Van wie is deze drol?

Gestart door Zonnekoning, januari 19, 2007, 18:33:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Zonnekoning

De vraag komt eigenlijk van de site van Vroege Vogels, maar na het zien van de originele foto leek het me wel handig om die ook hier te stellen. Dit is een uitvergroting van het dingetje.
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Zonnekoning

En dit is de hele foto.
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

tekenaar

Een slakkendrol, zeer waarschijnlijk van een grotere soort naaktslak (tenzij in Limburg gefotografeerd, dan kan het ook wijngaardslak zijn).  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Zonnekoning

Bedankt. Ik had eigenlijk op iets anders gehoopt, vandaar het verkeerde forum.
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

gardensafari

CiteerBedankt. Ik had eigenlijk op iets anders gehoopt, vandaar het verkeerde forum.
Ehhh, miscchien een onbescheiden vraag, maar waar had jij bij deze drol dan op gehoopt? Overigens is "hopen" in dit verband ook een merkwaardig woord.....
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Zonnekoning

CiteerEhhh, miscchien een onbescheiden vraag, maar waar had jij bij deze drol dan op gehoopt? Overigens is "hopen" in dit verband ook een merkwaardig woord.....
Ehhh, ik denk een beetje maf na, vandaar dat me een beetje ongelukkig heb uitgedrukt. Maar omdat ook muizen werden genoemd, leek het me handiger om de vraag op dit forum te stellen.
Ik ben alleen een beetje teleurgesteld dan ik een paar dagen over een slakkendrol heb zitten filosoferen ;).
Wel vreemd dat ik geen email heb gekregen dat er op de vraag is gereageerd :blink:  
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

gardensafari

Citeer
Ehhh, ik denk een beetje maf na, vandaar dat me een beetje ongelukkig heb uitgedrukt.

Ach, of het betrekken van poep in je denkwereld maf is, weet ik niet. Toch kun je er maar beter niet mee te koop lopen....

P.S. Ik krijg wel elke keer netjes een mailtje als er gereageerd wordt. Kijk even op je persoonlijke pagina of er niet iets verminkt is geraakt.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Robert Heemskerk

Wel zeer kunstig gepoept hoor!  :huh:

Zo'n strik poepen is niet eenvoudig..


Zonnekoning

CiteerP.S. Ik krijg wel elke keer netjes een mailtje als er gereageerd wordt. Kijk even op je persoonlijke pagina of er niet iets verminkt is geraakt.
Ik kan niets vreemds vinden op mijn persoonlijke pagina. Het zal wel een bug zijn of zo, omdat ik weer geen mail heb gekregen. Er zijn niet zo heel veel mensen die een Apple-computer hebben en dat gaat soms mis, omdat men er van uit gaat dat je Windows :gun: hebt. Ik maak er wel een vraag van.  
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Jeroen Nagtegaal

als je een reactie tikt en dan die post, kun je ook aanvinken `Schakel e-mail meldingen van reacties in?´ wordt, dan komt die maila sl het goed is gewoon,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

gardensafari

Citeer
Ik kan niets vreemds vinden op mijn persoonlijke pagina. Het zal wel een bug zijn of zo, omdat ik weer geen mail heb gekregen. Er zijn niet zo heel veel mensen die een Apple-computer hebben en dat gaat soms mis, omdat men er van uit gaat dat je Windows :gun: hebt. Ik maak er wel een vraag van.
Jij hebt dus geen windows. Ja, dan is het einde daar. Windowloos door het leven gaan is onmogelijk. Het betekent dat je als een niet ziende, tastend probeert je weg te vinden in een parkeergarage van 25 verdiepingen. En nu ik er nog eens goed over nadenk... hoe durf je eigenlijk. Door Windows niet te kopen onthoud je Bill Gates centen, die hij zo fraai aan goede doelen besteedt. En dus onthoud jij je centen eigenlijk aan de armen der aarde. En daarmee handel je asociaal. Immers, als je de kapitalist niet aan z'n centen helpt, blijft de arbeider arm. Windows is daarvan het beste voorbeeld. Het is niet alleen een geloof en zelfs een kerkgenootschap, neen, Windows is God. En God beslist over jouw leven. het uiteindelijk komt alles neer op de strijd tussen goed en kwaad, God en de duivel, Windows en Mac....
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Zonnekoning

Citeerals je een reactie tikt en dan die post, kun je ook aanvinken `Schakel e-mail meldingen van reacties in?´ wordt, dan komt die mail als het goed is gewoon,
En nu gaat het WEL goed en heb niets veranderd. Waarom het bij de andere reacties mis ging, is mij een raadsel. Het zal wel aan het weer liggen, of zo! :blink:
De vraag staat helaas nog steeds in het verkeerde forum en ben benieuwd naar eventuele kandidaten. Ik ken het gebied niet, heb geen flauw idee wat er voor komt en slakken is niet mijn sterkste kant  ;) .
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Robert Heemskerk

Hoi Hans, denk je aan je medicatie?

Windows - Windhoos - het is vluchtig als de wind en zo voorbij..
Je kunt er op wachten..

Snoep verstandig zou ik zeggen!

Zonnekoning

#13
CiteerJij hebt dus geen windows. Ja, dan is het einde daar. Windowloos door het leven gaan is onmogelijk. Het betekent dat je als een niet ziende, tastend probeert je weg te vinden in een parkeergarage van 25 verdiepingen. En nu ik er nog eens goed over nadenk... hoe durf je eigenlijk. Door Windows niet te kopen onthoud je Bill Gates centen, die hij zo fraai aan goede doelen besteedt. En dus onthoud jij je centen eigenlijk aan de armen der aarde. En daarmee handel je asociaal. Immers, als je de kapitalist niet aan z'n centen helpt, blijft de arbeider arm. Windows is daarvan het beste voorbeeld. Het is niet alleen een geloof en zelfs een kerkgenootschap, neen, Windows is God. En God beslist over jouw leven. het uiteindelijk komt alles neer op de strijd tussen goed en kwaad, God en de duivel, Windows en Mac....
Erg flauw en ERG off topic!!
De bedoeling van het "www" is dat het platform onafhankelijk is. Het maakt dus niet uit welk OS je gebruikt (Windows, Vista, Linux, OSX, OS/2......), als je maar aan de standaard houdt.
Het "schijnt" dat Bill Gates met z'n "bedrijfje" een "probleempje" heeft om met zijn Windows/Vista aan die standaard te houden. Dat hij veel geld uitgeeft aan goede doelen zal wel te maken hebben met de gevoeligheid van Windows voor virussen (voor AIDS is nog geen virusscanner en ik schaam me dat deze opmerking maak! :angry: ).
Daarnaast ben ik niet gelovig en mocht God of de Duivel bestaan, dan wil ik wel met met één van die twee (of allebei) een hartig woordje te spreken. Vermoedelijk is het Bill Gates zelf. ;)


P.S.

Het is jammer dat ik de groene smilie (die over z'n nek gaat in de lijst "Bericht Iconen" en niet in lijst "Klikbare Smilies" voor komt) niet kan gebruiken. Die had ik in dit verhaal wel een paar keer kunnen gebruiken.
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

laatvlieger

Laten we vooral een beetje vriendelijk blijven!

Even terug naar de foto:
Is dat spinnennest onder de drol van een wespenspin? Zo ja, dan vind ik het voor een slak toch wel een erg groot ding.. Zo niet, dan denk ik dat Paul inderdaad helemaal gelijk heeft.  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Zonnekoning

Mee eens! Dat ik een jaar of 10 geleden mijn Windows-machine de deur heb uitgegooid doet niet terzake.

Wat de foto betreft:

De maker van de foto denkt dat het inderdaad een nest van een Wespenspin is.
Op de originele foto is goed te zien, dat er nog resten te zitten van een slakkenspoor op de grasspriet. De vraag blijft dus over welke soort(en) (naakt)slakken er zijn, die groot genoeg zijn om zo'n enorme bolus te draaien. :lol:  
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.