Self found ranking vanaf 01-01-2014

Gestart door Folkert Jan, december 23, 2013, 23:26:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Citaat van: MarcelHaas op augustus 25, 2014, 21:06:24 PM
Als je overigens al (in mijn geval) 20 jaar meedraait in het 'twitcherswereldje', ken je op een gegeven moment de betrouwbare waarnemers wel. Als Han Zevenhuizen dus een Bergfluiter meldt, dan twijfel ik daar geen moment aan...
Maar uiteraard beoordeelt de CDNA niet op 'betrouwbaarheid van de waarnemer'  :angel: Met zulke foto's hoeft dat gelukkig ook niet!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

Augustus

1 Aziatische Goudplevier Zierikzee Zeeland door George Tanis
1 Bonapartes Strandloper Groene strand (Ameland) Friesland door Bart-Jan Prak.
1 Vale Gier Den Helder Noord-Holland door Sander Lagerveld, Robbert Jak en Liesbeth van der Vlies
3 Aziatische Goudplevier Kroonspolders (Vlieland) Friesland door Hans Schekkerman
3 Woestijnplevier Westhoek Friesland door Ken Kraaijeveld
3 Vale Gier Maurik Gelderland door Hans Deenen. 
3 Vale Gier Leersumse Veld Utrecht door Peter-Paul Schets en Leen van Ginkel (Zou volgens Herman van der Meer een andere vogel zijn als die van Noord-Holland gezien de linker vleugel.) (Zelfde Als die van Maurik?)
3 Vale Gier Maartensdijk Utrecht door Caroline Giard
6 Sneeuwuil Lutten Overijssel door Jan Bultstra
8 Terekruiter Kolman Groningen door Martin Wijer
10 Woestijnplevier Boschplaat (Terschelling) Friesland door Marc van der Aa
12 Woestijnplevier Den Oever Noord-Holland door Bert Winters
12 Aziatische goudplevier Mokbaai (Texel) Noord-Holland door Diederik Kok
22 Ross' Gans Serooskerke Zeeland door Herman Smits (dag later geherdetimineerd)
23 Koningseider Nioz haven (Texel) Noord-Holland door Nils van Duivendijk
23 Blonde Ruiter Slufter (Texel) Noord-Holland door Bob Loos en Mardik Leopold
24 Citroenkwikstaart Stabrechtse Heide Noord-Brabant door Antonio Mendoza
25 Kuhls/Scopoli's Pijlstormvogel Camperduin door Nick van der Ham
25 Westelijke Bergfluiter Robbenjager (Texel) Noord-Holland door Han Zevenhuizen
25 Steppevorkstaartplevier Twisk Noord-Holland door Douwe Greydanus (ingevoerd als vorkstaartplevier, maar op dezelfde dag geherdetimineerd)
25 Krekelzanger Noordhollands duinreservaat Noord-Holland door Luc Knijnsberg (vangst)
25 Kleine Geelpootruiter Balgzand Noord-Holland door Gerrit Walgraven (in eerste instantie als groenpootruiter gedetermineerd, maar door Bob woets dezelfde dag geherdetimineerd).
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

MarcelHaas

Citaat van: Vincent Hart op augustus 25, 2014, 22:07:16 PM
Citaat van: MarcelHaas op augustus 25, 2014, 21:06:24 PM
Als je overigens al (in mijn geval) 20 jaar meedraait in het 'twitcherswereldje', ken je op een gegeven moment de betrouwbare waarnemers wel. Als Han Zevenhuizen dus een Bergfluiter meldt, dan twijfel ik daar geen moment aan...
Maar uiteraard beoordeelt de CDNA niet op 'betrouwbaarheid van de waarnemer'  :angel: Met zulke foto's hoeft dat gelukkig ook niet!

Uiteraard niet, maar in dit geval ging het om het meenemen van een geval in de lijst van FJ. Dat lijkt me bij sommige waarnemers geen probleem... Dat bedoelde ik eigenlijk. Maar eerlijk is eerlijk: daar moet je natuurlijk wel de waarnemers voor kennen.

Folkert Jan

#483
Augustus

1 Aziatische Goudplevier Zierikzee Zeeland door George Tanis
1 Bonapartes Strandloper Groene strand (Ameland) Friesland door Bart-Jan Prak.
1 Vale Gier Den Helder Noord-Holland door Sander Lagerveld, Robbert Jak en Liesbeth van der Vlies
3 Aziatische Goudplevier Kroonspolders (Vlieland) Friesland door Hans Schekkerman
3 Woestijnplevier Westhoek Friesland door Ken Kraaijeveld
3 Vale Gier Maurik Gelderland door Hans Deenen. 
3 Vale Gier Leersumse Veld Utrecht door Peter-Paul Schets en Leen van Ginkel (Zou volgens Herman van der Meer een andere vogel zijn als die van Noord-Holland gezien de linker vleugel.) (Zelfde Als die van Maurik?)
3 Vale Gier Maartensdijk Utrecht door Caroline Giard
6 Sneeuwuil Lutten Overijssel door Jan Bultstra
8 Terekruiter Kolman Groningen door Martin Wijer
10 Woestijnplevier Boschplaat (Terschelling) Friesland door Marc van der Aa
12 Woestijnplevier Den Oever Noord-Holland door Bert Winters
12 Aziatische goudplevier Mokbaai (Texel) Noord-Holland door Diederik Kok
22 Ross' Gans Serooskerke Zeeland door Herman Smits (dag later geherdetimineerd)
23 Koningseider Nioz haven (Texel) Noord-Holland door Nils van Duivendijk
23 Blonde Ruiter Slufter (Texel) Noord-Holland door Bob Loos en Mardik Leopold
24 Citroenkwikstaart Stabrechtse Heide Noord-Brabant door Antonio Mendoza
25 Kuhls/Scopoli's Pijlstormvogel Camperduin door Nick van der Ham
25 Westelijke Bergfluiter Robbenjager (Texel) Noord-Holland door Han Zevenhuizen
25 Steppevorkstaartplevier Twisk Noord-Holland door Douwe Greydanus (ingevoerd als vorkstaartplevier, maar op dezelfde dag geherdetimineerd)
25 Krekelzanger Noordhollands duinreservaat Noord-Holland door Luc Knijnsberg (vangst)
25 Kleine Geelpootruiter Balgzand Noord-Holland door Gerrit Walgraven (in eerste instantie als groenpootruiter gedetermineerd, maar door Bob woets dezelfde dag geherdetimineerd).
30 Kleine Klapekster Parnassia Noord-Holland door Lars Buckx
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

#484
September

01 Kuhls Pijlstormvogel spec Camperduin Noord-Holland door Nick van der Ham.
04 Bergfluiter (mogelijk Balkan) Kennemerduinen Noord-Holland door Lars Buckx, Jasper Koster et al. (niet telbaar, want ringvangst).
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

August

Citaat van: Folkert Jan op september 04, 2014, 23:13:02 PM
September

01 Kuhls Pijlstormvogel spec Camperduin Noord-Holland door Nick van der Ham.
04 Bergfluiter (mogelijk Balkan) Kennemerduinen Noord-Holland door Lars Buckx, Jasper Koster et al. (niet telbaar, want ringvangst).
Dus de gene die hem morgen vind is de ontdekker ;D
August van Rijn

Vincent Hart

De vogel is gevonden (uit het net gehaald), gedetermineerd en aan o.a. Lars gemeld door André van Aken en Arnoud van den Berg. Dus ik zou of hen twee vermelden als ontdekker, of Lars als degene die de piep verstuurde.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

jeroenroelofsen

Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Folkert Jan

Citaat van: Vincent Hart op september 05, 2014, 05:33:38 AM
De vogel is gevonden (uit het net gehaald), gedetermineerd en aan o.a. Lars gemeld door André van Aken en Arnoud van den Berg. Dus ik zou of hen twee vermelden als ontdekker, of Lars als degene die de piep verstuurde.

Sorry, maar dan meet je niet met gelijke maten. Niet iedereen heeft een ringvergunning. Het feit dat de vogel door mensen gezien kan worden, omdat de vogel door de ringers is verplaats is daar geen reden toe, want dan hebben ringers altijd voordeel.

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Ik snap deze reactie ook niet helemaal. Maar als je het in jouw systeem het meest logisch vindt om degene die het nieuws wereldkundig maakte als 'ontdekker' te beschouwen en de ontdekkers (die de 'ontdekker' hebben ingeseind) als 'medeontdekkers', be my guest  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: Folkert Jan op september 05, 2014, 08:43:29 AM
Citaat van: Vincent Hart op september 05, 2014, 05:33:38 AM
De vogel is gevonden (uit het net gehaald), gedetermineerd en aan o.a. Lars gemeld door André van Aken en Arnoud van den Berg. Dus ik zou of hen twee vermelden als ontdekker, of Lars als degene die de piep verstuurde.

Sorry, maar dan meet je niet met gelijke maten. Niet iedereen heeft een ringvergunning. Het feit dat de vogel door mensen gezien kan worden, omdat de vogel door de ringers is verplaats is daar geen reden toe, want dan hebben ringers altijd voordeel.

Mensen met veel vrije tijd, een auto, een telescoop en een camera met reuzenteletoeter zijn ook altijd in het voordeel.
Herman van der Meer

jeroenroelofsen

Citaat van: HPM op september 05, 2014, 10:00:26 AM
Citaat van: Folkert Jan op september 05, 2014, 08:43:29 AM
Citaat van: Vincent Hart op september 05, 2014, 05:33:38 AM
De vogel is gevonden (uit het net gehaald), gedetermineerd en aan o.a. Lars gemeld door André van Aken en Arnoud van den Berg. Dus ik zou of hen twee vermelden als ontdekker, of Lars als degene die de piep verstuurde.

Sorry, maar dan meet je niet met gelijke maten. Niet iedereen heeft een ringvergunning. Het feit dat de vogel door mensen gezien kan worden, omdat de vogel door de ringers is verplaats is daar geen reden toe, want dan hebben ringers altijd voordeel.

Mensen met veel vrije tijd, een auto, een telescoop en een camera met reuzenteletoeter zijn ook altijd in het voordeel.
En dan vergeet je nog ervaring te noemen ;)
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Folkert Jan

Citaat van: Vincent Hart op september 05, 2014, 09:51:43 AM
Ik snap deze reactie ook niet helemaal. Maar als je het in jouw systeem het meest logisch vindt om degene die het nieuws wereldkundig maakte als 'ontdekker' te beschouwen en de ontdekkers (die de 'ontdekker' hebben ingeseind) als 'medeontdekkers', be my guest  ;)

Wat betreft de ontdekkers zal ik de juiste namen erbij zetten.

@herman,

Valt mee. Je kunt mega's ook op de fiets ontdekken ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

HPM

Citaat van: Folkert Jan op september 05, 2014, 11:21:22 AM
...
@herman,

Valt mee. Je kunt mega's ook op de fiets ontdekken ;)

Maar ik zie jou op de fiets toch niet zo'n Balkanbergfluiter in Bloemendaal herontdekken.
Herman van der Meer

HPM

Het wordt steeds leuker.
De in de hand gedetermineerde Balkanbergfluiter wordt in afwachting van dna-onderzoek nu door een paar veldwaarnemers 'Bergfluiter of Balkanbergfluiter' genoemd.
Krijgt die nu ook een eigen ontdekker?
Herman van der Meer

Folkert Jan

#495
September

01 Kuhls Pijlstormvogel spec Camperduin Noord-Holland door Nick van der Ham.
04 Bergfluiter (mogelijk Balkan) Kennemerduinen Noord-Holland door Arnoud van den Berg, Christiaan Brinkman en Andre van Aken. (niet telbaar, want ringvangst).
04 Roze Pelikaan Hengelo Overijssel door Michiel de Boer
06 Humes Braamsluiper (siberische?) Kennemerduinen Noord-Holland door Lars Buckx, Jasper Koster, Sven Pekel, Mark Broeckaert en Marten Miske (ringvangst, niet telbaar)
07 Oosterse Vorkstaartplevier Rammegors Zeeland door Kris de Rouck
07 Witte Kerkuil Meppel Overijssel door Dick van Driesum
08 Arendbuizerd Braakman Zeeland door Marco Knipping
08 Buffelkopeend Barendrecht Zuid-Holland door Jo Polak

Ik zie de Krekelzanger niet terug op waarneming.nl. Iemand die er meer van weet?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

Van de eerste 3 maanden nagelopen welke waarnemingen zijn ingediend/niet ingediend/aanvaard of afgewezen zijn.

Mocht iemand weten dat een geval van de latere maanden is afgewezen/aanvaard houd ik me aanbevolen, dan kan ik deze gelijk verwerken.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Corstiaan Beeke

M.b.t. de Krekelzanger op de begraafplaats van Westkapelle: Kris de Rouck is zeer kundig, maar ook kritisch (positief bedoeld). Hij heeft de vogel zondag aan ons (locals) als vermoedelijke Krekelzanger doorgegeven. Hij meende schubtekening op onderstaart te hebben gezien en ook wat streping op de borst. Kwam kort in beeld toen hij een Bonte Vliegenvanger een het fotograferen was. Hij durfde het toen al niet aan om hem als zekere Krekelzanger te melden, en kan achteraf op onscherpe recordshots bijvoorbeeld Sprinkhaanzanger niet uitsluiten. Deelde mij per SMS mee dat hij besloten heeft de waarneming niet als Krekelzanger in te voeren. Gelukkig sloeg hij later die dag alsnog genadeloos toe  :rolleyes:

August

Citaat van: Folkert Jan op september 08, 2014, 22:29:55 PM
Van de eerste 3 maanden nagelopen welke waarnemingen zijn ingediend/niet ingediend/aanvaard of afgewezen zijn.

Mocht iemand weten dat een geval van de latere maanden is afgewezen/aanvaard houd ik me aanbevolen, dan kan ik deze gelijk verwerken.
Dat kan je natuurlijk zelf zo belijken http://www.dutchavifauna.nl/records/5  ;)
August van Rijn

Folkert Jan

Uiteraard ben ik daarvan op de hoogte, maar het werkt niet echt fijn om telkens 5 lijsten te moeten doornemen om te kijken of de status van een soort is gewijzigd. Het is nogal en lijst met alle verschillende jaren door elkaar.
Vanzelf zal ik de waarnemingen wel tegenkomen, maar mochten ontdekkers hier meelezen en weten dat hun waarneming is afgewezen of aanvaard werkt het sneller als ze het hier melden.  ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

Citaat van: Corstiaan Beeke op september 08, 2014, 23:54:17 PM
M.b.t. de Krekelzanger op de begraafplaats van Westkapelle: Kris de Rouck is zeer kundig, maar ook kritisch (positief bedoeld). Hij heeft de vogel zondag aan ons (locals) als vermoedelijke Krekelzanger doorgegeven. Hij meende schubtekening op onderstaart te hebben gezien en ook wat streping op de borst. Kwam kort in beeld toen hij een Bonte Vliegenvanger een het fotograferen was. Hij durfde het toen al niet aan om hem als zekere Krekelzanger te melden, en kan achteraf op onscherpe recordshots bijvoorbeeld Sprinkhaanzanger niet uitsluiten. Deelde mij per SMS mee dat hij besloten heeft de waarneming niet als Krekelzanger in te voeren. Gelukkig sloeg hij later die dag alsnog genadeloos toe  :rolleyes:

Dank voor de info  :duim:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

#502
September

01 Kuhls Pijlstormvogel spec Camperduin Noord-Holland door Nick van der Ham.
04 Bergfluiter (mogelijk Balkan) Kennemerduinen Noord-Holland door Arnoud van den Berg, Christiaan Brinkman en Andre van Aken. (niet telbaar, want ringvangst).
04 Roze Pelikaan Hengelo Overijssel door Michiel de Boer
06 Humes Braamsluiper (siberische?) Kennemerduinen Noord-Holland door Lars Buckx, Jasper Koster, Sven Pekel, Mark Broeckaert en Marten Miske (ringvangst, niet telbaar)
07 Oosterse Vorkstaartplevier Rammegors Zeeland door Kris de Rouck
07 Witte Kerkuil Meppel Overijssel door Dick van Driesum
08 Arendbuizerd Braakman Zeeland door Marco Knipping
08 Buffelkopeend Barendrecht Zuid-Holland door Jo Polak
11 Poelsnip Luphusterheide Friesland door Marten Sikkema en Harma Scholten (niet telbaar, want niet tijdig gemeld en vervaagd)
13 Noordse Boszanger Bomenland (Vlieland) door Arnout Linckens
14 Blauwvleugeltaling Zoommeer Noord-Brabant door Robin van der Made
16 Kleine Klapekster Kobbeduinen (Schiermonnikoog) Friesland door Tseard Mulder

Kleine spotvogel
struikriet

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013


Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers


Folkert Jan

#507
September

01 Kuhls Pijlstormvogel spec Camperduin Noord-Holland door Nick van der Ham.
04 Bergfluiter (mogelijk Balkan) Kennemerduinen Noord-Holland door Arnoud van den Berg en Andre van Aken. (niet telbaar, want ringvangst).
04 Roze Pelikaan Hengelo Overijssel door Michiel de Boer
06 Humes Braamsluiper (siberische?) Kennemerduinen Noord-Holland door Lars Buckx, Jasper Koster, Sven Pekel, Mark Broeckaert en Marten Miske (ringvangst, niet telbaar)
07 Oosterse Vorkstaartplevier Rammegors Zeeland door Kris de Rouck
07 Witte Kerkuil Meppel Overijssel door Dick van Driesum
08 Arendbuizerd Braakman Zeeland door Marco Knipping
08 Buffelkopeend Barendrecht Zuid-Holland door Jo Polak
11 Poelsnip Luphusterheide Friesland door Marten Sikkema en Harma Scholten (niet telbaar, want niet tijdig gemeld en vervaagd)
12 Steppeklapekster Serooskerke Zeeland door Harry de Visser (niet telbaar, want te laat doorgegeven)
13 Noordse Boszanger Bomenland (Vlieland) door Arnout Linckens
14 Blauwvleugeltaling Zoommeer Noord-Brabant door Robin van der Made
16 Kleine Klapekster Kobbeduinen (Schiermonnikoog) Friesland door Tseard Mulder
17 Kleine Spotvogel Maasvlakte 2 Zuid-Holland door Vincent Hart, Roelof de Beer en Rob Halff
17 Kleine Geelpootruiter Den Oever Noord-Holland door Reinder Dokter. (Nog steeds dezelfde?)
17 Struikrietzanger Robbenjager (Texel) door Arend Wassink


"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Christian

#508
Mijn naam (overigens met 1 a..) gaarne weghalen bij de waarneming van de Bergfluiter.


[dank]
Christian Brinkman

Vincent Hart

Een nakomertje: Bonapartes Strandloper op 27-8 j.l. in de OVP, door Henk Hupkes
http://waarneming.nl/waarneming/view/88113279
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers