Waterroofkever Estland c. 2 cm

Gestart door c.witkamp, juni 21, 2015, 07:52:07 AM

Vorige topic - Volgende topic

c.witkamp

Ik zou graag willen weten welke soort dit is[/size]Het betreft deze waarneminghttp://observation.org/waarneming/view/95396731onzeker Waterroofkever onbekend - Dytiscidae indet. gezien op 2014-09-26 Estonia - Jõesse külaFoto's:bij voorbaat dank
groeten,

cees

Ton van Haaren

zo te zien een Colymbetes spec., maar ik durf niet de soortsnaam te geven zonder me in de fauna van dat land te storten, maar zo uit mijn hoofd kunnen het er maar 2 zijn, fuscus en paykulli
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

c.witkamp

Dank, komen allebei in Estland voor, evenals striatus. Weet je een site of link waar ik meer info kan vinden over waterroofkevers? Ik ken wel de zoekkaart van de geelranden, maar die gaat niet op voor deze. Groeten, Cees.
groeten,

cees

Ton van Haaren

ja deel 3 van Freude Harde Lohse staan de Dytiscidae (en alle andere waterkevers) van Midden-Europa. 4 soorten Colymbetes worden behandeld vanaf pagina 78 waarbij de laatste (dolobratus) waarschijnlijk niet voorkomt in Estland.
Zie voor de andere delen van FHL ook deze forumvraag.
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

c.witkamp

Dank, mooie reden om mijn duits weer eens op te halen. Dolobratus staat inderdaad niet in de Estische biodiversiteitsdatabase.
Groeten, Cees.
groeten,

cees