Hoofdmenu

Koolmees -V- met ring

Gestart door annelies vriens, juni 07, 2015, 00:24:24 AM

Vorige topic - Volgende topic

annelies vriens

Paartje koolmezen hadden dit jaar nestje in het vogelhuisje in de voortuin. Vrouwtje is geringd.
Bijgevoegd de foto's met detailopnamen van de ring [voorzover het is af te lezen].

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/103073396
Koolmees - Parus major gezien op 2015-05-25 Wassenaar - De Kieviet
Foto's:














bij voorbaat dank Annelies Vriens

Jeroen Nagtegaal

Heb je wellicht meer uitsnedes? Hierbij de is de ring nog te klein in beeld om iets te kunnen lezen/herkennen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

annelies vriens

Beste Jeroen, ik vrees van niet maar ga het na en kom er op terug.
Met groet, Annelies Vriens

annelies vriens

Beste Jeroen,
Andere uitsnedes heb ik niet, wel wat bewerkingen gedaan waardoor de schittering wat wegvalt.
Ik meen telkens een 10 af te lezen, maar daar heb je misschien niets aan.
Vriendelijke groet,
Annelies Vriens

Jeroen Nagtegaal

Top! De ring zit onderste boven en is een Nederlandse ring. Hij begint met AX4 en eindigt op een 0. Er tussen zitten nog 3 cijfers... De nestkast is ondertussen uitgevlogen? Anders was het maken van meer foto's wellicht een optie.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

annelies vriens

Fijn dit te horen! Wel merkwaardig om een ring onderste boven te plaatsen....
Ja, nestkastje is sinds 4 dagen verlaten maar wie weet volgend jaar?
Groet van mij, Annelies

Oenanthe

Gezien het feit dat je de ring in Wassenaar hebt afgelezen en gelet op de te lezen cijfers en letters is deze ring hoogstwaarschijnlijk afkomstig van ringstation Meijendel. Wij hebben o.a. de serie AX42 gebruikt en daaruit zal deze ring wel afkomstig zijn.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

annelies vriens

#7
Beste Maarten,
Dank voor de aanvullende informatie. Ja, ringstation Meijendel ligt voor de hand en Meijendel bij ons ''om de hoek''.....
Groet van mij, Annelies Vriens

Oenanthe

Ik vind het leuk om een aanwijzing te krijgen over de herkomst van de vele koolmezen die we jaarlijks ringen. Iedere zomer, vanaf half juni, worden we overspoeld door jonge kool- en pimpelmezen, veel meer dan op grond van de plaatselijke broedvogelstand verwacht mag worden. Ik heb altijd al vermoed dat een deel van die vogels uit het bebouwde deel van Wassenaar afkomstig kan zijn.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

annelies vriens

Beste Maarten,
Ter info, dit paartje koolmezen troffen wij vrij laat aan in het kastje, althans later dan ik van andere nestkast-bezitters hoorde. Wij hebben bijna ieder jaar broedpaartjes in de kastjes, soms ook pimpelmezen. Volgend jaar ga ik zeker weer op de ring[en] letten!.
Vriendelijke groet, Annelies Vriens