Hoofdmenu

beflijster of merel

Gestart door Paul Reuters, november 06, 2013, 16:39:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Paul Reuters

ik heb deze foto geplaatst op waarneming.nl en krijg verschillende reactie's, 1 keer zou het een merel zijn en volgens een ander een vrouwtje beflijster.
wie geeft me zekerheid?

Certhia

#1
Merel is correct

Edit: handpenprojectie is te kort voor beflijster, ook ontbreken de voor beflijster zo kenmerkende lichte randen aan grote dekveren en handpennen.

Edit 2: snavelkleur kan bij beflijster wel donker zijn
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

Vincent Hart

En tot slot: Als er één antwoord komt van een admin, en 3 van willekeurige mensen die op je waarneming reageren, moet je er natuurlijk vanuit gaan dat de admin gelijk heeft ...  8)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Paul Reuters

ik geloof de admin ook maar de ander was van een persoon die ook zeer bekend is met vogels en het gebied op zijn duimpje kent.
hij geniet hier in de buurt veel respect als vogelkenner en is wat vogels betreft ook geen kleine jongen.
vandaar mijn vraag

Pim

Lengte zegt niks over vogelkennis ;)
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Certhia

#5
Hoe het ook zij, het is dus een merel vanwege bovengenoemde kenmerken. Kun je die kennis weer aan de kenner overdragen. Leren we allemaal weer wat bij. :)

Edit: spelling aangepast
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers