bart van Hoogstraten

#31
Citaat van: Douwe van der Ploeg op juni 22, 2015, 21:23:49 PM
Zijn die makkelijk tot op soort te determineren?

Dat denk ik niet maar je kunt altijd nog een Candida-spec. of Epidermophyton-spec. aanmaken ;-)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

gardensafari

Citaat van: Bart van Hoogstraten op juni 22, 2015, 20:52:16 PM
Wat dacht je van vaginale schimmel of voetschimmel? Heel het land gaat er gebukt onder maar er is geen één waarneming van te vinden.

;D
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

migratorius

Citaat van: Bart van Hoogstraten op juni 22, 2015, 20:52:16 PM
Wat dacht je van vaginale schimmel of voetschimmel? Heel het land gaat er gebukt onder maar er is geen één waarneming van te vinden.
"Gebukt onder voetschimmel" is wel een enigszins vreemde beeldspraak.
De Schurftmijt (Sarcoptes scabies) kan geloof ik niet eens ingevoerd worden (de meest frequente waarnemers zouden dat vanwege het beroepsgeheim ook niet mogen). Overigens geldt dat blijkbaar ook voor Demodex brevis en D. folliculorum, die minder in de taboesfeer liggen.

JanHein

HPM

Er worden wel veel snuitkevers ingevoerd maar de bijbehorende rhinovirussen niet.
Herman van der Meer

Bart van Hoogstraten

#35
Citaat van: migratorius op juni 23, 2015, 10:38:05 AM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op juni 22, 2015, 20:52:16 PM
Wat dacht je van vaginale schimmel of voetschimmel? Heel het land gaat er gebukt onder maar er is geen één waarneming van te vinden.
"Gebukt onder voetschimmel" is wel een enigszins vreemde beeldspraak.
De Schurftmijt (Sarcoptes scabies) kan geloof ik niet eens ingevoerd worden (de meest frequente waarnemers zouden dat vanwege het beroepsgeheim ook niet mogen). Overigens geldt dat blijkbaar ook voor Demodex brevis en D. folliculorum, die minder in de taboesfeer liggen.

JanHein

Ik heb in Guatamala een soort van schurft opgelopen (Grass lice). Geen flauw idee hoe die soort in het Nederlands heet of in het Latijn. Ik zou er geen probleem mee hebben om dat in te voeren... zoiets loop je gewoon op. Hoofdluis is in ieder geval al redelijk uit de taboesfeer aan het geraken zie ik: http://waarneming.nl/soort/stats/154839

Edit -> Alhoewel... http://waarneming.nl/waarneming/view/103502051
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Frank van de Putte

En wat te denken van Enterobius vermicularis, beter bekend als de Aarsmade, die ontbreekt in de database!

Kan iemand die soort even aan laten maken, ik kan niet wachten op de eerste smeuïge foto's ;D
Groetjes,

Frank van de Putte

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Frank van de Putte op juni 23, 2015, 11:13:58 AM
En wat te denken van Enterobius vermicularis, beter bekend als de Aarsmade, die ontbreekt in de database!

Kan iemand die soort even aan laten maken, ik kan niet wachten op de eerste smeuïge foto's ;D

;D ;D ;D (A dirty mind is a joy forever  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Frank van de Putte op juni 23, 2015, 11:13:58 AM
En wat te denken van Enterobius vermicularis, beter bekend als de Aarsmade, die ontbreekt in de database!

Kan iemand die soort even aan laten maken, ik kan niet wachten op de eerste smeuïge foto's ;D

Ascaris lumbricoides ontbreekt ook trouwens in de database.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Douwe van der Ploeg

Tot hier  :right:, kom maar door met die waarnemingen.
Douwe van der Ploeg

gardensafari

#40
Heliobacter pylori de veroorzaker van maagzweren ontbreekt ook nog.

Binnenkort ga ik beginnen.
Dichtbij woont een huisarts en ik heb zijn pc gekraakt. Ik kan nu zelfs de microfoon aanzetten.
Ik weet dus precies wat iedereen heeft die de praktijk verlaat.
En als het iets is dat wordt veroorzaakt door een organisme, maak ik een foto van die persoon.
Dat wordt lekker scoren!
Ik ben nu bezig om het Havenziekenhuis in Rotterdam te hacken: daar kom je nog eens exoten tegen!  :P

Of worden de foto's afgekeurd, omdat het nestfoto's zijn?
Dan maak ik er gewoon "nestindicerend gedrag" van.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

rietvanoosten

met vriendelijke groet, Riet

Theo M Kiewiet

Citaat van: rietvanoosten op juni 27, 2015, 22:22:49 PM
Dat ik dit topic nu pas zie  :rolleye:
Geweldig!  ;D

't was niet helemaal de bedoeling zo Riet, doch leef je uit,  ;D zoo leerzaam.   B)
Met vr groet, Theo.

Theo M Kiewiet

#43
Citaat van: gardensafari op juni 23, 2015, 19:18:06 PM
Heliobacter pylori de veroorzaker van maagzweren ontbreekt ook nog.

Binnenkort ga ik beginnen.
Dichtbij woont een huisarts en ik heb zijn pc gekraakt. Ik kan nu zelfs de microfoon aanzetten.
Ik weet dus precies wat iedereen heeft die de praktijk verlaat.
En als het iets is dat wordt veroorzaakt door een organisme, maak ik een foto van die persoon.
Dat wordt lekker scoren!
Ik ben nu bezig om het Havenziekenhuis in Rotterdam te hacken: daar kom je nog eens exoten tegen!  :P

Of worden de foto's afgekeurd, omdat het nestfoto's zijn?
Dan maak ik er gewoon "nestindicerend gedrag" van.

Malaria tropica ook zo een exoot, weet er alles van (havenziekhuis :right: ),  uit ervaring. :)
Overleefd & leuk, anders was dit topic er niet.  B)
Met vr groet, Theo.

bas waanders

Ik had laatst een teek in mn kuitbeen , en voordat mijn vrouw die verwijderde zat ik op bed uitgebreid te klooien om hem fatsoenlijk op de plaat te krijgen .... ik heb de waarneming uiteraard gemeld , maar is tot nog toe niet gevalideerd . Ze zijn niet populair :D

gardensafari

Citaat van: bas waanders op juni 30, 2015, 13:15:27 PM
Ik had laatst een teek in mn kuitbeen , en voordat mijn vrouw die verwijderde zat ik op bed uitgebreid te klooien om hem fatsoenlijk op de plaat te krijgen .... ik heb de waarneming uiteraard gemeld , maar is tot nog toe niet gevalideerd . Ze zijn niet populair :D

Wel onder mieren, die vreten ze graag op!



Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

OlivierO

Zo, daar hebben ze geen verhaal tegen!

De mierenkolonie hier in de tuin dus rustig laten doen alleszins. :-)
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Jacob Molenaar

Citaat van: bas waanders op juni 30, 2015, 13:15:27 PM
Ik had laatst een teek in mn kuitbeen , en voordat mijn vrouw die verwijderde zat ik op bed uitgebreid te klooien om hem fatsoenlijk op de plaat te krijgen .... ik heb de waarneming uiteraard gemeld , maar is tot nog toe niet gevalideerd . Ze zijn niet populair :D
deze? http://waarneming.nl/waarneming/view/103831521
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

bas waanders

Ja , dat is dat kleine pokkebeest ! En dat net om de hoek opgelopen omdat ik even door het gemeenteplantsoen liep op jacht naar junikevers , die nu uitzwermen :p

Douwe van der Ploeg

Tsjah, de kenmerken staan dan ook niet op de foto ;)
Douwe van der Ploeg

Thea

Op http://www.tekenradar.nl/ doen ze wel wat met je waarnemingen.

Als je ze niet meteen wegspoelt na platdrukken tussen je nagels (na het volgens voorschriften verwijderen, geeft heerlijke plopje) mag je ze soms opsturen (plakbandje erop en plek erbij vermelden) . Meestal willen ze dat je diverse keren een vragenlijst invult. Alles voor het goede doel: Lyme-kennis
Ook op http://www.natuurkalender.nl/ kan je ze digitaal kwijt, maar dan moet je weer een inlog aanmaken.

Helaas duurt de jeuk van de bultjes veel langer dan het invullen op een website.

Thea Spruijt



Leon Olsthoorn

Citaat van: migratorius op juni 23, 2015, 10:38:05 AM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op juni 22, 2015, 20:52:16 PM
Wat dacht je van vaginale schimmel of voetschimmel? Heel het land gaat er gebukt onder maar er is geen één waarneming van te vinden.
"Gebukt onder voetschimmel" is wel een enigszins vreemde beeldspraak.
De Schurftmijt (Sarcoptes scabies) kan geloof ik niet eens ingevoerd worden (de meest frequente waarnemers zouden dat vanwege het beroepsgeheim ook niet mogen). Overigens geldt dat blijkbaar ook voor Demodex brevis en D. folliculorum, die minder in de taboesfeer liggen.

JanHein

Ik heb jaren geleden eens gevraagd of de schurftmijt aangemaakt kon worden, maar kreeg als antwoord: "dat is geen natuurwaarneming, dat is een ziekte". Ik vraag me ook af of het voor de natuurdatabase echt interessant is, statistieken over dit soort beestjes worden vast weer ergens anders bijgehouden.
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Lanjouwrob

Citaat van: Jacob Molenaar op juli 01, 2015, 09:35:39 AM
Citaat van: bas waanders op juni 30, 2015, 13:15:27 PM
Ik had laatst een teek in mn kuitbeen , en voordat mijn vrouw die verwijderde zat ik op bed uitgebreid te klooien om hem fatsoenlijk op de plaat te krijgen .... ik heb de waarneming uiteraard gemeld , maar is tot nog toe niet gevalideerd . Ze zijn niet populair :D
deze? http://waarneming.nl/waarneming/view/103831521

Wat een beauty ;D ;D ;D

gardensafari

Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.


Theo M Kiewiet

Met vr groet, Theo.


Douwe van der Ploeg

Ja, die soortgroep is net aangemaakt dus vrijwel niemand heeft z'n levenslijst geopend ;) Ik heb even wat random lijstjes geopend van mensen met veel soorten, ziet er nu al wat beter uit..
Douwe van der Ploeg

gardensafari

Sorry, maar zijn dat spullen uit de seksshop, of enge ziekten?

Gladde zeevinger
Orgelpijppoliep
Glanzende bolzakpijp

En nu weet ik eindelijk waarom NS zoveel vertraging heeft. Ze hebben last van de Gestippelde Dieseltreinworm!
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.