Leuke provincie/regio waarnemingen

Gestart door Harm058, februari 21, 2011, 21:49:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bram Rijksen

Citaat van: Julian Bosch op juli 26, 2014, 19:00:22 PM
http://waarneming.nl/waarneming/view/86661875

Grote burgemeester in utrecht..! :angel:

Verbaasd me een beetje dat daar nog niet om extra info is verzocht. Zou toch ook in het dieprood mogen staan vermeld.

Vincent Hart

Eergisteren de (op W.nl) tweede Waterrietzanger voor Drenthe, op dezelfde locatie als de eerste, twee jaar terug: http://drenthe.waarneming.nl/waarneming/view/86980352
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

Citaat van: Vincent Hart op augustus 05, 2014, 22:46:27 PM
Eergisteren de (op W.nl) tweede Waterrietzanger voor Drenthe, op dezelfde locatie als de eerste, twee jaar terug: http://drenthe.waarneming.nl/waarneming/view/86980352

Gaaf hoor!!
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

sander bijsterbosch

Misschien al gezien naar zijn Zeeland bij nummer een de Indische gans
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

Folkert Jan

Citaat van: sander bijsterbosch op augustus 06, 2014, 15:19:01 PM
Misschien al gezien naar zijn Zeeland bij nummer een de Indische gans

Zou je dit nog eens kunnen opschrijven?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

HPM

Citaat van: Folkert Jan op augustus 06, 2014, 15:25:04 PM
Citaat van: sander bijsterbosch op augustus 06, 2014, 15:19:01 PM

Misschien al gezien naar zijn Zeeland bij nummer een de Indische gans

Zou je dit nog eens kunnen opschrijven?

Sander lijkt te bedoelen dat hij gisteren de negende Indische gans van dit jaar in Zeeland heeft ingevoerd.
http://waarneming.nl/soort/view/124?from=2014-001-01&to=2014-08-06&prov=12
Herman van der Meer

Vincent Hart

Scherp opgemerkt door collega Timo: de 2e gedocumenteerde Lachstern voor Drenthe (1e foto) op waarneming.nl http://waarneming.nl/waarneming/view/87043897
Gaat lekker daar!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Vincent Hart

... waarbij we die eerste gedocumenteerde waarneming nog even wat beter gaan bekijken.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

Citaat van: Vincent Hart op augustus 08, 2014, 20:32:29 PM
... waarbij we die eerste gedocumenteerde waarneming nog even wat beter gaan bekijken.

Waarom dat?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Omdat niet iedereen even overtuigd is dat dat er een is.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

Was vanmorgen helaas niet te vinden. De witwangen zaten er nog wel
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

sander bijsterbosch

Kijken wf vakantie foto's zie we dat er een vos op de foto staat en dat was ons niet eens opgevallen
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

Reest

...misschien een 'leuke provincie/regio waarneming'......zoals ook in de topic titel staat  ;D
Beter gewist dan gemist.

Edwin Schuller

Ik ken de situatie verder niet, maar als ik de foto's zo zie heeft iemand hier een Zwarte Ooievaar op straat lopen? De moeite waard als je in de buurt woont...
Edwin Schuller

garryb

#494

CiteerKijken wf vakantie foto's zie we dat er een vos op de foto staat en dat was ons niet eens opgevallen

Volstrekt irrelevante meldingen, bijvoorbeeld over vossen, mogen dus wel gewoon klakkeloos gepost worden en blijven staan om de goedbedoelende gebruiker niet voor het hoofd te stoten.

garryb

#495
Okay Jan, maar het gaat hier wel over vogels. On topic dan maar: een ogenschijnlijk ter plaatse verblijvende Zomertortel vorige week in noordelijk Zuid-Holland! http://waarneming.nl/waarneming/view/87034382
Het aantal ter plaatse verblijvende exemplaren ten noorden van de lijn Den Haag-Gouda is dit jaar op één hand te tellen.
NB dat deze waarneming is goedgekeurd als (juveniele!) Zomertortel is wel een beetje zorgelijk ...

jvdlaan

Tja, hoelang nog voordat een melding van deze soort alleen nog maar in "Zeldzame Waarnemingen in NL" komt...

frankneijts

Citaat van: garryb op augustus 11, 2014, 11:36:46 AM
Okay Jan, maar het gaat hier wel over vogels. On topic dan maar: een ogenschijnlijk ter plaatse verblijvende Zomertortel vorige week in noordelijk Zuid-Holland! http://waarneming.nl/waarneming/view/87034382
Het aantal ter plaatse verblijvende exemplaren ten noorden van de lijn Den Haag-Gouda is dit jaar op één hand te tellen.
NB dat deze waarneming is goedgekeurd als (juveniele!) Zomertortel is wel een beetje zorgelijk ...


Waarom "zorgelijk" Garry?
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

garryb

#498
CiteerWaarom "zorgelijk" Garry?

Omdat een admin een waarneming als deze niet goed had mogen keuren. Op de foto staat overduidelijk een Buizerd én vanwege het feit dat men een juveniel meldt, medio juni, én in een gebied waar de soort inmiddels verdwenen is. Dan vraag ik me af of degene die dit heeft goedgekeurd heeft zitten slapen of wel voldoende gekwalificeerd is voor zijn taak. Sorry, een minder kritisch antwoord heb ik niet voor je. (Okay, iedereen maakt wel eens een foutje).

Vincent Hart

Stel je niet zo aan, Garry. Mensen die veel valideren maken logischerwijs wel eens een foutje. Het zou je sieren als je je ex-collega admins iets minder vaak zo zou wegzetten. Of zullen we als jij een foutje maakt in een stukje op de DB-site gezellig gaan twijfelen aan jouw kwalificaties?  :wub:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

garryb

#500
Vincent, in dit specifieke geval geef ik gewoon een eerlijk 'recht voor zijn raap'-antwoord op de vraag van Frank, omdat ik vermoedde dat dat was wat hij van mij wilde horen. Dat mijn antwoord gechargeerd is moge duidelijk zijn want Frank weet best wat ik bedoel met de term 'zorgelijk' in de betreffende context. Kennelijk heb ik mij vaker laatdunkend uitgelaten over admins maar als jij/jullie je structureel geraakt voelen door mijn harde retoriek spijt dat mij zeer. Ik zal voortaan alleen nog maar complimenteus zijn!

Vincent Hart

Dat mag altijd natuurlijk. Een alternatief zou kunnen zijn dat je je kritiek helder presenteert en constructief houdt, en dat je een onderscheid probeert te maken tussen 'iemand maakt een fout' en 'iemand heeft twijfelachtige kwalificaties'.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

garryb

Vincent, dank voor deze wijze les weer. Een gebruiker kan de kwalificaties van een admin echter nooit structureel toetsen sinds validaties zijn geanonimiseerd. Ik kan het door jou voorgestelde onderscheid dus nooit maken (mocht ik daar ooit al serieus aan willen beginnen).

Vincent Hart

Mooi, dan zijn we het eens dat je op basis van een fout geen uitspraken kunt doen over de kwalificaties van de jou onbekende admin.
Overigens vraag ik me af of de validerende admin vroeger te zien was voor gebruikers, of dat jij het vroeger kon zien omdat je toen nog admin was.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

frankneijts

Citroenkwikstaart (althans een serieus klinkende claim..) Strabrechtse Heide: http://waarneming.nl/waarneming/view/87441519. Indien aanvaard een nieuwe soort voor de Kempen.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Folkert Jan

Moet zeggen dat ik jou wel eens kritischer heb gezien ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

frankneijts

Citaat van: Folkert Jan op augustus 25, 2014, 10:21:35 AM
Moet zeggen dat ik jou wel eens kritischer heb gezien ;)


De eerste vraag bij zeldzame waarnemingen is bij mij altijd "is 't waar?" (i.p.v. "waar is 't" wat bij veel andere vogelaars de eerste vraag is..) en vervolgens: zou ik er, in theorie, ook zelf heen gaan op basis van deze informatie? Nou... met deze beschrijving van deze vogelaar zou ik zelfs naar het Beuven gekrópen zijn als-ie er nog gezeten had.... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Folkert Jan

Citaat van: frankneijts op augustus 25, 2014, 11:14:43 AM
Citaat van: Folkert Jan op augustus 25, 2014, 10:21:35 AM
Moet zeggen dat ik jou wel eens kritischer heb gezien ;)


De eerste vraag bij zeldzame waarnemingen is bij mij altijd "is 't waar?" (i.p.v. "waar is 't" wat bij veel andere vogelaars de eerste vraag is..) en vervolgens: zou ik er, in theorie, ook zelf heen gaan op basis van deze informatie? Nou... met deze beschrijving van deze vogelaar zou ik zelfs naar het Beuven gekrópen zijn als-ie er nog gezeten had.... 8)

Ja als je de vogelaar persoonlijk kent is het vaak een ander verhaal.  ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

frankneijts

Citaat van: Folkert Jan op augustus 25, 2014, 11:29:39 AM
Citaat van: frankneijts op augustus 25, 2014, 11:14:43 AM
Citaat van: Folkert Jan op augustus 25, 2014, 10:21:35 AM
Moet zeggen dat ik jou wel eens kritischer heb gezien ;)


De eerste vraag bij zeldzame waarnemingen is bij mij altijd "is 't waar?" (i.p.v. "waar is 't" wat bij veel andere vogelaars de eerste vraag is..) en vervolgens: zou ik er, in theorie, ook zelf heen gaan op basis van deze informatie? Nou... met deze beschrijving van deze vogelaar zou ik zelfs naar het Beuven gekrópen zijn als-ie er nog gezeten had.... 8)

Ja als je de vogelaar persoonlijk kent is het vaak een ander verhaal.  ;)


Maar het 'verhaal' blijft het allerbelangrijkste: wat dat betreft lijkt die kwikstaart 'sowieso' wel OK te zitten en, in combinatie met de gekende kwaliteiten van de waarnemer, in elk geval betrouwbaar genoeg voor een regio-twitch. Wat de CDNA ermee doet is natuurlijk weer vers 2 en ik heb dus makkelijk praten... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

migratorius

Citaat van: frankneijts op augustus 25, 2014, 11:39:27 AMMaar het 'verhaal' blijft het allerbelangrijkste: wat dat betreft lijkt die kwikstaart 'sowieso' wel OK te zitten en, in combinatie met de gekende kwaliteiten van de waarnemer, in elk geval betrouwbaar genoeg voor een regio-twitch. Wat de CDNA ermee doet is natuurlijk weer vers 2 en ik heb dus makkelijk praten... 8)
Frank,

Wellicht kan/moet de lokatie vervaagd worden? In de piep werd de plek terecht als niet-toegankelijk gemeld, maar op waarneming.nl (en ter plekke!) is dat niet evident...

JanHein