Hoofdmenu

Zie ik iets over het hoofd?

Gestart door jeroenroelofsen, september 03, 2014, 23:26:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeroenroelofsen

Met steeds meer plezier gebruik ik ObsMapp. Ik ga/ging er hierbij van uit dat mijn ingevoerde waarnemingen (uit nederland) dan ook op Observation.org zouden verschijnen. Dit is niet het geval.
Weet niet precies waar dit nu mis gaat. Binnenkort naar Luxemburg, en daar wil ik ook in kunnen voeren natuurlijk.
Waar gaat het mis? Moet ik ergens iets aanvinken?
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Douwe van der Ploeg

Waarnemingen uit Nederland gaan natuurlijk naar waarneming.nl.. Waarnemingen gedaan in Belgiƫ gaan naar waarnemingen.be en de rest allemaal naar observado.org. Kan je aangeven wanneer en waar je waarnemingen hebt gedaan, en of je bijv. het bevestigingsmailtje wel hebt ontvangen?
Douwe van der Ploeg

jeroenroelofsen

Dan klopt het allemaal wel.  Nog geen buitenlandse waarneming ingevoerd. Was in de veronderstelling dat de nl waarnemingen ook wel op de Internationale site zouden komen, maar dat is dus niet zo. De Nederlandse staan wel gewoon op waarneming.nl

Bedankt voor je antwoord Douwe
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Alex Kwak

Waarnemingen worden inderdaad automatisch gerouteerd naar de juiste site.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jeroenroelofsen

Citaat van: Alex Kwak op september 04, 2014, 08:49:31 AM
Waarnemingen worden inderdaad automatisch gerouteerd naar de juiste site.
:duim:

Dan is het me helemaal duidelijk. Is dus geen fout, maar zoals het bedoeld is :)

Wat ik me nog wel afvraag;
-als een vogelaar uit bijv Frankrijk naar Nederland komt, dan kan ie de Nederlandse waarnemingen dus alleen zien op waarneming.nl?
-is het niet handiger om obesrvado.org wereldwijd dekkend te maken (inclusief .nl en .be)?
Maar goed jullie zullen wel goede redenen hebben om dat niet te doen ;)
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

hiskodevries

Jeroen, de poging om drie databases samen te voegen is voor de zomervakantie falikant mislukt.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jeroenroelofsen

Ah ja daar kan ik me nog wat van herinneren
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jeroenroelofsen

database migraties zijn wel vaker een bitch. Heb daar wel wat ervaring mee, al zijn dat hoogstwaarschijnlijk veel kleine databases dan die jij/jullie beheren.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)