Self found ranking vanaf 01-01-2014

Gestart door Folkert Jan, december 23, 2013, 23:26:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

August

Citaat van: Vincent Hart op februari 20, 2015, 17:01:09 PM
Ik vermoed dat met 'CDNA gaat' bedoeld wordt dat dit nu nog niet (actief) gebeurt ...
Wel actief dus
August van Rijn

MarcelHaas

Inderdaad: August geeft het goed aan. Ik houd deze lijst zelf goed in de gaten (en vele gevallen op de lijst van FJ zijn al wel degelijk in roulatie of zijn dat al geweest). De meeste van de gevallen die nu nog 'open staan', zijn gevallen waar onvoldoende documentatie van is en dus op deze manier geen schijn van kans maken aanvaard te worden (tenminste niet als ik ze als archivaris met deze documentatie in roulatie zou brengen). Ik spoor deze waarnemers graag aan om een uitgebreide beschrijving in te dienen!


Verder heb ik inderdaad veel waarnemers via w.nl aangespoord hun waarneming in te dienen. Zo eens in de zoveel tijd laat ik weer wat oude gevallen (die na drie maanden nog niet rouleren) rouleren op basis van de dan beschikbare documentatie (vaak zijn dat foto's). Ik kan uiteraard niet uitsluiten dat er wel eens wat gevallen doorheen glippen... Ik ben immers ook maar een mensch  ;D  Graag een bericht/mail naar mij als je dit ziet gebeuren!

Folkert Jan

#692
Ik ben nog een keer heel dutch avifauna en waarneming.nl langsgelopen. Ik mis nog steeds de volgende waarnemingen als aanvaarde of roulerende gevallen.
De bedoeling was dat ik dit al eerder klaar had, maar had wat weinig tijd i.v.m. voorbereidingen voor de Big Day ;)
Ik heb de waarnemers welke wel bewijs bij hun waarneming hebben bijgevoegd een mail gestuurd om na te gaan of ze deze waarneming nog gaan indienen. (p.s. het lijstje met bewijs mag genegeert worden, die is nie volledig. er zijn waarnemingen met bewijs die daar nog niet in staan. het is maar een werklijstje. De meeste van deze mensen hebben alsnog een mail ontvangen)

De uiterste datum waarop de gevallen moeten rouleren verleg ik naar 1 juli. Alle gevallen die dan nog niet rouleren doen definitief niet mee met de ranking.
Na 1 juli zal ik de eerste voorlopige ranking opmaken.

Ik zal (hopelijk morgen) nog een lijst toevoegen van alle waarnemingen welke ik nu heb opgenomen inclusief de ontdekkers. Mocht ik daar nog fouten in hebben staan kunnen die nog hersteld worden. Tevens heb ik een verzoek uit staan bij Dutch Birding of ik op die website ook een artikel hieraan kan wijden mochten er mensen zijn welke dit topic niet volgen.

Bij vragen of opmerkingen hoor ik dat graag.

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Citaat van: Folkert Jan op juni 17, 2015, 11:58:47 AMIk heb de waarnemers welke wel bewijs bij hun waarneming hebben bijgevoegd een mail gestuurd om na te gaan of ze deze waarneming nog gaan indienen.
Mocht je van iemand te horen krijgen dat ie z'n waarneming gaat indienen waar dat niet (duidelijk) bij de waarneming staat, graag even bericht hier. Kunnen wij de administratie ook actueel houden  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

migratorius

Van de vogels op deze lijst heb ik de Buffelkopeend van de Hellegatsplaten gezien, maar die zwom zo ver weg dat een gedetailleerde waarneming van de poten er niet in zat. Geen idee of dat anderen wel gelukt is: anders is indienen natuurlijk zinloos!

JanHein

Folkert Jan

Citaat van: Vincent Hart op juni 17, 2015, 13:44:36 PM
Citaat van: Folkert Jan op juni 17, 2015, 11:58:47 AMIk heb de waarnemers welke wel bewijs bij hun waarneming hebben bijgevoegd een mail gestuurd om na te gaan of ze deze waarneming nog gaan indienen.
Mocht je van iemand te horen krijgen dat ie z'n waarneming gaat indienen waar dat niet (duidelijk) bij de waarneming staat, graag even bericht hier. Kunnen wij de administratie ook actueel houden  ;)

Bij de waarneming van het klein waterhoen staat bij dat deze is ingediend. Ik heb ook al een mail terug van Ronald dat hij het gaat nakijken.
Tevens verwacht ik dat de blonde ruiter van het jaap deensgat nog wordt ingediend gezien info uit een WhatsApp groep.

Ik heb tevens lang niet iedereen een mail gestuurd, maar als ik iets hoor meld ik dat.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Citaat van: Folkert Jan op juni 17, 2015, 16:17:38 PMmaar als ik iets hoor meld ik dat.
Prima! We lopen toch eens in de zoveel tijd de waarnemingen langs waarvan niet duidelijk is of ze zijn ingediend.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rob Koelman

Citaat van: migratorius op juni 17, 2015, 14:15:52 PMVan de vogels op deze lijst heb ik de Buffelkopeend van de Hellegatsplaten gezien, maar die zwom zo ver weg dat een gedetailleerde waarneming van de poten er niet in zat. Geen idee of dat anderen wel gelukt is: anders is indienen natuurlijk zinloos!

Buffelkopeenden indienen is natuurlijk per definitie zinloos. Waarom zou je escapes indien?...  B)
Met vriendelijke groet, Rob

HPM

Citaat van: Rob Koelman op juni 17, 2015, 17:51:47 PM
Citaat van: migratorius op juni 17, 2015, 14:15:52 PMVan de vogels op deze lijst heb ik de Buffelkopeend van de Hellegatsplaten gezien, maar die zwom zo ver weg dat een gedetailleerde waarneming van de poten er niet in zat. Geen idee of dat anderen wel gelukt is: anders is indienen natuurlijk zinloos!

Buffelkopeenden indienen is natuurlijk per definitie zinloos. Waarom zou je escapes indien?...  8)

Bij het overgrote deel van de waarnemingen van de zogenaamd wilde Buffelkop van Barendrecht is ook niet gezien of hij geringd was of niet. De meeste mensen zullen er denk ik niet eens moeite voor gedaan hebben.
Herman van der Meer

Vincent Hart

Maar van die vogel zijn foto's met ongeringde poten (is ie niet minder ontsnapt van inderdaad  >:D )
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: Vincent Hart op juni 17, 2015, 18:11:39 PM
Maar van die vogel zijn foto's met ongeringde poten (is ie niet minder ontsnapt van inderdaad  >:D )

En met geringde exemplaren in de 'naaste' omgeving.
Herman van der Meer

Folkert Jan

Bij deze de volledige lijst zoals ik die tot nog toe heb.
Bij vragen of opmerkingen hoor ik het graag.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Corstiaan Beeke

Wat betreft die Buffelkopeend van de Hellegatsplaten, die ik destijds ontdekte. Precies wat JanHein schrijft. Dien ik inderdaad niet in, omdat het zinloos is, maakt geen kans op aanvaarding. Er zijn foto's, maar daarop is niet goed zichtbaar of de vogel geringd was of niet. Hij 'voelde' hartstikke wild, dat wel  ;D

HPM

Citaat van: Corstiaan Beeke op juni 19, 2015, 08:03:06 AM
Wat betreft die Buffelkopeend van de Hellegatsplaten, die ik destijds ontdekte. Precies wat JanHein schrijft. Dien ik inderdaad niet in, omdat het zinloos is, maakt geen kans op aanvaarding. Er zijn foto's, maar daarop is niet goed zichtbaar of de vogel geringd was of niet. Hij 'voelde' hartstikke wild, dat wel  ;D

Dit komt het dichtste bij 'ongeringd'.
http://waarneming.nl/waarneming/view/84260528
Herman van der Meer