Hoofdmenu

Juv meeuw spec

Gestart door Rikstar, september 28, 2014, 18:19:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rikstar

Graag ben ik benieuwd welke meeuw dit is:
http://waarneming.nl/waarneming/view/88819891
Ik kwam er niet helemaal uit.
In eerste instantie leek het een leuke meeuw met die witte kop/hals en duidelijk witte staart met zwarte eindband. Maar in vlucht heeft hij wel erg donkere arm en pennen en ik denk dat meerdere kenmerken richting Kleine mantel wijzen...  (1 vluchtfoto)
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

ZLHaberham

Kijkend naar tekening op tertials en grote dekveren lijkt het me in elk geval een 2kj in plaats van een juveniel, en dat verandert het hele plaatje.

Rikstar

Zo te zien weet jij welke soort het is?  ;D
Wat foto's vergeleken van 2cy grote meeuwensoorten en ik blijf bij een Kleine mantelmeeuw ondanks dat het een 2de cy is. Mocht jij anders denken dan hoor ik het graag. Net als waar ik precies op moet letten bij deze vogel. alvast dank.


Citaat van: ZLHaberham op september 28, 2014, 19:15:16 PM
Kijkend naar tekening op tertials en grote dekveren lijkt het me in elk geval een 2kj in plaats van een juveniel, en dat verandert het hele plaatje.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

ZLHaberham

Nee, ik nam even de veilige uitweg ;). Op proporties lijkt het me een zilver (erg korte handpenprojectie), maar dan kan ik die donkere hand niet plaatsen. Je zou dus zomaar gelijk kunnen hebben...2kj Kleine Mantels zijn nog steeds niet echt algemeen (blijven in meerderheid een jaartje hangen in de overwinteringsoorden, geloof ik), dus die vind ik wat lastiger dan zilvers.

ruud_altenburg

Handpenprojectie is natuurlijk vrij lastig te beoordelen bij vogels die de buitenste handpennen nog niet volgroeid hebben ;) Het is een 2kj Kleine Mantel.
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Rikstar

Super mensen!!! Ik zet hem op zekere 2de cy Kleine mantelmeeuw :)
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre