Wie heeft dit verloren?

Gestart door Gert Kremer, maart 22, 2007, 21:51:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Hallo,
Deze kaken lagen in het dennenbos, waar kunnen deze nu van zijn?
40cm lang.
 
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Tim Asbreuk

Weet het niet zeker maar gezien de lengte. Misschien een wild zwijn leven die daar?
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Gert Kremer

CiteerWeet het niet zeker maar gezien de lengte. Misschien een wild zwijn leven die daar?
Niet dat ik weet, deze kwam ik tegen in de bossen tussen Hardenberg/ Ommen.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

laatvlieger

hmm aparte plek, de kaken zijn niet van een wild zwijn. Ik denk dat ze van een edelhert zijn.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Gert Kremer

Citeerhmm aparte plek, de kaken zijn niet van een wild zwijn. Ik denk dat ze van een edelhert zijn.
geslacht? en daar gedumpt zal ook nog kunnen.
er loopt wel een ruiterpad dichtbij, ook op 500 meter een parkeer plaats.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

huysse

Waarom geen koe?

Groet,
Marijke

Jeroen Nagtegaal

#6
Gezien de kiezen is het in elk geval een herbivoor, ik zou richting de herten gaan en denk in de richting van edelhert, iets wat met deze maten oed kan, tevens klopt de beschrijving die de Veldgids geeft goed,  
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Gert Kremer

CiteerGezien de kiezen is het in elk geval een herbivoor, ik zou richting de herten gaan en denk in de richting van edelhert, iets wat met deze maten oed kan, tevens klopt de beschrijving die de Veldgids geeft goed,
hallo Joroen,
Moeten er niet 4 stuks liggen?  :huh:
De ene zijde zijn met mos begroeid, doordat ik er op stapte werd het zichtbaar.

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

mlahaye

Hoi,

Zowel Wouter Teunissen (zoogdier admin) als ik denken aan kaken van een koe. Vroeger gebeurde het wel vaker dat boeren een kadaver in een bosje begroeven. Op zich zijn het wel de maten van een edelhert (wat andere kleine hertensoorten uitsluit), maar de kiezen lijken niet te kloppen. Vooralsnog is onze conlusie: koe, maar wie weet kan iemand anders ons overtuigen met een of ander van internet geplukt plaatje.

Met groeten,
Maurice La Haye
admin zoogdieren

huysse

CiteerVroeger gebeurde het wel vaker dat boeren een kadaver in een bosje begroeven.
Vaak gebeurde het ook dat er bomen op begraven kadavers geplant werden.
Dit in geval van miltvuur.
Zo liep je niet het risico dat je bij werkzaamheden op het land de besmette kadavers weer boven kreeg. (Miltvuur blijft heel erg lang besmettelijk.)

Groet,
Marijke

Jeroen Nagtegaal

Citeer
CiteerGezien de kiezen is het in elk geval een herbivoor, ik zou richting de herten gaan en denk in de richting van edelhert, iets wat met deze maten oed kan, tevens klopt de beschrijving die de Veldgids geeft goed,
hallo Joroen,
Moeten er niet 4 stuks liggen?  :huh:
De ene zijde zijn met mos begroeid, doordat ik er op stapte werd het zichtbaar.
Hoezo 4?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankw

ik denk links rechts boven en onder?..

Jeroen Nagtegaal

De bevenkaak bestaat uit 1 geheel en de onderkaken meestal uit 2 stukken, maar het is vaak ook bij wilde beesten dat kadaver resten worden versleept en er dus alleen onderkaken liggen,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

huysse

CiteerDe bevenkaak bestaat uit 1 geheel en de onderkaken meestal uit 2 stukken,
Ik zit niet in het onderwijs maar:

De bovenkaak is een onderdeel van de schedel en de linker en rechterhelft van de onderkaak zijn middenvoor verbonden door middel van een verbinding die niet heel erg solide is.
In principe is het niet anders dan de situatie in je eigen hoofd, daar zit je bovenkaak hopelijk ook niet los.

Groet,
Marijke

Gert Kremer

Hallo,
Allen bedankt voor de inbreng, weer wat geleerd.
Als ik nog iets tegen kom wat er bij past kom ik er op terug.

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

maartenwielstra

Citeer
CiteerDe bevenkaak bestaat uit 1 geheel en de onderkaken meestal uit 2 stukken,
Ik zit niet in het onderwijs maar:

De bovenkaak is een onderdeel van de schedel en de linker en rechterhelft van de onderkaak zijn middenvoor verbonden door middel van een verbinding die niet heel erg solide is.
In principe is het niet anders dan de situatie in je eigen hoofd, daar zit je bovenkaak hopelijk ook niet los.

Groet,
Marijke
Heerlijk droog  :D