Hoofdmenu

Schaamsoorten

Gestart door Jan vH, maart 15, 2010, 19:54:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

jonathan leeuwis

Jacob, patrijs blijft lastig, in alblasserwaard polder oudalblas de grootste kans, oeverpieper is sws in de winter makelijk te doen op de pier bij buitenhaven Stellendam, kanoet in de winter regelmatig langs de Noordzijde van de Brouwersdam en op de kwade Hoek, en voor de zwarte wouw kan je in de trektijd het best de lucht goed afspeuren.

jvanleeuwen

Omgekeerd vind ik leuker - trotse soorten oid   ;D -
Zelf heb ik 85 vogelsoorten op waarneming.nl. Leuk is dan "vergelijk met mijn list" aan te klikken in de Toplijst soorten
Pas vanaf de nummer 1000 op de lijst (~250 soorten) verschijnt er dan af en toe "Ik wel, *** niet".
Soorten die er dan staan zijn Kleine zilverreiger, Drieteenstrandloper, Glanskop, Purperreiger, Bonte vliegenvanger, Krooneend, Zwarte Roodstaart.
Vind ik dan Leuke soorten  ;D

Gr Jan


ArjenDrost †

Ik denk dat dat idd een veel leuker topic is. Maar zou het dan in een apart topic aanmaken. Op welke soorten ben je nou echt trots dat je ze gezien hebt? In sommige gevallen zullen dat de echte zeldzaamheden zijn, maar bij anderen kan het ook een hele bijzondere waarneming van een gewone soort zijn... Leuk idee  :duim:

Folkert Jan

Ik vind het een leuk idee Arjen. maak maar een topic zou ik zeggen en zet de link hier
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

jvanleeuwen

#64
Ik keek even naar jullie bijdrage aan dit onderwerp. Bijna iedereen staat in de
Toplijst soorten Alle jaren  :duim:

>100 soorten Michel, Johny ; >200 Maarten, Lonnie, Jarinka, Joost, Jacob, Sanne, Niels-Jan, Jarinka, Jonathan, JanvH ; >300 Folkert Jan, Vincent, Jos, Remco, Christian, F.Wagenaar, Robert, Jos, Alwin, Guus, Jeroen, Rick, Wouter; >400 Lennaert.

Schaamsoorten bestaan dus eigenlijk niet voor jullie.
Als ik dan toch vergelijk met mijn 85 soorten . . kom ik alleen bij Sanne  (>200 )
Ik wel, Sanne Niet Kleine Zwaan  ;D

Gr Jan

p.s. Wouter volgens je lijst heb je wel een Krooneend, dus die kan ook weg!







ArjenDrost †

@Jan: Nou "moet" je je natuurlijk een stuk meer schamen als je bijv. een Watersnip nog niet gezien hebt als je al 300 soorten gezien hebt, dan wanneer je er nog maar 80 gezien hebt. Dus wat dat betreft is het niet zo gek dat veel mensen die hier reageren juist veel soorten gezien hebben :)

colossus

Grootste schaamsoort: Grote Barmsijs. :-[:-[
Grootste frustratiesoort: Graszanger (keer of 7 gedipt door allerlei oorzaken). :angry:

Kees Kuijper
Vriendelijke groeten,
Kees Kuijper

Michiel en Milka

#67
Citaat van: ArjenDrost op november 22, 2013, 23:46:23 PM
@Jan: Nou "moet" je je natuurlijk een stuk meer schamen als je bijv. een Watersnip nog niet gezien hebt als je al 300 soorten gezien hebt, dan wanneer je er nog maar 80 gezien hebt. Dus wat dat betreft is het niet zo gek dat veel mensen die hier reageren juist veel soorten gezien hebben :)
Mijn lijstje is toch redelijk bescheiden met 161 soorten. Toen mijn broer (> 250 soorten) laatst jarig was, stuurden we hem ter felicitatie een mooie (eigen) foto van een Ruigpootbuizerd.
Niet wetende dat dat een van zijn schaamsoorten was.  :) Fijne verjaardag!

edit: link aangepast.
Groet, Michiel

Wouter van der Ham

Citaat van: jvanleeuwen op november 22, 2013, 20:44:41 PM

p.s. Wouter volgens je lijst heb je wel een Krooneend, dus die kan ook weg!


Inmiddels wel ja, maar we zijn nu ook al weer 3 jaar verder ;)
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

RamonVerstraaten

Goudvink voor de AWD-lijst wil maar niet lukken   :-[
met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

lucasn

Zou het eens langs het noorderkanaal vanaf ingang oase proberen. Eerst eens langs de sleedoorn bij die maalapparaten die planten verwijderen en dan langs het kanaal richting zandvoortdelaan aflopen.
Groet,
Lucas Nieuweboer

erikwouda

Hmm, ik weet niet of ik schaamsoorten heb (NL-lijst ca. 270 soorten), maar heb altijd wel een verlanglijstje. Grote Barmsijs, Witoogeend en Fluiter staan daar op.

Was in verleden Steltkluut, Roerdomp en Klapekster. Die heb ik inmiddels.
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl


erikwouda

Citaat van: jvanleeuwen op december 11, 2013, 13:09:19 PM
Hoi Erik,

Zondag zat hij er nog  ;)
http://waarneming.nl/waarneming/view/80463641?_popup=1
Ik weet het. Ik had vogelverplichtingen in Zwolle en andere plaatsen. Ik heb van 't voorjaar wel eentje gezien maar niet herkend.
Lang verhaal  :-\
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl