knnv-natuurgidsen in 2015

Gestart door IJlstra, oktober 22, 2014, 19:18:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

IJlstra

bij de knnv verschijnen volgend jaar o.a. veldgids slakken(land- en zoetwatersoorten), basisgids grassen en een veldgids rompgemeenschappen(planten), iemand enig idee of deze net zo goed zijn als de andere delen uit deze reeks(en).

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Datura

Leuk! Inmiddels hebben de KNNV-gidsen bij mij zo´n goede reputatie dat ik ze waarschijnlijk 3x blind ga kopen  :) .
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Melchior van Tweel

In het algemeen ben ik het daar wel mee eens, maar er is toch wel kwaliteitsverschil tussen de ene (rapportcijfer 9) en de andere (rapportcijfer 7).  Een echte onvoldoende ben ik nog maar 1 keer tegengekomen.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

GijsB

De KNNV gidsen zijn over het algemeen goed, maar van een aantal zijn het zeker niet de beste.
Als het op dagvlinders en libellen aankomt kan je veel beter de tirion gidsen hebben.
Gijs

caliprobola

Citaat van: GijsB op oktober 23, 2014, 22:08:36 PM
De KNNV gidsen zijn over het algemeen goed, maar van een aantal zijn het zeker niet de beste.
Als het op dagvlinders en libellen aankomt kan je veel beter de tirion gidsen hebben.
Welke gids bedoel je als je het over een dagvlindergids van Tirion hebt (Tolman & Lewington?)? Ik ben over het algemeen meer vertrouwd met de auteurs dan met de uitgeverijen. Zelf vind ik de veldgids dagvlinders van de KNNV een uitstekende gids voor het behandelde gebied. Wanneer je in NW-Europa vlinders kijkt is dit de perfecte gids en geeft bijvoorbeeld meer informatie over kenmerken van de verschillende soorten dan de Tolman & Lewington.

Melchior van Tweel

We weten nu nog steeds niet waarom "Ijlstra" twijfelt.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

IJlstra

Oh, dat twijfelen was omdat ik hoopte dat dat het gesprek een beetje op gang zou helpen, meer niet hoor.
De meeste uitgaven van de knnv vindt ik erg goed en ik vertrouw er echt wel op dat deze titels aan de verwachtingen zullen voldoen.

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

RonJMBerkhout

Citaat van: Melchior van Tweel op oktober 23, 2014, 16:28:09 PM
Een echte onvoldoende ben ik nog maar 1 keer tegengekomen.


Zeker voor Zeggen van Limburg uit 1988. Dat was mijn inziens een dieptepunt...


Groet, Ron.

Datura

Of mogelijk de fotogids mossen? M.i. een zeer goed initiatief van Klaas, maar helaas verre van foutloos....
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Windekind

Ja, ik wacht nog op een stickerboekie met de goede foto's, zodat ik die over al die foute (ik geloof 70+) foto's heen kan plakken als bij een oud verkade album. Daar zaten trouwens nooit standaard foute plaatjes in gedrukt  8) 


Of misschien een gratis tweede druk bij het vertonen van de eerste  ;) [size=78%] [/size]
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins