Wietplantage Oostvoorne

Gestart door Geum rivale, september 23, 2013, 11:37:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

Geum rivale

Een fascinerend nieuwsbericht eind vorige week: een grote hennepplantage ontdekt in de duinen van Oostvoorne. Wat mij verbaast is dat dit kan in Nederland, maandenlang (al lees ik nergens hoe lang precies) een kwekerij verborgen houden, die slechts vanuit de lucht te zien is, in een natuurgebied in ons dichtbevolkte land. Kennelijk is het een zo afgelegen gebied dat er nooit iemand komt, zelfs geen vogelaar die eens het struweel uitkamt.
Weet iemand welke plek het betreft, en of die inderdaad zo ontoegankelijk is?

Kees van Reenen

HPM

Dit is niets nieuws. Gebeurt al tientallen jaren.
Herman van der Meer

Geum rivale

Dus er zijn heel wat plekjes in de duinen waar nooit een beheerder of natuurliefhebber komt?
Kees van Reenen

HPM

Citaat van: Geum rivale op september 23, 2013, 16:40:25 PM
Dus er zijn heel wat plekjes in de duinen waar nooit een beheerder of natuurliefhebber komt?

Ja, en niet alleen in de duinen.
Herman van der Meer

Geum rivale

Ach ja, ook ik kom wel eens op een plekje waarvan ik denk: hier komt zelden tot nooit iemand. En als ik satellietbeelden van een uitgestrekt duingebied bekijk moet ik er niet aan denken elke vierkante meter te moeten uitpluizen. Maar toch vind ik het een inspirerend verhaal; zie http://demeningvanevert.blogspot.nl/.
Kees van Reenen

KorHaan

(Een paar jaar terug waren ze toch ergens in Limburg op zoek naar een vermiste man, een militair; toen ontdekten ze tijdens een sweep ook een forse wietplantage.)


Een inspirerend verhaal?
Om zelf een wietplantage te beginnen? Of om lekker stiekem jongetjesgedrag te kunnen botvieren?


Ik vind er niks inspirerends aan. Laten we niet vergeten, dat die wiet door de georganiseerde misdaad wordt gekweekt, en dat zoiets niet in de natuur thuishoort.


Waar hoort het dan wel thuis? In de kassen van het Westland, natuurlijk! De staat moet op grote schaal nederwiet gaan verbouwen, zodat de coffeeshops ruim voorzien kunnen worden, en er een goed exportproduct ontstaat voor de buitenlandse markt. De prijzen worden dan zó laag, dat de criminalisering van wiet losgeweekt kan worden.
Helaas staan starre fatsoensregels en internationale verdragen deze verrassende ontwikkelingen in de weg, maar kom op, beter wiet in de kassen dan in de vrije natuur.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo (nooit geblowd en ga het ook nooit doen)

Douwe van der Ploeg

Ach, hier in de buurt wordt op grote schaal hennep geteeld (de andere variant), en het is publiek geheim dat in een aantal van die velden in een bepaald hoekje wel wat plantjes van t andere type staan, gewoon voor eigen gebruik van de broer z'n zoon + vrienden. Hiding in plain sight ;)
Douwe van der Ploeg

SlechtValk

Citaat van: KorHaan op september 24, 2013, 02:02:45 AM
Ik vind er niks inspirerends aan. Laten we niet vergeten, dat die wiet door de georganiseerde misdaad wordt gekweekt, en dat zoiets niet in de natuur thuishoort.

Ik ga er vanuit dat Geum bedoelt dat het inspirerend is dat er nog plekken zijn waar zelden tot nooit iemand komt, in ons oh zo dicht bevolkte landje en ik moet zeggen dat ik dat met hem eens ben :D.

Een andere discussie is natuurlijk dat het volgens mij veel beter zou zijn om de hennepteelt (en dan heb ik het niet over die variant die voor tauwen en dergelijke gebruikt wordt) uit de illegaliteit te trekken en boeren de kans te geven om gewoon legaal hennep te telen in een kas, met controles enzo.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

KorHaan

Citaat van: SlechtValk op september 24, 2013, 08:15:58 AM



Ik ga er vanuit dat Geum bedoelt dat het inspirerend is dat er nog plekken zijn waar zelden tot nooit iemand komt, in ons oh zo dicht bevolkte landje en ik moet zeggen dat ik dat met hem eens ben :D .






Yep,


Dat bedoelde ik met "lekker stiekem jongetjesgedrag te kunnen botvieren".  ;D


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Geum rivale

Dus als ik het goed begrijp is Waarneming.nl een verzamelplaats van mensen met een voorliefde voor jongetjesgedrag...
Kees van Reenen

KorHaan

Lees die link "De mening van Evert" nou nog eens... Evert vond het "spannend avontuur", dus dáár had ik het over.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo