Nederlandse vogelaar ontvoerd op de Filipijnen

Gestart door Vincent Hart, februari 01, 2012, 13:26:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Margreet Kwh

Hier nog wat uitgebreider bericht over die vrijlating. AP, Jim Gomez, 3 febr 2013.
Onderin het artikel worden de twee vogelaars ook genoemd.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven


Vincent Hart

Hoopvol in elk geval. Wel nog veel onduidelijk.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers


DuDe

Ik lees het net ook. Enorm duimen dat het waar mag zijn!
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Justin Jansen

M.v.g., Justin Jansen


Bart van Hoogstraten

Citaat van: Justin Jansen op februari 07, 2013, 17:35:53 PM
Verwarrend is het:
Bericht 1
Bericht 2

Riekt naar een propagandastunt van die kidnappers om de vastgelopen boel weer eens op te rakelen. Maar laten we hopen van niet...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/


KorHaan

Tweeënhalf jaar nu al. 30 maanden; dat is twee keer zo lang als die vrijgelaten Australiër.
Wordt het niet eens tijd dat die twee ook vrijgelaten worden?

Groet,

Ronald Sinoo

temmie

Ik vrees dat de Sulu's (waar Ewald gevangen zit, terwijl hij er was als toerist) en Zamboanga (waar die Australiër blijkbaar woonde met een Filippijnse vrouw) twee verschillende cases zijn, die dus niet noodzakelijk op dezelfde termijn een oplossing vinden.
Groeten, L13v3n D3 T3mm3rm@n
Mijn laatste (vogel)reis

KorHaan

#100
Volgens mij heeft de Australische regering gewoon losgeld betaald; er staat namelijk niets over vermeld, en als ik de naam van de vrijgelaten Australische gijzelaar google, krijg ik slechts hetzelfde artikel in de krant. Zwijgzaamheid alom; ik denk dat niet bekend mag worden dat er losgeld is betaald, en dat de vrijgelaten Australiër zijn verhaal niet mag vertellen aan de pers. Waarom lees je anders nergens een verhaal over de lotgevallen van die man?

Kunnen wij niet dezelfde strategie toepassen? Daar komt het in het kort op neer.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Het is trouwens Ewold, niet Ewald.

bijsterbosch

#101
Op dutchbird fair zouden wij een inzamelingsactie kunnen houden. Wij zouden toch ook graag hebben dat anderen dat voor ons zouden doen?Hopen dat het lukt!
Jeroen

KorHaan

Citaat van: bijsterbosch op augustus 12, 2014, 22:21:44 PM
Op dutchbird fair zouden wij een inzamelingsactie kunnen houden. Wij zouden toch ook graag hebben dat anderen dat voor ons zouden doen?Hopen dat het lukt!

Zeker, en het zou mooi zijn als we een plastic ton van tweehonderd liter neerzetten die dan aan het eind van het weekend is gevuld met 2 miljoen euro. Maar dat zie ik niet gebeuren. Ik vrees dat we belastinggeld uit de schatkist nodig hebben.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

bijsterbosch

We kunnen het altijd proberen. Als wij wat verzamelen, hoeft dat al niet meer uit de schatkist gehaald. Het zou sowieso een mooi gebaar zijn.
Jeroen

Bart van Hoogstraten

#104
Citaat van: bijsterbosch op augustus 13, 2014, 19:19:03 PM
We kunnen het altijd proberen. Als wij wat verzamelen, hoeft dat al niet meer uit de schatkist gehaald. Het zou sowieso een mooi gebaar zijn.

Leuk initiatief Jeroen! Als ik je tref met je ton zal ik er een bankbiljet in doen!  :blink:

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=258422.0
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/


bijsterbosch

Ik zal proberen om wat bij de stand van waarneming te zetten als dat daar mag.
Jeroen

JohanvantBosch

Citaat van: bijsterbosch op augustus 14, 2014, 09:38:32 AM
Ik zal proberen om wat bij de stand van waarneming te zetten als dat daar mag.
Ik vind het een mooi idee, maar het lijkt me wel verstandig om eerst eens navraag te doen bij bv familie. Zodat je weet of zo'n actie op dit moment gewenst en zinvol is. Het zou jammer zijn als je op de een of andere manier de ingeslagen wegen van familie of autoriteiten in de weg zit. En het zou ook jammer zijn als je straks met hulp van allerlei mensen een potje met geld hebt verzameld, maar het vervolgens niet voor het gewenste doel kunt gebruiken. Dat zou mensen kunnen demotiveren om nu of een volgende keer aan zo'n actie deel te nemen.

Edwin Schuller

Leuk inititatief, maar ik zou adviseren om het plan nog even door te denken voordat je die ton neerzet:

1) Naast dat het geld kost is er nog een belangrijkere reden waarom men over het algemeen terughoudend is met losgeld betalen; je schept een precedentwerking. Lullig voor die ene persoon die net gegijzeld is, maar als je deze vrijkoopt motiveer je de ontvoerders juist om op zoek te gaan naar de volgende toerist om te gijzelen, én je financiert terroristen. Het zou me inderdaad niks verbazen als Australië heeft betaald, maar het om deze reden niet bekend wil maken. Je wilt als land niet bekend staan om je soepele vrijkoopregeling, daarmee breng je je eigen burgers in gevaar. Dus vraag jezelf af of je hier aan mee wilt werken (maar dat is misschien vooral de persoonlijke keuze van de donateur), en vraag jezelf af of Nederland überhaupt losgeld wilt betalen wat een mooi bruggetje is naar punt 2...

2) Je moet er rekening mee houden dat het niet gaat lukken. Dat wil niet zeggen dat je het niet moet doen, maar denk van te voren wel na over wat je dan met de donaties doet. Je kan het niet maken om deze zelf te houden. Wel kan je van te voren een alternatief doel communiceren (bijv. schenking aan goed doel X als er op datum Y nog geen losgeld is betaald), of werken met machtigingen die je alleen int wanneer het losgeld daadwerkelijk nodig is.

My 2 cents. Succes ermee!

Edit: deels dubbel met de reactie van Johan zie ik nu :)
Edwin Schuller

JohanvantBosch

In vervolg op mijn en Edwin's bericht.... check bv eerst even bij Klaas Nanninga of hij wat meer inside informatie heeft.

Citaat van: Klaas Nanninga op december 12, 2012, 17:30:25 PM
Kerst voor Ewold en Fabiola,

met enige aarzeling, maar omdat ik lees dat velen van jullie meeleven met het lot van Ewold en Lenz wil ik jullie aandacht voor het volgende vragen.
Vorige week sprak ik Fabiola.  Ze houdt zich op de been, maar heeft een moeilijke maand achter de rug.
Gelukkig heeft ze veel steun aan 2 vrouwen die hetzelfde doormaken.
Het duurt nu ruim 7 maanden en niemand weet hoe dit afloopt. Dat is emotioneel natuurlijk al zwaar, maar ook praktisch gezien valt het niet mee, nu het inkomen van Ewold is weggevallen.
Om haar een hart onder de riem te steken en financieel te steunen zijn vrienden van Ewold een inzamelingsactie begonnen.
Er is al een mooi bedrag binnengekomen. Eerste kerstdag willen we Fabiola daar mee verrassen (nee ze leest dit forum niet :-)
Als je daar een bijdrage aan wilt leveren, dan kun je dit overmaken op ING 2780255, tnv K J Nanninga, onder vermelding van 'Ewold'.
Alvast bedankt.

Klaas

bijsterbosch

Ik denk dat het slim is om Er vanaf te zien. Ik ben pas 15. Dit is voor mij te lastig. Bedankt voor de leuke reacties en het meedenken.
Jeroen

JohanvantBosch

Citaat van: bijsterbosch op augustus 14, 2014, 10:10:39 AM
Ik denk dat het slim is om Er vanaf te zien. Ik ben pas 15. Dit is voor mij te lastig. Bedankt voor de leuke reacties en het meedenken.
Ik vind het sowieso mooi dat je met een/dit idee komt, Jeroen. Laat die ideeen maar komen..... op naar het volgende goede idee  :duim: :duim:

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Edwin Schuller op augustus 14, 2014, 09:52:12 AM
Leuk inititatief, maar ik zou adviseren om het plan nog even door te denken voordat je die ton neerzet:

1) Naast dat het geld kost is er nog een belangrijkere reden waarom men over het algemeen terughoudend is met losgeld betalen; je schept een precedentwerking. Lullig voor die ene persoon die net gegijzeld is, maar als je deze vrijkoopt motiveer je de ontvoerders juist om op zoek te gaan naar de volgende toerist om te gijzelen, én je financiert terroristen. Het zou me inderdaad niks verbazen als Australië heeft betaald, maar het om deze reden niet bekend wil maken. Je wilt als land niet bekend staan om je soepele vrijkoopregeling, daarmee breng je je eigen burgers in gevaar. Dus vraag jezelf af of je hier aan mee wilt werken (maar dat is misschien vooral de persoonlijke keuze van de donateur), en vraag jezelf af of Nederland überhaupt losgeld wilt betalen wat een mooi bruggetje is naar punt 2...

2) Je moet er rekening mee houden dat het niet gaat lukken. Dat wil niet zeggen dat je het niet moet doen, maar denk van te voren wel na over wat je dan met de donaties doet. Je kan het niet maken om deze zelf te houden. Wel kan je van te voren een alternatief doel communiceren (bijv. schenking aan goed doel X als er op datum Y nog geen losgeld is betaald), of werken met machtigingen die je alleen int wanneer het losgeld daadwerkelijk nodig is.

My 2 cents. Succes ermee!

Edit: deels dubbel met de reactie van Johan zie ik nu :)

Ik post nog maar even mijn link die ik hierboven al gepost had: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=258422.0 -> Het gaat niet om het bijeen schrapen van de absurde losgeldsom (tonnen of miljoenen of zo) maar om financiële bijstand van het thuisfront. (Er komt daar geen geld meer binnen nou hij ontvoerd is, zijn gezin heeft financiële problemen).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/


KorHaan

#114
Heftig nieuws, dit!

Jammer jammer jammer jammer dat Ewold er niet tussenuit kon knijpen.

(Ik moest net onwillekeurig terugdenken aan het tv-programma "24 uur met..." waarin Theo Maassen zich 24 uur opsluit met een gast. Dit keer was dat die Abdul-Jabbar van de Ven, de tot de islam bekeerde Nederlander. Zelden zo'n eikel gezien. Zelfs Theo kon er niks menselijks uittrekken. De afwezige blik van die gast. Op elke vraag zag je hem nadenken wat de koran daarover zou vinden. Nooit eens iets hartelijks. Wat een sukkel.
En dat Abu-Sayyaf is dan nog erger tuig. Man, man, man, als dat daar maar goed afloopt. Waar godsdienstwaanzin allemaal toe leidt.)

Vriendelijke groet,
Ronald Sinoo

Yeronimo

In dit topic staat er ook informatie over: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=306222.0
Erg heftig in ieder geval! Maar goed nieuws dat Ewold goed verzorgd wordt en dat ze nu wel erg in de buurt zijn van bevrijding. Tenminste, dat lijkt zo. Ik hoop dat Ewold snel weer bij zijn familie terecht komt.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden


Bart van Hoogstraten

Op het einde van het jaar wordt er altijd teruggeblikt en ik moest aan Ewold Horn denken -> totaal in de vergetelheid geraakt (geen nieuws meer over, geen enkele inzameling voor zijn naasten meer geweest met kerst...). Toch wel goed om even bij stil te staan: Ewold zit over precies 1 maand al 5 jaar gevangen! Wat een lustrum...  :(
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

JJ Blom

Ik moest er ook aan denken gisteren toen Arjan Erkel in de Slimste Mens was. Die zat ong anderhalf jaar vast en daar is wel de mogelijke moeite voor gedaan (en terecht). Ewold lijkt vergeten. :'(
Groeten, Jan-Jacob