Iemand die dit boek kan af- of aanraden?

Gestart door Bart van Hoogstraten, augustus 05, 2014, 19:19:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

MarcelHaas

Ik wacht (nog steeds) op mijn exemplaar, maar ik hoor erg goede verhalen over dit boek. De sample pages op de pagina waar jij een link van gaf, liegen er ook niet om. Ondanks de wat merkwaardige opmaak (althans in mijn ogen), ziet het er fantastisch uit. De taxonomische inzichten die gebruikt zijn voor het samenstellen van deze checklist is ook nieuw. Er zijn bepaalde criteria gebruikt en die zijn toegepast op alle taxa, waardoor een flink aantal taxa tot soortstatus is verheven.


Het lijkt mij gewoon een perfect boek om in je kast te hebben met een checklist van alle niet-zangvogels van de wereld. Zeker als je de 17 delen van het Handbook of the birds of the world nog niet hebt.

snwja3

Boek komt pas in September uit. Ik heb de serie HBW waarop dit ge-ent is, wordt dus mooi. Zal wel 'basic' zijn natuurlijk.
En voor een klein bedrag per jaar heb je de complete online versie http://www.hbw.com/
Wietze Janse

Alex Kwak

Ziet er uit al het naslagwerk der naslagwerken...  :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

MarcelHaas

Citaat van: snwja3 op augustus 06, 2014, 15:15:10 PM
Boek komt pas in September uit. Ik heb de serie HBW waarop dit ge-ent is, wordt dus mooi. Zal wel 'basic' zijn natuurlijk.
En voor een klein bedrag per jaar heb je de complete online versie http://www.hbw.com/


Het is eind juli al uitgekomen Wietze. Sommigen hebben het al thuis...

snwja3

Citaat van: MarcelHaas op augustus 06, 2014, 16:26:57 PM
Citaat van: snwja3 op augustus 06, 2014, 15:15:10 PM
Boek komt pas in September uit. Ik heb de serie HBW waarop dit ge-ent is, wordt dus mooi. Zal wel 'basic' zijn natuurlijk.
En voor een klein bedrag per jaar heb je de complete online versie http://www.hbw.com/


Het is eind juli al uitgekomen Wietze. Sommigen hebben het al thuis...


Krijg net het bericht dat het volgende week bezorgd wordt, ik hoor niet tot de incrowd Marcel  ;)
Dus Bart mocht je in de buurt zijn, kom maar kijken ...
Wietze Janse

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

MarcelHaas

Vandaag het boek ontvangen: heerlijk naslagwerk. Een uitstekend overzicht van alle niet-zangvogels van de wereld, met illustraties van alle nog levende vogels (zoals verschenen in HBW en overigens ook veel (op)nieuw getekend), taxonomische achtergronden (zowel een algehele inleiding als per soort) en de gedetailleerde verspreiding met een kaart(je). Daarnaast in twee appendices een overzicht van uitgestorven vogels: in appendix 1 soorten met illustratie en in appendix 2 soorten zonder illustratie, waarbij het bestaan van een volledig specimen de verdeling over de twee appendices bepaalt.


Uiteraard kan het niet tippen aan een Field Guide, maar het is gewoon het beste overzicht van alle niet-zangvogels dat er momenteel is (buiten de 17 delen van HBW dan uiteraard).



Het deel met daarin alle zangvogels van de wereld (volume 2) wordt verwacht in 2016 (maar uitgevers kennende zal dat wel 2017 of 2018 worden...).

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

snwja3

Ook het boek binnen, sluit me bij Marcel aan.
Bart, denk dat het voor jou ook een mooi boek is, voor zover ik je nu een beetje heb leren kennen.  :)

Wietze Janse

OlivierO

Dus, even samenvatten, dit is een must have als je tot nu toe alleen de ANWB hebt?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

snwja3

Citaat van: OlivierO op september 03, 2014, 09:39:25 AM
Dus, even samenvatten, dit is een must have als je tot nu toe alleen de ANWB hebt?


Nee, beide boeken zijn niet te vergelijken.
Dit is een mooi boek als complete geillustreerde soortenlijst van de wereld (deel 1, deel 2 volgt nog) wilt. Als dat je aanspreekt een must-have.


ANWB is voor soorten-herkenning. Wil je daar (herkenning) dieper op ingaan is bovenstaande te globaal en zijn er betere boeken om mee aan te vullen.
Wietze Janse

OlivierO

Ondertussen eindelijk het boek besteld. Het werd tijd. En nu ben ik ongeduldig aan het wachten natuurlijk ...  O0
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

OlivierO

Bon, ontvangen en méér dan blij!

Al meteen gezien dat Middelste Bonte Specht er niet onder Dendrocopos medius in staat maar onder Leiopicus medius. Interessant boek!  :blink:
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.