Waar meld ik mijn afgelezen ring?

Gestart door rob_voesten, juli 06, 2006, 22:50:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

VictorE

Citaat van: Roely op januari 07, 2014, 16:31:14 PM
Hallo allemaal,
vandaag fotografeerde ik Sneeuwgorzen op IJburg, en thuis zag ik dat er eentje geringd was. Beetje onduidelijk voor wat betreft de linkerpoot.
Ik kan geen ringproject vinden om deze te melden, wie weet wat meer?
Zie: http://waarneming.nl/waarneming/view/81058034

dank jullie


http://www.cr-birding.be/cr-SnowBunting.htm ??
Bij de tweede wordt over oranje kleurringen gesproken, maar ik denk dat daar ook een inscriptie van een metalen ring bij genoemd moet worden.

laatvlieger

Citaat van: Roely op januari 07, 2014, 16:31:14 PM
Hallo allemaal,
vandaag fotografeerde ik Sneeuwgorzen op IJburg, en thuis zag ik dat er eentje geringd was. Beetje onduidelijk voor wat betreft de linkerpoot.
Ik kan geen ringproject vinden om deze te melden, wie weet wat meer?
Zie: http://waarneming.nl/waarneming/view/81058034

dank jullie
ik zal eens aan een bevriende Engelse ringer vragen die ook iedere winter Sneeuwgorzen ringt.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Roely

@ Victor. Dank je wel voor het meedenken!
Metalen ringen zijn niet af te lezen in het veld, daarvoor moet je de vogel in de hand hebben. Er zijn wel sneeuwgorzen geringd met witte ringetjes met twee zwarte tekens erop, in Engeland geloof ik (net gelezen en ik weet het al niet meer). Die ringetjes kun je met wat geluk wel lezen.
Wat ik nu gedaan heb is aan een Franse ringer de foto's toegestuurd, in de hoop dat hij zijn collega's sneeuwgorsringer kent in Europa.

@ Wouter. Ik hoop dat je ring-vriend iets weet!

Jeroen Nagtegaal

De kleurringen zijn wel van Engelse makelij. Daarnaast worden in de UK ook aardig wat Sneeugorzen geringd en gekleurringd. Dat lijkt me dus wel de juiste hoek om het in te zoeken.

Overigens is het metaal aflezen bij Sneeuwgorzen best mogelijk, ik denk dat naar verhouding het aantal sneeuwgorzen waarvan metaal wordt afgelezen aardig hoog is.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Roely

Dat is weer mooi om te weten.

frankmeer

Effe checken: Scholekster blauw S kan ik niks mee zonder de andere poot gezien te hebben, toch?
Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: frankmeer op januari 18, 2014, 16:15:12 PM
Effe checken: Scholekster blauw S kan ik niks mee zonder de andere poot gezien te hebben, toch?
Dat is inderdaad een helaas... Aan de tibia zat nog metaal of een blanke kleurring en aan de andere poot nog een kleurring...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Karel Hoogteyling

Beste Jeroen,
Waar kan ik deze melden / navragen: Zilvermeeuw, 3e kj (?)
http://waarneming.nl/waarneming/view/81785190

vriendelijke groet,
Karel Hoogteyling

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com


Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jorick

Allen,

Ik had begin februari op Vlieland een ring van een dode grote mantel. Via Griel ingestuurd. De ring was echter niet bekend in het systeem. Ik heb nog geen bericht terug gehad. Is dat gebruikelijk of heb ik misschien iets verkeerd ingevuld?
Dit kreeg ik terug via de mail:

Ringnummer: NOS  ....371672

dank! groet jorick
Jorick

Go Vegan!
Compassionate, fair, healthy, easy....

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: xjorx op februari 21, 2014, 10:35:07 AM
Allen,

Ik had begin februari op Vlieland een ring van een dode grote mantel. Via Griel ingestuurd. De ring was echter niet bekend in het systeem. Ik heb nog geen bericht terug gehad. Is dat gebruikelijk of heb ik misschien iets verkeerd ingevuld?
Dit kreeg ik terug via de mail:

Ringnummer: NOS  ....371672

dank! groet jorick
Buitenlandse ringen duren helaas soms maanden... Eventueel kun je nogmaals melden bij Noorwegen via: birdringing@museumstavanger.no
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankmeer

#1423
Alle Noorse vogels die ik heb gezien hadden 7 tekens op de metalen ring. Jorick meldt er 6. Kan het daaraan liggen?
Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Nee, ik heb ook een Noorse Grote Mantel afgelezen van de zomer in Katwijk. Dat was 337791 en die was geringd op 08-07-2012 in Fluoy, Tysnes, Hordaland, Noorwegen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ted van der Knaap

6 cijfers klopt (voor Grote Mantel dan!)



Great Black-backed Gull,   Larus marinus

Vogelwarte Helgoland Germania 3******
Zool.Museum Copenhagen Denmark 3******
Museum London HT*****
Museum London HW*****
Vogeltrekstation Arnhem Holland 5******
Vogeltrekstation Arnhem Holland 7******
Stavanger Norway 3*****
Museum Zool. Helsinki Finland DT******
Moskow Russia DB*****
Riksmuseum Stockholm 9******
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Dat overzicht is soms nog handig, maar wel al oud aan het worden en dus incompleet. In Nederland kan de ring van een Grote Mantel beginnen met een 6 of 7. Met een 5 is geen optie...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op februari 21, 2014, 10:41:25 AM
Citaat van: xjorx op februari 21, 2014, 10:35:07 AMAllen, Ik had begin februari op Vlieland een ring van een dode grote mantel. Via Griel ingestuurd. De ring was echter niet bekend in het systeem. Ik heb nog geen bericht terug gehad. Is dat gebruikelijk of heb ik misschien iets verkeerd ingevuld? Dit kreeg ik terug via de mail: Ringnummer: NOS  ....371672 dank! groet jorick
Buitenlandse ringen duren helaas soms maanden... Eventueel kun je nogmaals melden bij Noorwegen via: birdringing@museumstavanger.no

Beste Jorick,

De ringgegevens van deze ring (= plaats / datum / leeftijd tijdens ringen etc.) zitten nog niet in het systeem van Griel (= de databank van het Vogeltrekstation) en deze informatie moet dus eerst worden opgevraagd bij de Noorse Ringcentrale (gaat automatisch op het moment dat jij dit in Griel hebt ingevoerd).

Vervolgens moet de informatie uit Noorwegen handmatig worden ingetypt in Griel. Soms duurt die laatste stap (vele) maanden. En pas dan krijg jij bericht. Je kunt hier op wachten, maar je kunt -na verloop van tijd of nu meteen- ook de vondst nogmaals melden aan het e-mail adres wat Jeroen je gaf. Een ander alternatief (werkt ook vaak heel snel) is om de informatie in te vullen op www.ring.ac Dat is een website van de gemeenschappelijke Europese Ringcentrales en jouw melding wordt dan automatisch doorgestuurd naar de Noorse Ringcentrale. En je krijgt dan bericht vanuit Noorwegen.

Groetjes, Klaas

Jorick

Hi Klaas, Jeroen, Ted,

Dank voor de info... Ik zal tzt een mail direct sturen naar Noorwegen. Op de ring staat Stavanger / Museum. Die optie kon ik niet kiezen bij Griel. Alleen Stavanger. vandaar de twijfel. Zie dat nu wel in het mailadres staan. Maar ik snap de molen waar de gegevens in verdwijnen. De stroom ring aflezingen zal vrij flink zijn...
Gaat vast goed komen. Nogmaals dank en tot de volgende...
groet Jorick
Jorick

Go Vegan!
Compassionate, fair, healthy, easy....

s.prins

Hallo ,


Vandaag heb ik een onvolwassen lepelaar kunnen observeren met aan de rechterpoot een groene kleuring met witte letters ; V027.


Iemand een idee hoe ik kan achterhalen hoe en waar deze vogel geringd is ?


Met vriendelijke groeten ,


Sven Prins

Klaas van Dijk

Citaat van: s.prins op februari 28, 2014, 18:35:23 PM
Hallo,

Vandaag heb ik een onvolwassen lepelaar kunnen observeren met aan de rechterpoot een groene kleuring met witte letters ; V027.
Iemand een idee hoe ik kan achterhalen hoe en waar deze vogel geringd is?
Met vriendelijke groeten , Sven Prins

Beste Sven,

Dit is een Lepelaar die in Denemarken is geringd en je melding (met informatie over plaats en datum) kan worden opgestuurd naar de Deense Ringcentrale (http://www.zmuc.dk/verweb/ringing/). E-mail adres is ringing@snm.ku.dk

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

s.prins

Allen vriendelijk bedankt!


Groeten Sven

Maarten Sluijter

Vanochtend een Grutto met links boven de tibia rood, oranje. Rechts boven de tibia blauw.
Welk project zou dit kunnen zijn?
.

augustvansteensel

Citaat van: Maarten Sluijter op maart 01, 2014, 13:24:26 PM
Vanochtend een Grutto met links boven de tibia rood, oranje. Rechts boven de tibia blauw.
Welk project zou dit kunnen zijn?

Kun je aanduiden of het ringen, vlaggen, of ringen en vlaggen waren?
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

Maarten Sluijter

Citaat van: augustvansteensel op maart 01, 2014, 13:32:38 PM
Citaat van: Maarten Sluijter op maart 01, 2014, 13:24:26 PM
Vanochtend een Grutto met links boven de tibia rood, oranje. Rechts boven de tibia blauw.
Welk project zou dit kunnen zijn?

Kun je aanduiden of het ringen, vlaggen, of ringen en vlaggen waren?

Allemaal plastic.
.

Henri25

Strand nabij Scheveningen, Zilvermeeuw met links aan tarsus een groene kleurring met inscriptie: MAOC

Waar kan ik deze melden?

http://waarneming.nl/waarneming/view/82023584
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

frankmeer

Frank van der Meer

Henri25

Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

little-W

Citaat van: Henri25 op maart 03, 2014, 10:41:35 AM
Strand nabij Scheveningen, Zilvermeeuw met links aan tarsus een groene kleurring met inscriptie: MAOC

Waar kan ik deze melden?

http://waarneming.nl/waarneming/view/82023584
Het zal M.ADC (met een D) geweest zijn, de O wordt niet gebruikt.
Groeten,

Maarten van Kleinwee, Leiden

Blog: Gulls to the horizon
Facebook: Meeuwen in Nederland
http://www.gull-research.org
Twitter: @Argentatus

Henri25

Zou heel goed kunnen, ik ga hem mailen met de toelichten van jou (kheb hem niet heel goed gezien, zeewater pestte me nogal :P )

Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland