Recordpoging jaarlijst (editie 2014) (huidige recordhouder is Pieter Doorn)

Gestart door August, september 02, 2013, 10:14:58 AM

Vorige topic - Volgende topic

Timo Roeke

Precies op deze dag is het in 1955 ook gelukt dus zet hem op limbo's!
http://www.dutchavifauna.nl/species/witkopeend?r=3115

Rene Janssen

René Janssen

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Henri van Dodeweerd

Citaat van: Johan Buckens op november 14, 2013, 19:55:26 PM
Even ter info.
Hoewel er in België meerdere territoria van Ruigpootuil zijn is er eigenlijk maar één algemeen gekende plek.
Dit territorium wordt al minstens 15 jaar door vele vogelkijkers bezocht, ook door Nederlandse vogelkijkers. En er wordt zeker en vast geregeld geluid afgespeeld. Desondanks wordt de (een) Ruigpootuil hier jaarlijks waargenomen.
Misschien is het ook wel beter zo, één territorium dat druk bezocht wordt, de andere krijgen zo alle rust.

Ik weet ook wel dat de situatie in Nederland anders is (veel meer vogelkijkers, en dus ook meer kans dat er tussen zitten die zich misdragen).

Zou de soort graag zien of horen, maar zo te zien wordt de lokatie heel goed verborgen gehouden. Logisch maar wel jammer :(
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Rene Janssen

René Janssen

Joris Verhees

Met groet, Joris Verhees



Wouter Puyk

Er staat nog geen enkele zeldzame nearctische/arctische meeuw op de lijst, leuk doel voor de december maand. Meeuw met grote zwarte kop mag ook!


Timo Roeke

452 wordt krap in de tijd die er nog is. Maar hopelijk gaat deze lukken :)

Bas vd Burg

Pieter heeft een waanzinnige jaarlijst maar 452 is wel wat overdreven Johan en Timo haha
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

JohanvantBosch

Citaat van: Bas vd Burg op december 01, 2013, 13:13:19 PM
Pieter heeft een waanzinnige jaarlijst maar 452 is wel wat overdreven Johan en Timo haha


haha... optimistisch blijven  ;D

ArjenDrost †

Citaat van: Bas vd Burg op december 01, 2013, 13:13:19 PM
Pieter heeft een waanzinnige jaarlijst maar 452 is wel wat overdreven Johan en Timo haha
Volgens mij zei Timo al dat het wat krap ging worden om op 452 te komen ;)


RWester

Echt, ik zie er nu wel van komen dat op 31 december een mega pak veren (wou zeggen knaller, maar da's voor die datum een schot en een doel) ergens opduikt...Zo één die uitstraalt 'als er een goed jaar afgesloten moet worden dan is dat wel aan mij besteed' :duim:
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


August

August van Rijn

Ben Gaxiola

Doe mij maar een heel klein zwartwit pakje veren...   B)
Ben Gaxiola

ArjenDrost †


Robertmeer

Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Folkert Jan

Citaat van: ArjenDrost op december 01, 2013, 20:04:58 PM
Citaat van: August op december 01, 2013, 19:30:14 PM
Citaat van: JohanvantBosch op december 01, 2013, 15:45:35 PM
En hup.... 352 in de tas  O0
http://waarneming.nl/waarneming/view/80463326
ja en voor Maartje 350 de tweede persoon die de 350 haalt.  :rolleye:
Mmm, bij welke 2 mocht Maartje niet mee dan?

Ze mocht wel mee alleen stond beide keren aan de verkeerde kant van het bosje.
De pallas hebben ze volgens mij nog een keer geprobeerd bij breezanddijk na de witbandkruisbek. Blijkbaar niet gelukt. Pieter had wel mazzel met de roodkeelpieper die Maartje eerder had.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Edwin Schuller

Citaat van: Folkert Jan op december 01, 2013, 22:48:42 PM
... De pallas hebben ze volgens mij nog een keer geprobeerd bij breezanddijk na de witbandkruisbek. Blijkbaar niet gelukt. ...

Het kan nog: http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=64746&page=1
Edwin Schuller

RWester

Citaat van: RWester op december 01, 2013, 19:15:58 PM
Echt, ik zie er nu wel van komen dat op 31 december een mega pak veren (wou zeggen knaller, maar da's voor die datum een schot en een doel) ergens opduikt...Zo één die uitstraalt 'als er een goed jaar afgesloten moet worden dan is dat wel aan mij besteed' :duim:


Hij is al onderweg zie ik....
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Jacob Molenaar

Citaat van: RWester op december 04, 2013, 20:50:43 PM
Citaat van: RWester op december 01, 2013, 19:15:58 PM
Echt, ik zie er nu wel van komen dat op 31 december een mega pak veren (wou zeggen knaller, maar da's voor die datum een schot en een doel) ergens opduikt...Zo één die uitstraalt 'als er een goed jaar afgesloten moet worden dan is dat wel aan mij besteed' :duim:


Hij is al onderweg zie ik....
Tja, zeg nooit nooit ;)
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rene Janssen

En dan die grijskopspecht misschien wel als zoveelste soort? Pieter heeft nog niets ingevoerd vandaag... Heeft hij hem wel gehoord vandaag?
René Janssen

JandJ

Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Jacob Molenaar

wordt dit dan weer een nieuwe??? http://waarneming.nl/waarneming/view/80578741 :o :o :o :o :o. Kan het gekker zoveel zeldzaamheden in een jaar?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Vincent Hart

Citaat van: Jacob Molenaar op december 10, 2013, 16:32:32 PM
Kan het gekker zoveel zeldzaamheden in een jaar?
We hopen natuurlijk van wel ...  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

jeroenroelofsen

Is het überhaupt een record jaar? Ik bedoel; is dit het jaar met de meeste soorten ooit in Nederland waargenomen (en aanvaard)?
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)