Borden met een leuk of apart opschrift

Gestart door petermeer, september 01, 2007, 21:24:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Wim Bakker

"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Margreet Kwh

Wat wonen wij toch in een geordend land.

Bron: Twitter/Marijke Vaes, NP De Groote Peel
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

HPM

Citaat van: Margreet Kwh op januari 10, 2015, 16:20:12 PM
Wat wonen wij toch in een geordend land.

Bron: Twitter/Marijke Vaes, NP De Groote Peel

Zo'n bordje is voor blinden bedoeld, omdat die het pad niet kunnen zien.
Herman van der Meer

Alex Kwak

Citaat van: HPM op januari 10, 2015, 17:33:50 PM
Zo'n bordje is voor blinden bedoeld, omdat die het pad niet kunnen zien.

;D   B)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

gardensafari

Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Douwe van der Ploeg

Telt niet helemaal mee, maar 's nachts mag je niet vanaf de Duitse kant dit weiland in.
Douwe van der Ploeg

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

gardensafari

Citaat van: Margreet Kwh op januari 12, 2015, 19:12:49 PM
Citaat van: gardensafari op januari 12, 2015, 10:31:41 AM
Waarschijnlijk in de muziekbuurt?  ;D
Inderdaad, zie het artikel hierboven.

Sorry, ik had het artikel niet gelezen. Reageerde gewoon op het bord, wetende dat Almere een muziekbuurt heeft..
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Margreet Kwh

Geeft niet Hans. Wordt er inderdaad gezongen op dat pad, daar ben ik wel benieuwd naar!
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

Bart van Hoogstraten

In 2006 was ik verdwaald in de medina van Fez. En toen kwam deze heiden ook nog deze mededeling tegen en kon ik teruglopen naar "ik-weet-niet-waar-ik-net-was".
(De medina van Fez is overigens wel zeer de moeite waard -> niet te vergelijken met die kitsch voor het massatoerisme van Marrakech. Nog echt puur en authentiek zonder toeristen).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

Op de draaideur van een overheidsgebouw aan de Wilhelmstrasse:

Bron: Twitter/Jeroen Akkerman
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

sander bijsterbosch

is het niet makkelijker om een bord die niet in het nederlands is te vertalen? :huh: :huh:
want ik heb niet zo'n talen knobbel. ;D

Gr Sander
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

Jacob Molenaar

het betekent zoiets als:
Deze plaats is verboden voor niet-moslims.
Dank u voor uw begrip.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

HPM

#707
Citaat van: Margreet Kwh op januari 14, 2015, 14:06:09 PM
Op de draaideur van een overheidsgebouw aan de Wilhelmstrasse:

Bron: Twitter/Jeroen Akkerman

Uitleg voor mensen zonder bordenknobbel:
Draaideur is alleen voor moeders met kinderen, maar bejaarde nordic walkers moeten uitkijken dat hun stokken niet onder de deur komen en vaders mogen niet met hun zoontjes voetballen.
Herman van der Meer

beetlestitch

dat laatste is logisch want daar is de bal voor. groeten toon.
Toon Keukelaar

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

migratorius

Citaat van: sander bijsterbosch op januari 14, 2015, 14:08:49 PM
Is het niet makkelijker om een bord dat niet in het Nederlands is te vertalen? :huh: :huh:
Want ik heb niet zo'n talen knobbel. ;D
Je kunt het ook intypen in https://translate.google.nl/: dan kun je je opeens voordoen als talenwonder (voor meer exotische talen is de vertaling naar het Engels meestal beter dan die naar het Nederlands).

JanHein

Rob Koelman

Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 13, 2015, 18:33:48 PMIn 2006 was ik verdwaald in de medina van Fez. En toen kwam deze heiden ook nog deze mededeling tegen en kon ik teruglopen naar "ik-weet-niet-waar-ik-net-was". (De medina van Fez is overigens wel zeer de moeite waard -> niet te vergelijken met die kitsch voor het massatoerisme van Marrakech. Nog echt puur en authentiek zonder toeristen).

Citaat van: sander bijsterbosch op januari 14, 2015, 14:08:49 PMis het niet makkelijker om een bord die niet in het nederlands is te vertalen? :huh: :huh: want ik heb niet zo'n talen knobbel. ;D

Citaat van: Jacob Molenaar op januari 14, 2015, 14:48:31 PMhet betekent zoiets als: Deze plaats is verboden voor niet-moslims. Dank u voor uw begrip.

Citaat van: migratorius op januari 14, 2015, 21:16:18 PMJe kunt het ook intypen in https://translate.google.nl/: dan kun je je opeens voordoen als talenwonder (voor meer exotische talen is de vertaling naar het Engels meestal beter dan die naar het Nederlands).

In het voorbeeld van de automatische vertalingen van het bordje in de de medina van Fez door middel van  https://translate.google.nl/ zijn zowel de Nederlandse als de Engelse vertaling correct.

Blijkbaar heerst ook daar een soort van 'angst voor andersdenkenden' / xenofobie...
Met vriendelijke groet, Rob

migratorius

#712
Deze waarschuwing heb ik ooit genegeerd om de Rotskoepel en de Al Aqsamoskee te bezoeken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Temple_Mount_entry_restrictions#mediaviewer/File:Hebrew_domeEntrance_sign.jpg
Maar mocht ik ooit in Saoedi-Arabië komen dan ga ik Mekka maar niet proberen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Religious_segregation#mediaviewer/File:Christian_Bypass.jpg

Te laat om uit te zoeken hoe dat embedden ook al weer moet!

JanHein

RutgerB

Ik dacht; ik pas het even aan (selecteer de link en druk op afbeeldingssymbool), maar dat werkte ook niet..

gardensafari

#714
Citaat van: migratorius op januari 14, 2015, 23:41:48 PM
Deze waarschuwing heb ik ooit genegeerd om de Rotskoepel en de Al Aqsamoskee te bezoeken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Temple_Mount_entry_restrictions#mediaviewer/File:Hebrew_domeEntrance_sign.jpg
Maar mocht ik ooit in Saoedi-Arabië komen dan ga ik Mekka maar niet proberen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Religious_segregation#mediaviewer/File:Christian_Bypass.jpg


JanHein

Slegs blankes.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Rob Koelman

#715
In een artikel in de Volkskrant werd melding gemaakt van 'chinglish'. Chinglish is het 'Engels' dat door automatische vertaalprogramma's zoals bijvoorbeeld Google Translate wordt gegenereerd bij de vertaling van Chinese teksten. Dat levert hilarische teksten op. Zie de afbeelding hieronder.

Voor meer voorbeelden: https://www.google.nl/search?q=chinglish&biw=1280&bih=867&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=SsK3VKr6E8bJPJ_hgJgK&sqi=2&ved=0CCAQsAQ

Met vriendelijke groet, Rob

gardensafari

#716
Ach ja, de Volkskrant.
Chinglish is de opvolger van Pidgin English en het woord werd voor het eerst gebruikt in 1957. Google was nog niet geboren.
Alles in veel Aziatische talen is anders dan in de grammaticale talen van Europa. Er is dan ook veel mis met het Engels dat door veel Japanners, Thai en anderen gesproken wordt. En dat noemen we dan Japlish of Thinglish.

Trouwens, wel eens gezien hoe Nederlanders het Engels verkrachten?
En nog op publieke plaatsen ook.
Schiphol zit bomvol met foute borden en opschriften.
Woorden die in het Nederlands aan elkaar worden geschreven, worden in het Engels los van elkaar geschreven. Engelsen vinden een meetingpoint en een boardingpass maar rare dingen. In het Engels moet dat toch echt meeting point en boarding pass zijn.
Meer over fouten die wij maken in Dunglish in de Engelse Wikipedia. Google maar op Dunglish.

Moeten we ons nu schamen?
Nee, hoor.
Het grootste deel der Engelsen neemt niet eens de moeite een andere taal te leren, dus waar beklagen ze zich over?  ;D
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

jck

Garden safari moet ook twee woorden zijn.  :police:

James

migratorius

Citaat van: Rob Koelman op januari 15, 2015, 14:50:40 PM
In een artikel in de Volkskrant werd melding gemaakt van 'chinglish'. Chinglish is het 'Engels' dat door automatische vertaalprogramma's zoals bijvoorbeeld Google Translate wordt gegenereerd bij de vertaling van Chinese teksten. Dat levert hilarische teksten op.
Vanmorgen bedacht ik me (vóór deze bijdrage!) dat de bijgevoegde mededeling uit een hotel in Xining wel leuk zou kunnen zijn. OK, het was een sticker en geen bord.

JanHein

HPM

Citaat van: jck op januari 15, 2015, 18:49:04 PM
Garden safari moet ook twee woorden zijn.  :police:

James

Niet in het Nederlands
Herman van der Meer