Erg grijzige Amerikaanse rode eekhoorn?

Gestart door edokreuzen, september 04, 2013, 19:21:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

edokreuzen


Ik zou graag willen weten welke soort dit is. Na uitvoerig deduceren én elimineren kom ik ten slotte uit op een toch wél erg grijs gekleurde Amerikaanse rode eekhoorn. Klopt dit?  Het betreft deze waarneming:

http://observado.org/waarneming/view/78901417
Amerikaanse Rode Eekhoorn - Tamiasciurus hudsonicus gezien op 2013-07-09 United States - Bighorn National Forest (WY)
Foto's:


Bij voorbaat dank: Edo Kreuzen.
Pluk de dag én haast u langzaam!!

maurice.lahaye

Daar lijkt het inderdaad sterk op. Duidelijk is de witte oogring en het zwarte 'H***'-snorretje.


Vr. groet,
Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

Theo Linders

Volgensmij klopt dat wel, maar zal morgen eens kijken voor evt. lookalikes...
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

edokreuzen


Beste Maurice & Theo,

Bedankt voor jullie snelle reacties. Met name die witte oogring deden mij er (bij voorbeeld) ook toe besluiten om uiteindelijk tot deze soort te besluiten. Ik ben benieuwd, Theo, of jij morgen nog mogelijke lookalikes kunt vinden...

Met hartelijke groet in afwachting van nader bericht van Theo in het bijzonder → Edo.
Pluk de dag én haast u langzaam!!

Theo Linders

Amerikaanse rode eekhoorn is de enige mogelijkheid, volgens de literatuur (squirrel species of the world) hebben deze ook regelmatig een grijze grondkleur, lookalikes komen er niet voor.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

edokreuzen

Hallo Theo,

Belofte maakt schuld :rolleye:. Je hebt inderdaad prima woord gehouden! Hartstikke bedankt voor jouw nadere onderzoek naar mogelijke lookalikes die "dus" kennelijk [/b]niet[/b] bestaan. Ik laat hem derhalve "gewoon" staan als Amerikaanse rode eekhoorn.
Pluk de dag én haast u langzaam!!

Rene Janssen

Dag allen,


De grijze eekhoorn is aan het oprukken in Italië. Nu kwam ik deze waarneming tegen, maar nav dit topic dacht is... is dit ook geen Hudsons met die enorme oogring? [size=78%]http://observado.org/waarneming/view/71921396[/size]


Ik verneem graag van jullie!



René
René Janssen