Bugmeldingen

Gestart door hiskodevries, december 09, 2013, 08:14:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

Sjaak Schilperoort

Citaat van: Henri25 op januari 01, 2014, 15:24:30 PM
Ik zal binnenkort even een test draaien met wat koolmees waarnemingen en deze uploaden met commentaar bij de waarneming. Hoe draai ik vervolgens een export?

Graag! Zelf zie ik geen problemen met toevoegen van commentaar. Na een upload kun je op het middelste icon onderaan klikken. Dit opent een email met een export van alle verzonden waarnemingen als attachment. Die kun je dan naar jezelf mailen.

Henri25

Zal er straks even naar kijken! Bedankt!  :duim:
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Henri25

Zoals beloofd heb ik 2 waarnemingen ingevoerd van een Aalscholver (ging even het snelst).

Bij de eerste waarneming heb ik de tekst in het opmerkingen veld meteen toegevoegd, bij de 2de waarneming heb ik de tekst pas toegevoegd door de waarneming aan te passen.

Bij de eerste waarneming komt de opmerking wel mee, bij de tweede niet. Ik kan me herinneren dat ik bij de andere waarnemingen waar ik mijn opmerkingen mistte ook de waarneming achteraf pas had voorzien van enkele opmerkingen via het wijzigen van de waarnemingen in de app.

In je mail staat het gezochte bestand

Groeten Henri
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Sjaak Schilperoort

Hoi Henry, bedankt voor het uitzoeken. Ik vermoed dat je na het aanpassen van een waarneming niet op save klikt (knop rechts onderaan). Kun je eens controleren of dat zo is? Zo ja, dan is het strict genomen geen bug maar wel een verbeterpunt. Apart op save klikken zou hier inderdaad niet nodig moeten zijn.

Henri25

#34
Dan is het probleem idd de wereld alweer uitgeholpen, ik heb die saveknop nooit gezien. Want op het pijltje linksboven staat: werk bij als je bij opmerkingen bent, dus ik nam aan dat als je daarop klikte dat de waarneming automatisch opgeslagen zou worden :). Bedankt voor de hulp iig, en wie weet is dat de verbeteren  :duim:
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Henri25

Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Sjaak Schilperoort


Erik van Dijk

Bevindingen iObs tijdens lopende veldproeven in Thailand.  B)

Geweldig, maar wel wat kleine puntjes.

Bugs:
Tijd wordt ververst bij muteren van een oude waarneming als je de soort verandert.

Bij muteren van een oude waarneming wordt niet soortgroep van waarneming gebruikt. Dit blijft hangen op wat je gebruikte bij invoegen.

Wens:
Jammer dat het (nog) niet mogelijk is een waarneming te kopiëren. Om op vakantie een later gedetermineerde soort of vergeten soort in te voeren
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

Sjaak Schilperoort

#38
Mooi, Erik! De beta test van de eerstvolgende update gaat bijna van start. In deze versie is de eerste bug opgelost. Het kopiëren van een waarneming zit er ook al in. De tweede bug doet zich nog wel voor, die ga ik oplossen is ook opgelost. Bedankt voor de melding!

arievandijk

Beste Sjaak,

Wat moet je doen met de waarningen die bij een export het label fout krijgen? Je kan ze niet een tweede keer uploaden.

Met vriendelijke groet

Arie

Sjaak Schilperoort

Beste Arie, waarnemingen die als fout zijn aangemerkt zijn geweigerd door de server. Je kunt ze niet nogmaals uploaden, enkel verwijderen. Voor je dat doet kun je vanuit het waarnemingenscherm een export doen. Je hebt dan in ieder geval een kopie van de gegevens. In het export-bestand kun je ook checken wat de fout is. Laat dit even weten, daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik ken een manier om dit voor elkaar te krijgen: het onderbreken van de upload op een kritiek moment, als de waarnemingen al verzonden zijn maar het antwoord van de server nog niet ontvangen. Ze blijven dan als niet-verzonden op de phone staan. Bij een volgende upload worden ze opnieuw verstuurd. De server keurt ze dan af als duplicaten. Dat is niet zo erg, want ze staan toch al op de server. Dit is wel een bug die nog opgelost moet worden.

Maar misschien is bij jou iets anders aan de hand.


Erik van Dijk

Beste Sjaak,

Even een reactie namens mijn vader. Het kan inderdaad zijn dat een haperende internetverbinding de oorzaak was. Volgende week kunnen we de export opsturen.

Groet Erik
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

HenkN

Sjaak,
Als eerste mijn complimenten, prachtig gemaakt en mooi snel. Enkele opmerkingen had ik maar die zijn al gemeld, tijdstip aanpassen na correctie of aanpassing. Maar ik mis de mogelijkheid om een groep samenstelling op te geven.

Misschien doe ik iets niet goed en zit het toch in de app verwerkt.


Gr. Henk

Sjaak Schilperoort

Ha Henk, nee, opgeven van de groepssamenstelling zit er (nog) niet in.

HenkN

Sjaak,
Bedankt voor je reactie we wachten af wat er de volgende update meekomt.
Je zult al wel een prioriteiten lijst hebben.
Gr. Henk

Erik van Dijk

Nog een klein bugje.
Als je waarnemingen doet en vervolgens naar een andere tijdzone vliegt. Pas je telefoon de tijd aan, maar ook de tijd van de waarnemingen wordt vooruit of teruggezet.

In mijn geval voor thailand zes uur terug.
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

Sjaak Schilperoort

Erik, dat lijkt me geen bug. De tijden worden in de lokale tijdzone weergegeven en ingevoerd. Als je in Thaise lokale tijd waarnemingen invoert en je stelt daarna de tijdzone van je telefoon op Nederland in (midden-Europees), dan krijg je te zien hoe laat het in Nederland was toen je de waarnemingen deed. Dat lijkt mij de enige juiste manier om hiermee om te gaan.

Maar je hebt gelijk dat iObs en de waarneming.nl server hier wel hetzelfde mee om moeten gaan en ik denk niet dat dat nu het geval is. Ik zal dit eens met Hisko opnemen.

marcel123

Citaat van: Erik van Dijk op januari 31, 2014, 13:52:16 PM.
Als je waarnemingen doet en vervolgens naar een andere tijdzone vliegt. Pas je telefoon de tijd aan, maar ook de tijd van de waarnemingen wordt vooruit of teruggezet.
In mijn geval voor thailand zes uur terug.
Als gebruiker verwacht ik dat de waarneming de tijd heeft die ik ingevoerd heb. Ik deel de mening van Erik.

Sjaak Schilperoort

Citaat van: optilete op februari 02, 2014, 19:40:50 PM
Citaat van: Erik van Dijk op januari 31, 2014, 13:52:16 PM.
Als je waarnemingen doet en vervolgens naar een andere tijdzone vliegt. Pas je telefoon de tijd aan, maar ook de tijd van de waarnemingen wordt vooruit of teruggezet.
In mijn geval voor thailand zes uur terug.
Als gebruiker verwacht ik dat de waarneming de tijd heeft die ik ingevoerd heb. Ik deel de mening van Erik.
Dit is opgelost in de volgende update van iObs. De waarnemingen worden dan altijd getoond (en verzonden) met het tijdstip van invoer. Als de waarneming in een andere tijdzone is gedaan, dan wordt voor de betreffende waarnemingen naast het tijdstip ook de tijdzone weergegeven.

hannahmadden

the iObs app seems to have some errors for overseas users (Dutch Caribbean).
'List' option keeps reverting back to Dutch language and NL as a region - I try to select 'world' but it goes back to Nederland. When I tap 'species' nothing happens.

hiskodevries

Hannah, i can not set my app language to English, but selecting world and language English is no problem
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Sjaak Schilperoort

Hi Hannah, after choosing World and English, please don't forget to click the download icon in the lower right corner. This will add the selected list to your phone.

hannahmadden

aah, did not do that, thank you :)

martinborsboom

Klein detail; ik zie bij de in te voeren NL libellensoorten bij de B 'Blue Sprite' staan. Die kan er af.
 

hiskodevries

Citaat van: martinborsboom op september 17, 2014, 20:50:36 PM
Klein detail; ik zie bij de in te voeren NL libellensoorten bij de B 'Blue Sprite' staan. Die kan er af.

klopt wel. Zie ook http://waarneming.nl/soort/view/79627
Geen Nederlandse naam voor een soort? Dan de Engelse tonen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

martinborsboom

Aha,dank je.Ik zie het, een tuincentrum beestje. Ook leuk.

martinborsboom

Trouwens wel erg goed deze app! Ik heb er veel plezier van, zeker in voor mij onbekende gebieden in het buitenland, bespaart echt een hoop gedoe.

Predator

Zou a.u.b. het veld "opmerkingen" gewist kunnen worden na het invoeren van één waarneming. Ik en met mij vele anderen vergeten vaak het ingevulde veld en melden vervolgens alle waarnemingen van de dag met dezelfde opmerking.
Bedankt!
Groet, Maarten

Karel Hoogteyling

#58
Dag Predator,
De inhoud van veld 'Opmerkingen' blijft alleen behouden indien de blauwe Pin (icon inksonder) is aangeklikt. Tegelijk blijven ook inhoud van 'Kleed' en 'Activiteit' behouden. Deze feature is handig (voor anderen) die verschillende soorten met dezelfde input wensen te bewaren. Misschien een werk-oplossing voor uw wens: indien de blauwe Pin is aangeklikt, kun je vervolgens de enkele cel 'Opmerkingen' met een slide-naar-links openen, en het blauwe 'vinkje' vervolgens uitzetten. Met als resultaat: 'Kleed' en 'Activiteit' blijven behouden (blauw gekleurd), maar de inhoud van 'Opmerkingen' nìet meer. Biedt dat een werkbare oplossing?

vriendelijke groet,
Karel Hoogteyling

sjakgielen

Ik kan met mijn iPhone de Bruine Wormkruidkokermot niet invoeren in het veld terwijl die wel op de gedownloade lijst moet staan. Ik vermoed dat de soort niet meekomt met het importeren van de lijst want ik heb dat net opnieuw gedaan en ook nu herkent hij de soort niet.