Aangespoeld zeezoogdier?

Gestart door Vincent Sanders, juli 29, 2013, 21:24:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Sanders

Voor de westkust van Frankrijk gevonden. Is hier nog wat van te maken?
Gr,
Vincent Sanders

Hans Verdaat

 ???  lastig ...
aub met foto's invoeren via Observado.org
Dank, Hans

Rob Koelman

De korte plompe schedel suggereert een soort als griend (Globicephala melas).

Rob Koelman
Zoogdiervereniging

Met vriendelijke groet, Rob

Merel

Eens met Rob Koelman. Ik zou ook voor een griend gaan. Hoewel het meest noordelijke verspreidingsgebied van de Indische griend (Globicephala macrohynchus) doorloopt tot Spanje, is het (vind ik) moeilijk uit te sluiten of het een gewone griend of Indische griend zou zijn, op basis van deze foto's. Wellicht had je dan de schedelmaat moeten opmeten. Maar de gewone griend (Globicephala melas) komt in elk geval wel voor de kust van Frankrijk voor, dus dat zou aannemelijker zijn.
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

Hans Verdaat

griend ligt natuurlijk voor de hand  :)  maar is geenszins zeker op basis van deze foto's. mijn advies is daarom altijd wat conservatiever 'walvis spec.'
Met vriendelijke groet, Hans
(admin zeezoogdieren)

Rob Koelman

#5
Citaat van: Hans Verdaat op juli 31, 2013, 10:22:16 AMmijn advies is daarom altijd wat conservatiever 'walvis spec.'

'Griend onzeker' is iets minder conservatief en lijkt mij in dit geval geoorloofd. Naast de een tot twee soorten griend zijn weinig alternatieven (ik kan alleen butskop en grijze dolfijn bedenken).

Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Hans Verdaat

ook goed. de foto's zijn mij niet duidelijk genoeg 
alternatieven: pigmy spermwhale, false killerwhale, butskop, melon-headed whale

Rob Koelman

Citaat van: Hans Verdaat op juli 31, 2013, 16:13:17 PMalternatieven: pigmy spermwhale, false killerwhale, butskop, melon-headed whale

Toch nog een hele lijst van mogelijke kandidaten zo bij elkaar. :rolleye:  Maar walvis spec. is nog veel uitgebreider...
Met vriendelijke groet, Rob

Vincent Sanders

Alvast ingevoerd als Walvis spec, de foto's zal ik later toevoegen  :blink:

http://observado.org/waarneming/view/78012569
Gr,
Vincent Sanders


Vincent Sanders

Ik weet hoe het werkt, alleen foto's staan op de telefoon en internet zit nu alleen op de laptop...
Al kon ik de foto's ook wel kopiƫren uit dit topic.
Gr,
Vincent Sanders