Grootoorvleermuis sp.

Gestart door Twan martens, augustus 09, 2014, 19:38:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Twan martens

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/87073627
Grootoorvleermuis spec. - Plecotus spec. gezien op 2014-08-08 Sevenum - Evertsoord e.o.
Foto's:


bij voorbaat dank Twan Martens

Rob Koelman

Op grond van de eenkleurige lichte tragus vermoedelijk een gewone grootoorvleermuis.

Voor meer zekerheid graag foto's toevoegen van de snuit (zij- en vooraanzicht).

Dier sowieso graag bewaren (bij voorkeur in vriezer; anders in potje met alcohol) t.b.v. opname in wetenschappelijke collectie, bijvoorbeeld die van het Nationaal Natuurhistorisch Museum Naturalis in Leiden.

Rob Koelman
Met vriendelijke groet, Rob

Twan martens

Hoi Rob. Bedankt voor de snelle reactie. Verder geen foto`s
Hij ligt in de vriezer van de dierenambulance in Blerick. (Venlo).
Is er geen andere manier om hem in Leiden te krijgen? Potje alcohol is zo omstandig.

Gr. Twan.

Rob Koelman

Citaat van: Twan martens op augustus 09, 2014, 20:03:27 PMHij ligt in de vriezer van de dierenambulance in Blerick. (Venlo).

Perfect!

Citaat van: Twan martens op augustus 09, 2014, 20:03:27 PMIs er geen andere manier om hem in Leiden te krijgen? Potje alcohol is zo omstandig.

Per post is niet zo'n goed idee. Best wel een groot risico op 'bederf' tijdens versturen.

Wellicht moet er binnenkort iemand uit de buurt in Leiden zijn?

Rob
Met vriendelijke groet, Rob

Twan martens

Tja! Ik zou niet weten wie. Maar als er iemand uit Leiden eens naar Venlo komt.....
Ik zal me er voor inzetten. Misschien weet ik toch wel iemand.

Twan.

Douwe van der Ploeg

Lijkt me prima bruine/gewone, bij grijze zou je volgens mij die puntige snuit zelfs uit deze (niet ideale) hoek moeten zien. En daarnaast inderdaad de niet verdonkerde traguspunt.
Douwe van der Ploeg