Self found ranking vanaf 01-01-2014

Gestart door Folkert Jan, december 23, 2013, 23:26:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: Folkert Jan op juni 23, 2014, 15:48:57 PM

klopt, maar waarom op 2 plekken als het ook op 1 kan

Dat is toch niet op twee plekken hetzelfde? De mutaties hou je thuis bij en je publiceert de maand- en jaaroverzichten hier.
Herman van der Meer

August

#421
Ralreiger Hilversum
is gevonden door Jeroen Brandjes
zie  http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=74783&term=ralreiger
of toch niet denk deze heer http://waarneming.nl/waarneming/view/85235320 omdat zie waarneming van Jeroen brandjes http://waarneming.nl/waarneming/view/85226818
August van Rijn

Guus Peterse

Nee, Kees is het ook niet, die kennen ze daar wel en is niet de onbekende waarnemer maar deel van de tamtam ('Dank aan Kees en Hans voor de tamtam!'). Blijft dus nog een raadsel.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

Update CDNA weer verwerkt, mocht ik iets vergeten zijn let me know  :blink:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013


Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

migratorius

#428
Citaat van: Folkert Jan op juli 11, 2014, 14:16:16 PM11 Terekruiter Scherpenisse Zeeland door Chris de Rouck
Wietze heeft het mis qua spelling: het is Kris, niet Chris. (Update: is nu ook veranderd in de melding zie ik!)

JanHein

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers


snwja3

FJ, ik vind het best dat je soorten hier snel meldt, maar realiteitszin zou hierbij wel een mooi gave zijn!  8) ;)
Wietze Janse

Edwin Schuller

Ik vind het juist een prima aanpak. FJ plempt als ik het goed begrijp gewoon alles hier neer en laat het aan de wijze heren CDNA over om daar een oordeel over te vellen. Simpel, duidelijk. Prima toch?
Edwin Schuller

Folkert Jan

Citaat van: snwja3 op juli 30, 2014, 09:11:32 AM
FJ, ik vind het best dat je soorten hier snel meldt, maar realiteitszin zou hierbij wel een mooi gave zijn!  8) ;)

Ik heb een vermoeden waar je op doelt, maar zoals al eerder uitgelegd. Als ik ze niet direct hier neerzet vergeet ik het wellicht. Als een soort als zeker wordt gemeld is het niet aan mij om al te beslissen of iets wel of geen kans maakt. Er zijn genoeg voorbeelden waarbij zulke claims toch wel degelijk juist bleken te zijn.

De ranking zal worden gebasseerd op de aanvaarde gevallen dus wat hier allemaal aan claims wordt vermeld maakt wat dat betreft niks uit.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

August

Citaat van: Edwin Schuller op juli 30, 2014, 09:36:24 AM
Ik vind het juist een prima aanpak. FJ plempt als ik het goed begrijp gewoon alles hier neer en laat het aan de wijze heren CDNA over om daar een oordeel over te vellen. Simpel, duidelijk. Prima toch?
Ik denk niet dat de wijze heren op zulke claims zitten te wachten, en is ook niet te hopen dat zoiets word ingediend. Ook na drie maanden zal de archivaris deze niet in behandeling nemen. ( De beschrijving kan alle kanten op)
August van Rijn

HPM

Citaat van: Edwin Schuller op juli 30, 2014, 09:36:24 AM

Ik vind het juist een prima aanpak. FJ plempt als ik het goed begrijp gewoon alles hier neer en laat het aan de wijze heren CDNA over om daar een oordeel over te vellen. Simpel, duidelijk. Prima toch?

Wat is er dan prima aan een met 100 km p/u voorbijzittende 'Grijze Wouw'?
Herman van der Meer

Folkert Jan

Heren, wat doen we nou weer moeilijk.

Alles wat als zeker wordt geclaimt komt hier gewoon te staan.
Wordt de waarneming niet ingediend of afgewezen telt ie niet mee voor de ranking

Verder niet zo druk maken aub :P

Tevens is er nog steeds de optie dat de vogel wordt teruggevonden en dat het gewoon de gemelde vogel is.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

snwja3

Citaat van: Folkert Jan op juli 30, 2014, 10:17:20 AM
Tevens is er nog steeds de optie dat de vogel wordt teruggevonden en dat het gewoon de gemelde vogel is.


Denk je dat dat een optie is? Dat er iemand op zo'n (overigens goedbedoelde) claim gaat rijden/zoeken? Moet die waarnemer wel hele mooie ogen hebben  ;)
En eens, ik hou op met moeilijk doen  ;)
Wietze Janse

Edwin Schuller

Edwin Schuller

Julian Bosch

Citaat van: Edwin Schuller op juli 30, 2014, 10:29:46 AM
Jullie bedoelen dit soort wazige onzinclaims: http://waarneming.nl/waarneming/view/80236447??

Nooit geschoten = altijd mis. Ik zou als ik in de buurt zou wonen iig even gaan kijken.
't Zou idd niet de eerste vage (maar juiste) claim zijn.
Met vriendelijke groet,

Julian Bosch

Edwin Schuller

True that. En nu weer ontopic, we dwalen een beetje af :).
Edwin Schuller

snwja3

Tuurlijk Edwin kan je met zo'n voorbeeld komen en je kan er waarschijnlijk nog wel eentje meer vinden.
Daartegenover staan tientallen claims alleen dit jaar al die .....
En daarbij is die Sperweruil gelijk de eerste avond door lokals gecheckt, werd helaas alleen niet teruggevonden.


Maar het gaat erom met wat voor informatie de waarnemer komt. Met 100km p/u een vogel herkennen op zijn ogen en verder geen kenmerken, be my guest  ;) , maar ik ga andere dingen doen  :angel:  (waarbij ik de goede redenering/bedoeling van de waarnemer beslist waardeer!).
Wietze Janse

Edwin Schuller

Citaat van: snwja3 op juli 30, 2014, 13:01:08 PM
waarbij ik de goede redenering/bedoeling van de waarnemer beslist waardeer!

Dan zijn we het hier over eens! Ik ga er ook niet op rijden (zit dan ook in Breda) maar hoop altijd wel dat er locals zijn die de moeite nemen de claim ff te checken. Op plausible claims op zeg een liter benzine afstand ga ik wel rijden. Als iedereen dat doet, en 10% van de claims is raak, komt er toch nog een hoop boven drijven :).
Edwin Schuller

Folkert Jan

Jammer is dat je achteraf zo weinig voorbeelden kunt terughalen van vage claims die uiteindelijk wat bleken te zijn. Ik herinner me dan voordat hoe, waar en wanneer ik de soort zag.

Als voorbeeld weet ik wel een ralreiger zonder beschrijving, vorkstaartplevier spec zonder beschrijving, bonte tapuit zonder beschrijving/bewijs die na zoeken toch ook juist bleken.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

Juli

03 Steppekievit Liessel Noord-Brabant door Mario Joosten
04 Krekelzanger Twijzel Friesland door Teunis Ijlstra
07 Grauwe Fitis Vlieland Friesland door Carl Zuhorn (zelfde als eerder?)
11 Aziatische goudplevier Slufter Texel door Ruud van Beusekom
11 Terekruiter Scherpenisse Zeeland door Kris de Rouck
12 Ralreiger Hilversum Noord-Holland door Hans van Oosterhout. (zelfde als eerder?)
12 Vale Gier Bergambacht Zuid-Holland door Ton de Groot (in afwachting beschrijving)
13 Terekruiter Breebaartpolder Groningen door Eelke Schoppers
23 Bruinkopgors Opslagterrein Erika Zeeland door Floor Arts
27 Buffelkopeend Eemmeer Noord-Holland door Ruud van Beusekom (Niet de escape van het Naardermeer)
29 Steppevorkstaartplevier Skrins Friesland door Simon de Winter (2 vogels)
29 Steppevorkstaartplevier Zuidlaardermeer Groningen door Jan Lok
29 Grijze Wouw Putten Gelderland door Mathijn van Dijk
30 Poelsnip Zwarte water Overijssel door Mark Zekhuis
31 Alpengierzwaluw Stukfjild Friesland door Folkert Jan Hoogstra

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Edwin Schuller

Edwin Schuller

Vincent Hart

...Maar je vindt het eng om zelf een linkje te posten?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

maartenwielstra

@Vincent: als je als admin dit soort bewoordingen gebruikt, moet je nooit het smiley vergeten. Het zou zonde zijn als het enthousiasme van Edwin de kop in wordt gedrukt.

Vincent Hart

Ik wil zeker Edwins enthousiasme niet de kop in drukken. Maar ik snap niet zo goed waarom je niet even een linkje erbij zou plakken als je toch een in FJ's lijstje ontbrekende soort opmerkt. Daar hoef je geen admin voor te zijn  :angel: :rolleye: O0
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers