Hoofdmenu

Vossen kijken

Gestart door chrisje, augustus 10, 2004, 18:54:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

chrisje

Gisteravond weer langdurig staan te kijken naar "mijn"3 vosjes.
Ze waren aan het spelen en aan het jagen naar muizen en insekten.

Echt een geweldig gezicht.

Moet er maar van genieten zo lang het duurt,
want ze zullen wel geschoten worden.

Gr. Chrisje



hiskodevries

Daar blijven de meningen over verdeeld. Sprak tijdens een fietstochtje door de gagelpolder )Utrecht een boer over de weidevogels. Die kon mij precies vertellen waar de kieviten en grutto s  door de vossen dan wel kraaien waren uitgemoord.
Tja dan denk je er weer anders over. Maar ik moet zeggen dat een vos zelf zien altijd een mooi gezicht blijft
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

chrisje

Ben ook niet helemaal tegen de jacht. Ik geloof ook wel de ze
in grotere mate schade aanrichten als er teveel zijn.
Ik weet dat er hier op het Schietveld (hoe toepasselijk!!) zeker
5 rondlopen en dat is voor dit stuk denk ik eigenlijk al te
veel.

Dank voor je reactie,

vr. gr. Chrisje

Pim

Veel mensen roepen al snel dat er van een bepaalde dierensoort teveel zijn. In de duinen kom ik vaak van die malloten tegen. Er zijn volgens hen teveel vossen, herten etcetera. Laat dit gezwam nou over aan echte kenners die ervoor gestudeerd hebben. Van één diersoort zijn er zeker teveel daarvoor hoef je niet gestudeerd te hebben.........

homo sapiens

Pim ;)  
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

hiskodevries

met name die met een staartje  :D  
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Pim

met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Pim

Wat me soms wel eens stoort is dat mensen nooit eens kunnen zeggen hoe prachtig vossen eigenlijk zijn, zonder in een bijzin te vermelden, maar het zijn er wel te veel.

Pim ;)  
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

chrisje

misschien te veel, misschien niet te veel, ik zal het aan de gestudeerden overlaten, maar heb vanavond weer hardstikke genoten. 2 stuks tot op 5 meter bij me vandaan. Dat beleef je niet elke dag! Ik wou eigenlijk al naar huis, omdat het al vrij donker werd toen zij besloten bijna op m'n voeten te gaan zitten.
Zal binnenkort eens proberen om camera mee te nemen.

Gr. Chrisje

-Arthy-

maar wat is nou weer teveel.
20 kivieten, 5 vossen of 9 miljoen muggen.
Misschien moeten we die muggen eens gaan schieten/vangen ;) hebben we gelijk minder kivieten en vossen :P
Rick Gevers

chrisje

't Gaat me eigenlijk alleen maar om mooi.
De kwestie teveel of te weinig is me voorlopig
nog te "moeilijk". Heb wel de kippen in de ren!

gr. Chrisje