Vogels van de wereld

Gestart door OlivierO, november 12, 2013, 21:35:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

OlivierO

Iemand enig idee of er een (redelijk) volledig boek bestaat over de vogels van de wereld? Uiteraard niet om mee op stap te nemen, maar eerder voor thuis in de kast.

Of eventueel een reeks die dezelfde lading dekt bijvoorbeeld? Liefst in het Nederlands, maar als het niet anders kan mag in het Engels ook.

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

OlivierO

 :o

16 x 212 euro, dat is wel wat veel. Anderzijds lijk het mij wel een mooie verzamelreeks door de jaren heen.

Iemand nog suggesties die wel in mijn portemonnee passen?

OlivierO

Ik vraag mij af waarom er niet van elk boek bijvoorbeeld één pagina in te kijken is, zo krijg je beter een idee van wat zo'n boek inhoud. Wat uitleg erbij zegt zo veel minder dan een blik op één van de pagina's.

Henri van Dodeweerd

Citaat van: OlivierO op november 12, 2013, 21:46:28 PM

Iemand nog suggesties die wel in mijn portemonnee passen?

Daar passen maar weinig boeken in vrees ik ;)
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

OlivierO

Citaat van: Henri van Dodeweerd op november 12, 2013, 21:52:00 PM
Citaat van: OlivierO op november 12, 2013, 21:46:28 PM

Iemand nog suggesties die wel in mijn portemonnee passen?

Daar passen maar weinig boeken in vrees ik ;)

;)

Nee, als ik het zo zie stel ik mij (misschien onterecht) vragen bij boeken als deze die maar 24 euro kost en die toch wel redelijk volledig zou moeten zijn (volgens de uitleg). Hoe kan dat volledig zijn als een andere reeds 140 keer zoveel kost?

Met andere woorden: iemand die één van die boeken uit de link van Douwe heeft en die toch kan aanraden?

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

OlivierO


Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

OlivierO

Citaat van: Douwe van der Ploeg op november 12, 2013, 22:18:20 PM
;D

Ge zou mij beter een deel van die reeks cadeau doen om mij te troosten ...  :angel: B)

Theo Linders

Handbook of the Birds of the World is toch wel echt het ultieme vogelboek op dit moment, alleen zo is ie ook geprijsd...

Maar anders is dit:
http://www.lynxeds.com/product/encyclopedia-birds

ook een goede optie voor een mooi overzicht. Een alternatief voor een fraai overzicht is deze:
http://www.bol.com/nl/p/birds-of-the-world/1001004002982977/

beide geven vooral een overzicht en focussen niet heel veel op individuele soorten, de eerste is vooral met foto's, de 2e heeft slechts tekeningen, al zijn het vaak wel erg fraaie tekeningen.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de