Ierse water-Duizenpoot

Gestart door Melchior van Tweel, augustus 17, 2013, 15:30:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

Melchior van Tweel

Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten welke soort dit is. Het lijkt wel wat op een duizendpoot, maar dan eentje die IN een veenbeekje leeft.Het betreft deze waarneminghttp://observado.org/waarneming/view/78192168Duizendpoot onbekend - Chilopoda indet. gezien op 2013-08-06 Ireland- GalwayFoto's:Toelichting:Vakantie Ierland, Letterdyfe house
Bij voorbaat dank,


Melchior van Tweel
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

mberg

Dag Melchior,

Een miljoenpoot. Ik zie geen uitsteeksel aan het einde van het laatste segment. Dit doet vermoeden dat het gaat om Cylindroilus-ssort.

Met groet,
Matty P. Berg
Coordinator EIS-werkgroep Bodemfauna
Onderzoeker bodemfauna aan de Vrije Universiteit, Amsterdam, Rijksuniversiteit Groningen en Naturalis, Leiden
Aanspreekpunt Sectie Bodemfauna Nederlandse Entomologische Vereniging

Melchior van Tweel

Hallo Matty,
Ach je een miljoenpoot natuurlijk. Dat wist is natuurlijk eigenlijk best. Die naam die je noemt kan ik niet vinden in observado. Heb jij de bevoegdheid om die aan te maken of moet ik dit Hisko vragen in het observadforum? (En heb je dan een site waar de volledige naam staat?)
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Douwe van der Ploeg

Ik denk dat Matty Cylindroiulus bedoelt. Ik kan de spec. aanmaken, als er niet meer uit valt te halen..?
Douwe van der Ploeg

Melchior van Tweel

Bedankt Douwe,
Ik heb op die naam gezocht er vind die beesten best veel op elkaar lijken, Als jij of Matty geen idee hebben, dan ik zeker ook niet. Spec vind ik prima.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

mberg

Heren,

Op basis van de foto kom ik niet verder dan spec. Lijkt me goed om Cylindroiulus spec aan te maken aangezien dit wel vaker voorkomt.

Met groet,
Matty P. Berg
Coordinator EIS-werkgroep Bodemfauna
Onderzoeker bodemfauna aan de Vrije Universiteit, Amsterdam, Rijksuniversiteit Groningen en Naturalis, Leiden
Aanspreekpunt Sectie Bodemfauna Nederlandse Entomologische Vereniging

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl