Borden met een leuk of apart opschrift

Gestart door petermeer, september 01, 2007, 21:24:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

sander bijsterbosch

Citaat van: Margreet Kwh op november 28, 2014, 00:16:05 AM

Winterse foto van 1979 uit Den Helder; Bron: facebook.

elektrische verwarming kapot?
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Wilfred

Afgelopen zomer gezien langs de snelweg in Duitsland.
Wat moeten we hiervan denken: emancipatie, mannen discriminatie of gewoon een vorm van vrouwen belediging?

Douwe van der Ploeg

#664
Ik geloof dat het idee daarachter is dat dit speciale plekken zijn waar vrouwen kunnen parkeren zodat ze 's avonds geen grote stukken alleen en door donkere hoeken hoeven te lopen. Deze parkeerplaatsen zitten dan dicht bij de ingang, zijn verkocht of bijv. zichtbaar voor bewakers. Treurig dat zoiets nog steeds blijkbaar nodig is.
Douwe van der Ploeg

HPM

Citaat van: Douwe van der Ploeg op december 05, 2014, 00:00:46 AM
Ik geloof dat het idee daarachter is dat dit speciale plekken zijn waar vrouwen kunnen parkeren zodat ze 's avonds geen grote stukken alleen en door donkere hoeken hoeven te lopen. Deze parkeerplaatsen zitten dan dicht bij de ingang, zijn verkocht of bijv. zichtbaar voor bewakers. Treurig dat zoiets nog steeds blijkbaar nodig is.


http://en.wikipedia.org/wiki/Women%27s_parking_space

http://2.bp.blogspot.com/_1V7wnZxPqok/ReaYXyAm-_I/AAAAAAAACTA/aSZF3kTk5jQ/s400/vs+frauenparkplatz.jpg
Herman van der Meer

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Douwe van der Ploeg op december 05, 2014, 00:00:46 AM
Ik geloof dat het idee daarachter is dat dit speciale plekken zijn waar vrouwen kunnen parkeren zodat ze 's avonds geen grote stukken alleen en door donkere hoeken hoeven te lopen. Deze parkeerplaatsen zitten dan dicht bij de ingang, zijn verkocht of bijv. zichtbaar voor bewakers. Treurig dat zoiets nog steeds blijkbaar nodig is.

(Volgens mij is het alleen maar een waarschuwing. Als je er zeker van wilt zijn dat je bij terugkomst geen parkeerdeuken/ -krassen op je auto aantreft kun je beter ergens anders parkeren  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Wilfred

Citaat van: Douwe van der Ploeg op december 05, 2014, 00:00:46 AM
Ik geloof dat het idee daarachter is dat dit speciale plekken zijn waar vrouwen kunnen parkeren zodat ze 's avonds geen grote stukken alleen en door donkere hoeken hoeven te lopen. Deze parkeerplaatsen zitten dan dicht bij de ingang, zijn verkocht of bijv. zichtbaar voor bewakers. Treurig dat zoiets nog steeds blijkbaar nodig is.

Ja klopt. Ik stak er natuurlijk de draak mee maar deze parkeerplaatsen waren inderdaad gelegen vlakbij de ingang van een groot restaurent/tankstation/truckerscomplex langs de snelweg. Voor de veiligheid inderdaad.

pieternella

Vriendelijke groeten, Petra vd Brink

sander bijsterbosch

groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

Bart van Hoogstraten

Ik zal jullie eens even wat sterks vertellen. Ik stond afgelopen middag met mijn vrachtwagentje in de rij voor rood licht. Bij groen slaat bij het optrekken de auto voor me af en ze (ja, ZE! En blond bovendien!) krijgt hem niet meer aan de praat. Ik kijk in de spiegels (had haast), zie niets en rijd een meter naar achter om erlangs te kunnen. Blijkt er een onzichtbare vrouw vlak achter me te staan met een nieuwe Fiat 500. Haar frontje en radiatorgrill zijn nu stuk en het is mijn schuld. Dat na meer dan 20 jaar in trede 19 gezeten te hebben... Is dat toeval of is er toch een onzichtbaar sadistisch superwezen in een niet aantoonbaar parallel universum dat onmiddellijk straft? (Ik hou het op een set-up van enkele vrouwelijke forumleden!).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

pieternella

Vriendelijke groeten, Petra vd Brink

Alex Kwak

Mannen houden er rekening mee dat een vrachtwagen een personenauto die strak achter de wagen staat niet kan zien.  :angel:
Of afstand bewaren, of iets links of rechts gaan staan zodat je zichtbaar bent in de buitenspiegels...

(Ik rij al weer zo'n 20 jaar schadevrij, gezien bovenstaande ben ik dus benieuwd wat mij nu gaat overkomen  ;))
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

sander bijsterbosch

Citaat van: Alex Kwak op december 06, 2014, 12:31:48 PM
Mannen houden er rekening mee dat een vrachtwagen een personenauto die strak achter de wagen staat niet kan zien.  :angel:
Of afstand bewaren, of iets links of rechts gaan staan zodat je zichtbaar bent in de buitenspiegels...

(Ik rij al weer zo'n 20 jaar schadevrij, gezien bovenstaande ben ik dus benieuwd wat mij nu gaat overkomen  ;))

sterkte dan in de toekomst :D
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

belle

Citaat van: Bart van Hoogstraten op december 05, 2014, 19:07:28 PM
Ik zal jullie eens even wat sterks vertellen. Ik stond afgelopen middag met mijn vrachtwagentje in de rij voor rood licht. Bij groen slaat bij het optrekken de auto voor me af en ze (ja, ZE! En blond bovendien!) krijgt hem niet meer aan de praat. Ik kijk in de spiegels (had haast), zie niets en rijd een meter naar achter om erlangs te kunnen. Blijkt er een onzichtbare vrouw vlak achter me te staan met een nieuwe Fiat 500. Haar frontje en radiatorgrill zijn nu stuk en het is mijn schuld. Dat na meer dan 20 jaar in trede 19 gezeten te hebben... Is dat toeval of is er toch een onzichtbaar sadistisch superwezen in een niet aantoonbaar parallel universum dat onmiddellijk straft? (Ik hou het op een set-up van enkele vrouwelijke forumleden!).

Ah, zielig hoor. Dat krijg je ervan als je alle vrouwen (en dus ook alle mannen) over één kam scheert.....

Citaat van: Alex Kwak op december 06, 2014, 12:31:48 PM
Mannen houden er rekening mee dat een vrachtwagen een personenauto die strak achter de wagen staat niet kan zien.  :angel:
Of afstand bewaren, of iets links of rechts gaan staan zodat je zichtbaar bent in de buitenspiegels...

(Ik rij al weer zo'n 20 jaar schadevrij, gezien bovenstaande ben ik dus benieuwd wat mij nu gaat overkomen  ;))

En dat geldt ook voor Alex, foei foei, en ik hou nog wel zo braaf rekening met al dat soort zaken... ;)
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Margreet Kwh


Bron: Lidy Zeinstra/Twitter
"Word je ook zo blij om in de natuur te zijn"
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

KorHaan

 :)

Ik vertrouw al die paden zònder borden bij het begin voor geen cent meer... wat me dáár allemaal kan overkomen...

Vriendelijke groet,
Ronald Sinoo

augustvansteensel

Citaat van: Margreet Kwh op december 06, 2014, 19:54:06 PM

Bron: Lidy Zeinstra/Twitter
"Word je ook zo blij om in de natuur te zijn"

Haha leuk! Ik fiets hier vaak langs  ;D
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

HPM

Herman van der Meer

sander bijsterbosch

groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

sander bijsterbosch

groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

sander bijsterbosch

groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

sander bijsterbosch

de laatste voor nu
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com


Datura

Geen bord, maar wel verwant, eentje die ik in juni in Amersfoort tegenkwam.
Je kunt op het waarschuwingslint nog de 'eik' van 'eikenprocessierups' lezen :).


Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Melchior van Tweel

Citaat van: Datura op december 20, 2014, 16:18:42 PM
Geen bord, maar wel verwant, eentje die ik in juni in Amersfoort tegenkwam.
Je kunt op het waarschuwingslint nog de 'eik' van 'eikenprocessierups' lezen :) .


Dat maakt het determineren een stuk eenvoudiger!
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Datura

Yep :), maar je moet dus niet even de rupsen wegvegen om te lezen wat er precies op het lint staat  ;D
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Melchior van Tweel

Citaat van: Datura op december 20, 2014, 17:22:14 PM
Yep :) , maar je moet dus niet even de rupsen wegvegen om te lezen wat er precies op het lint staat  ;D
Maar dan heb je er dus niets aan...
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven