Zeearenden kijken in de Biesbosch

Gestart door Caspergr, augustus 29, 2013, 08:30:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

Caspergr

Hallo,

Ik ga vanmiddag naar de Biesbosch voor, onder andere, de zeearenden. Ik ben er twee jaar geleden een keer eerder geweest maar ik ben niet echt bekend met het gebied. Nu is volgens mij Polder Hardenhoek de beste plek om de ouders en de twee jongen te zien. Maar Polder Hardenhoek is vrij groot. Is het handiger om een uitkijkpunt langs de weg te nemen of een pad door het gebied heen? En welke dan? Verder misschien nog andere leuk tips?

Jacob Molenaar

#1
Hallo,

Je kan de buidelmezen nog proberen (http://vwgbiesbosch.waarneming.nl/soort/view/1206?from=2013-08-28&to=2013-08-28) dat is bij het uitkijkpunt. Verder kan je de Deeneplaatweg of het weggetje naar dat uitkijkpunt (http://vogelkijkhut.nl/view/580/) zoeken voor draaihalzen. Op de Deeneplaatweg zitten ook nog paapjes en als je een scoop meeneemt kan je altijd nog heel de polder hardenhoek afspeuren met kans op reuzenstern, kleine strandloper, drieteenstrandloper, krombekstrandloper.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Jacob Molenaar

O ja die zeearenden is polder hardenhoek de beste plek. Vanuit dat uitkijkpunt zie je ze bijna altijd wel. Ook goed de dode bomen achterin afspeuren, daar zit hij vaak in en anders op het grote eiland in het water.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Caspergr

Helemaal top, ik ga zeker even langs die buidelmezen. Bedankt voor de info!

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Caspergr

Citaat van: Jacob Molenaar op augustus 30, 2013, 08:46:59 AM
Mooie foto's!
Bedankt! De buidelmezen waren er helaas niet toen ik op de bewuste plek was. Daarna was ik zo druk met de zeearenden en visarenden dat ik geen tijd meer had om terug te gaan...